فیلم «هشت نفرتانگیز»، وسترن جدید «کوئنتین تارانتینو» چهار جایزه اصلی را از جشنواره فیلم «کاپری هالیوود» در ایتالیا به خانه برد.
به گزارش سینماسینما، بیستمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «کاپری هالیوود» شنبه شب در حالی با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد که فیلم «هشت نفرتانگیز» با کسب چهار جایزه برنده بزرگ این رویداد سینمایی نام گرفت.
هشتمین ساخته «کوئنتین تارانتینو» علاوهبر کسب جایزه بهترین فیلم، در بخشهای بهترین بازیگر اصلی مرد (ساموئل ال. جکسون)، بازیگر نقش مکمل زن (جنیفر جیسون لی) و بهترین موسیقی متن از «انیو موریکونه» برنده جایزه شناخته شد.
اما فیلم «جانوران بیسرزمین» نیز از جشنواره فیلم کاپری هالیوود ایتالیا موفق به کسب سه جایزه شامل بهترین کارگردانی و تصویربرداری (کری فوکاناگا) و بازیگر نقش مکمل مرد (ادریس آلبا) شد.
«بری لارسون» نیز برای بازی در فیلم «اتاق» جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی جشنواره فیلم کاپری هالیوود را به خانه برد و جایزه بهترین فیلمنامه اصلی نیز به «دیوید اوراسل» برای فیلم «جوی» رسید.
فیلم «کارول» نیز در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی (فیلیس نگی) و بهترین طراحی تولید (جودی بکر) برنده معرفی شد.
در سایر بخشها، «Inside out» جایزه بهترین انیمیشن بیستمین جشنواره فیلم کاپری هالیوود را در کشور ایتالیا کسب کرد و «هزار توی دروغها» نیز به عنوان برنده بهترین فیلم خارجی شناخته شد.
همچنین براساس اعلام پیشین، «جیم شرایدن»، کارگردان آمریکایی جایزه دستاورد سینمایی این جشنواره را در مراسم اختتامیه دریافت کرد و «متیاس شونارت» نیز برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی» جایزه «بازیگر الهامبخش» سال را کسب کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





