وقتی که صداوسیما برای تامین بودجهاش به زاری افتاد، یکدفعه شمار قرعهکشیهای گوی و گردونهای زیاد شد.
به گزارش سینماسینما ،حالا کار به جایی رسیده که هر برنامه تلویزیونی با هر محور و هدفی در آخر خبر از قرعهکشی و جایزه میدهد. چیزی که قبلترها با منش صداوسیماییها جور درنمیآمد! چراکه آنها معتقد بودند اختصاص جوایز نفیس ممکن است مفسدههایی مثل تقلب و ضایعشدن حقوق دیگران را به وجود بیاورد. اما گویا حالا آنها از آرمانهای خود کوتاه آمدهاند و با تدارک مسابقههای متعدد به دنبال جذب پول و مخاطب هستند.
نکته قابل توجه در این میان نوع برگزاری مسابقه و انتخاب برنده است. برگزارکنندگان هیچ توجهی به حقوق فرد برندهشده نمیکنند و با شگردهای مختلف درصدد برانگیختهکردن هیجان هستند. آنها برای جذابترشدن قرعهکشیها از چهرهها بهرهمیگیرند، همچنین برای به رخ کشیدن برگزاری سالم مسابقه هم از فردی بهعنوان «ناظر» استفاده میکنند.
در نمایشهای تلویزیونی که به اسم «قرعهکشی» برگزار میشود، فرد برگزیدهشده باید روی خط بیاید و داد بزند و خوشحالی کند تا خیال سازندگان برنامه و اسپانسرهایش راحت شود! مجریها به همین راحتی دست از سر برنده برنمیدارند. او باید اشک بریزد یا از فرط خوشحالی داد بزند. محمدرضا احمدی، مجری برنامه بیستهجده را که یادتان میآید. او استاد این است که اطلاعات خصوصی برندهها را در پخش زنده هویدا کند. مثلا در یک مورد وقتی پاسخ گرفت که «شغلم آزاد است»، باز هم ادامه داد که «آزاد یعنی چی؟ چی کار دارین میکنین دقیقا؟» نمونه دیگر وقتی است که فردوسیپور به خانمی که بازیکنان فوتبال را نمیشناخت، میخندید و او را مسخره میکرد؛ یا وقتیهایی که رامبد جوان بدون هماهنگی یهو شماره آدمها را میگیرد تا با غافلگیری به زرق و برق برنامهاش اضافه کند. آنها با کارشان در این آشفته بازار به تنفر عمومی دامن میزنند.
شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی