کتاب «همه خشکی» نوشته یو لندله (Jo lendle)؛ نویسنده و مدیر انتشارات هانزر (Hanser) با ترجمه یاشار دستپاک، با صدای صابر ابر در شهرکتاب فرشته رونمایی می شود.
به گزارش سینماسینما، در این مراسم علاوه بر خوانش کتاب «همه خشکی» (ALLES LAND) ، صابر ابر؛ ترجمه فارسی این کتاب را برای حاضرین میخواند. از دیگر بخشهای این برنامه، گفتوگو و پرسش و پاسخ با یو لندله خواهد بود.
یو لندله که تا سال ۲۰۱۳ مدیریت بخش ناشران را در انتشارات «دومونت» عهدهدار بود، از سال ۲۰۱۴ مدیریت انتشارات هانزر را بر عهده دارد.
این نویسنده آلمانی که متولد اُزنابروک است، دوران کودکی خود را در شهر گوتینگن گذراند. در جوانی نیز در رشتههای ادبیات، علوم فرهنگی و فلسفه در دانشگاههای هیلدسهایم و مونترئال به تحصیل پرداخت.
او در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ مجله ادبی «ادیت» را منتشر کرد و از آن پس به عنوان سخنران، در یکی از برنامههای ادبی انتشارات «دومونت» و در حوزه ادبیات آلمانی فعال بود.
گفتنیاست یو لندله، نخستین نویسندهای است که موفق به دریافت مدرک انستیتو ادبیات آلمانی لایپزیگ شده است. از آثار او میتوان به بین سمورها ـ نشر سورکامپ، فرانکفورت ۱۹۹۹ اشاره کرد.
مجموعه شهرکتاب فرشته، عصر پنجشنبه یازدهم آبان ماه ساعت ۱۶میزبان علاقمندان به حضور در این مراسم خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- آغاز پیشفروش نمایش صابر ابر/ تقدیم اجراها به آتیلا پسیانی
- فهرست بازیگران «لاکپشت» کامل شد/ ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه جشنواره
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- رونمایی از گریم متفاوت صابر ابر در «یادگار جنوب»
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





