بازیگر و تهیهکننده سرشناس هندی با ابراز شادمانی فراوان از دیدار با مجید مجیدی، از علاقه و آمادگی خود برای همکاری با فیلمساز نامزد اسکار ایران در تولید یک فیلم بینالمللی خبر داد.
به گزارش همشهری، مجیدی که برای ساختن نخستین فیلم انگلیسیزبان خود از مدتها پیش در هندوستان به سر میبرد، همچنان خبرساز است. آخرین مورد این اخبار هم اظهارنظر جکی باگنانی است که هفته گذشته با خالق «بچههای آسمان» در دفتر کار خود ملاقات و از این دیدار به نیکی یاد کرد. جکی که فرزند باشو باگنانی، تهیهکننده سرشناس بالیوودی است، ضمن تأیید همکاری خود با مجیدی، گفت که اطلاعات بیشتر را درباره این پروژه مشترک در آینده در دسترس رسانهها و علاقهمندان قرار میدهد.
بازیگر جوان بالیوودی حس خود را از لحظه دیدار با فیلمساز نامدار ایرانی چنین توصیف کرد: همین که فهمیدم قرار است مجیدی شام را مهمان ما باشد، سر از پا نمیشناختم. لباسهایم را پوشیدم و مثل کودکی که در انتظار دیدن قهرمان خود است، در دفترم منتظرش ماندم. در مقام یک دانشجوی سینما، میتوانم از چند نفر بهعنوان خدایگان فیلمسازی نام ببرم که مجیدی یکی از آنهاست و من از دیدارش بسیار هیجانزده و خوشحال شدم.
باگنانی با اشاره به مواردی که در حضور کارگردان «رنگ خدا» مطرح شده، افزود: قرار است در یک پروژه سینمایی همکاری کنیم که چون هنوز در مراحل اولیه کار هستیم، نمیتوانم بیش از این اطلاعات در اختیار شما بگذارم. هر آنچه لازم باشد، در آینده نزدیک با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام میشود. این بازیگر جوان هندی که از سال ۲۰۰۹ وارد عرصه بازیگری شده، در همین مدت کوتاه ۵ جایزه مهم برده است. «ساربجیت» نخستین فیلم باگنانی در مقام تهیهکننده و یکی از ۳۳۶ فیلمی است که شرایط رقابت در رشته بهترین فیلم اسکار هشتادونهم را دارند.
مجیدی پس از فراغت از اکرانهای داخلی و بینالمللی «محمد رسولالله(ص)»، از چندماه پیش درگیر پیشتولید پروژه «باغهای معلق» در هند است؛ فیلمی که دیپیکا پادوکانه، ستاره نامدار و چهره جهانی بالیوود در آن به نقش یک زن فقیر ظاهر میشود. قرار است این فیلم در چند منطقه از شمال هند ازجمله دهلی و کشمیر مقابل دوربین برود. مجیدی سال ۱۹۹۸ نخستین فیلمساز ایرانی بود که با بچههای آسمان نامزد کسب اسکار شد و البته آن را به «زندگی زیباست» روبرتو بنینی ایتالیایی واگذار کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





