یک میلیون بازدید از سایتهای مستهجن بنا بر آمار یکی از استادان دانشگاه تهران، نشان از چه دارد؟ بله، نشان از بحران دیگری دارد که در زیر پوست شهر در حال پیشروی است و طبق معمول نهتنها این عارضه را کتمان میکنیم، بلکه قاعدتا تمامی این میزان بازدیدکننده را منحرف خواهیم خواند و خب بهسلامتی طبق معمول صورتمسئله را با این روش پاک کردهایم! در چهار دهه گذشته به پنهانکردن میزان آسیبهای اجتماعی و نحوه رشد این آسیبها در لایههای زیرین جامعه عادت کردهایم و هیچگاه نخواستیم با اطلاعرسانی صحیح و هدفمند افکار عمومی را حساس کنیم و نتوانستیم این بیماریهای اجتماعی را درمان کنیم! یادمان میرود جامعه و علل بروز و ظهور این عارضههایش به تحقیق و پژوهش و اطلاع افکار عمومی از آسیبهای این عارضهها نیاز دارد و تا افکار عمومی به این آسیبها حساس نشوند، شانسی برای جلوگیری از بسط و گسترش عارضهها نداریم و پس از اطلاعرسانی به افکار عمومی، باید علل و ریشهها به صورت علمی تحلیل شود تا بتوان مراحل درمان را – با یک برنامه جامع در راستای توانبخشی جامعه در زمینه مسائل جنسی و اطلاعرسانی درباره این نیاز طبیعی – پیش برد و راههای طبیعی و در چارچوب آموزههای دینی را برای درمان این عارضهها دنبال کرد! درباره عوارض بحرانزای اجتماعی، خود را به ندیدن و نشنیدن زدن، نشانه بارز مدیریتی است که میخواهد در فضای مجازی جامعه آرمانی را برای خود تصویر کند تا بهزور به همه مردمان بگوید حالمان خوب است! (تلویزیون حکایتش همان فضای مجازی است؛ چراکه وقتی از خانه پایت را بیرون میگذاری شاهد جامعه دیگری هستی که با جامعه تلویزیونی ۱۸۰ درجه متفاوت است!) یک میلیون بازدیدکننده سایتهای مستهجن نشانه یک بیماری فراگیر است که به مسائل جنسی و محدودیتها به صورت زیرپوستی واکنش نشان میدهد و هر کدام از این بازدیدکنندهها وقتی به مرحله اعتیاد به این سایتها میرسند، بمبهای متحرکی هستند که همه را تهدید میکنند. تهدیدی که نشاندهنده فوران نیازهای جنسی است که جامعه و مدیریت اجتماع به جز نهی و پنهانکاری راهحل دیگری برایش ندارد و افزایش طلاق و ازدواج سفید، نشانههای بهکارافتادن این بمبها هستند که در جایجای شهرها و روستاها در حال انفجار است. بترسیم از اینکه تعداد معتادان به این سایتهای مستهجن به میزانی برسد که از هر هشتاد ایرانی یکی به این وضعیت اعتیاد داشته باشد. هر کدام از این معتادان بهراحتی میتوانند به دلیل جذابیتهای جنسی و دیداری، لشکری از طرفداران این نیاز اولیه بشری را بسیج کنند و آنجاست که دیگر خیلی دیر شده است! مواجه با آسیبهای اجتماعی تنها با شعار سامان نمییابد و باید راههای علمی و کارشناسی با اتکا به فقه پویا و بهروز را جویا شویم تا بتوانیم جامعه جنسی را مدیریت کنیم که دنبال پاسخهایش در شبکههای مجازی نباشد! در قدم اول بپذیریم صحبت از مسائل جنسی و راههای مواجهه علمی با آن تابو نیست و چارهای نداریم که جواب روشن به سؤالات نسلی بدهیم که هنوز ذهنش بهشدت درگیر سؤالات جنسی است که پاسخش در این زمانه با فقه پویا و نظرات کارشناسی و علمی باید داده شود و نه با ندیدن و نشنیدن و منحرفخواندن صاحبان سؤالات… . تا دیر نشده -که تا حدودی شده است – متولیان کشور و مراجع دینی با تکیه بر فقه پویا و علوم جامعهشناسی روز پاسخهای روشن را دراینباره پیدا کنند؛ چراکه باید برای مهار این نیاز به صورت طبیعی رفتار کرد و این طبیعی رفتارکردن چالشی جدی برای دولت است و چارهای جز واردشدن به آن نداریم… .
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هشدار برای یک فرونشست سینمایی
- توضیحات امیر حسین علم الهدی درباره اظهاراتش در یک برنامه تلویزیونی
- انتقاد علم الهدی از یک طرح عجیب : فیلمها قرار است بر اساس قرعه کشی در سینماها اکران شوند
- به احترام سینما/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از استعفای انتخاباتی وزیر آموزش و پرورش
- همه ما در پول کثیف غوطه وریم/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- چرا روند موفقیت فیلمسازان اول مختل میشود؟/یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- اعتراض تند علمالهدی به حذف فیلمهای هنر و تجربه از راهروهای سازمان سینمایی در زمان حیدریان
- امیر یوسفی یکی از نابغه های سینمای ایران است که روزی از این سرزمین خواهد رفت !
- تهدید جدی برای سینمای اجتماعی / یادداشتی از امیر حسین علم الهدی
- پست اینستاگرامی علم الهدی درباره عصبانی نیستم و طعنه وکنایه به مخالفان این فیلم
- امیرحسین علم الهدی :تلاوت قرآن زنده یاد عبدالباسط تکرار نشدنی است
- واکنش تند امیرحسین علم الهدی به اظهارات اخیر یامین پور
- انتقاد امیرحسین علم الهدی از حذف مستند زندگی فائزه هاشمی از جشنواره سینما حقیقت
- امیرحسین علمالهدی در گفتوگو با سینماسینما/ سیمرغ «هنر و تجربه» آدرس دقیق این سینما را نمایان میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند