روزنامه جوان در مطلبی نوشت: نزدیکی برخی چهرههای سینمایی با برادر معاون اول رئیسجمهور و حمایت مالی بانک گردشگری از پروژههای سینمایی این افراد، موضوعی است که این روزها و در جریان رسانهای شدن خبر بازداشت وی خودنمایی میکند.
نام بانک گردشگری در سالهای اخیر به عنوان حامی مالی در کنار برخی پروژههای سینمایی به چشم میخورد؛ فرشته طائرپور، تهیه کننده سینما، عضو هیئت مدیره خانه سینما و از حامیان اصلی اسحاق جهانگیری در جریان تبلیغات انتخاباتی محسوب میشود. او تهیهکننده دومین مستند تبلیغاتی اسحاق جهانگیری است و حتی مقابل دوربین آن مستند انتخاباتی هم دیده شد. طائرپور خواهرزن محمد بهشتی، از مدیران سینمایی با نفوذ دهه ۶۰ نیز هست. بهشتی در حال حاضر رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان صنایع دستی و گردشگری است. سید محمد بهشتی در واقع مرد شماره دو سازمان سینمایی در دهه ۶۰ بود. کسی که با استقرار محمد خاتمی، اختیار سازمان سینمایی وقت را بر عهده گرفت و در همان ابتدا بسیاری از هنرپیشهها و بازیگران سینما را ممنوعالکار کرد. بهشتی نیز جزو افرادی است که به همراه طائرپور جلوی دوربین مستند تبلیغاتی اسحاق جهانگیری حضور داشت. مستند کاندیدای پوششی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر شبیه یک میزگرد تلویزیونی بود. کارگردان آن مستند، یاران و رفقای قدیمی اسحاق جهانگیری را دور یک میز نشانده بود تا آنان با همراهی مطلق او عملکرد دولت حسن روحانی را ستایش کنند.
از بانک گردشگری به عنوان حامی مالی فیلم «خاله قورباغه» به تهیهکنندگی فرشته طائرپور یاد میشود. بانک گردشگری پیش از این، از تولید فیلم «شهرموشها» به تهیهکنندگی علی سرتیپی نیز حمایت مالی کرده بود. مهدی جهانگیری همان کسی بود که در سال ۸۷ پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسیقی و دف، تحت فشار علما و اقشار متدین ناچار به استعفا شد. بازداشت مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری که دهها شرکت و بانک زیر نظر آن است، بازتاب زیادی در رسانهها داشت. بابک زنجانی نیز چندسال پیش و پیش از بازداشت توسط قوه قضائیه به عنوان یکی از مولتی میلیاردرهای اقتصادی کشور علاقه زیادی به ارتباط با سینماگران نشان داده بود. خیلیها معتقدند ثروت چندهزار میلیارد تومانی مهدی جهانگیری که در نوع خود در رقابت با ثروت ۲۵هزار میلیاردی بابک زنجانی قرار میگیرد، در طول سالهایی به دست آمده که وی پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی در زمان رحیم مشایی، شرکتهای اقماری را تأسیس و در همان دولت پروژههای بزرگ را نصیب خود کرد.
منبع: روزنامه جوان
برچسبها: سینمای ایران, کارگردان سینمای ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





