وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اقتصاد هنر زمینه تقویت دیپلماسی هنر است؛ هرجایی که با زبان هنر ورود کردهایم، فضا تحت تسخیر بوده است.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز جمعه – ۱۳ اسفندماه – در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت ضمن تبریک ماه شعبان، گفت: امیدواریم در این ماه، خدا خیر و برکت را به همه شهروندان ایران و اهالی فرهنگ و هنر نازل فرماید.
وی افزود: خوشحالم که در چنین روزی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی درحال برگزاری است و از همه هنرمندانی که در این رویداد حضور داشتند (از شورای سیاستگذاری تا هیئت داوران که در ده رشته برگزار شد) تشکر میکنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امسال برای اولین بار در برگزاری این جشنواره از رئیس جمهور دعوت کردیم تا در بخش آینه در آینه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور یابند و این حضور زمینه هماندیشی خوبی شد که ایشان با فعالان این حوزه داشتند.
وی افزود: امیدوارم خروجی این اتفاقات و هماندیشی ها حل مشکلات فعالان عرصه هنرهای تجسمی باشد.
اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: برگزاری استانی (در ۲۷ استان در ۲ منطقه آزاد) نقطه قوت بزرگی در چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود؛ و این گستردگی برگزاری مساوی با عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینهای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.
اسماعیلی با اعلام خبر دبیری مجدد میرهاشمی از سوی برگزارکنندگان گفت: همین که اختتامیه کار جشنواره پانزدهم و تکلیف دبیری آن مشخص شد، ابتکار جذابی بود.
وی افزود: امیدواریم که با عزم قوی و برنامه ریزیهای دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق کامل شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنوارههای فجر با رونق بیشتر برگزار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود. بر این اساس شورایی را برای آموزش در نقاط مختلف کشور در حال انجام داریم و دورههای رایگان هنری در ۵۰ رشته در ۷۲ منطقه محروم را دنبال میکنیم.
وی افزود: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. میدانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایهریزی یک کار سالم در حال برنامهریزی هستیم.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد هنر یک حرکت جدی در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت مدیریت ما خواهد بود که دنبال شکوفاسازی آن هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اقتصاد هنر زمینه تقویت دیپلماسی هنر است؛ هرجایی که با زبان هنر ورود کرده ایم فضا تحت تسخیر بوده است. همچنان که در سفر اخیر ما به لبنان هنرمندان موسیقی ایرانی خود را نشان دادند و فضای تعامل را برجسته ساختند.
چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۵ بهمن ماه در ۳۰ استان کشور به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار شد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
- صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- وزیر ارشاد: سامانه سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلمهای سینمایی در حال تدوین است
- وزیر ارشاد: شبکه نمایش خانگی جزو سینماست/ نمیتوانیم نسبت به خشونت و تزلزل ارزشهای خانوادگی در نمایش خانگی بیتفاوت باشیم
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی شد
- کلنگ اجرای حریم تئاتر شهر زده شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





