وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد اما بنای ما این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و اصلاً نمیپسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آییننامه تکلیفی بودجه داشتیم که همه دستگاههای دولتی بتوانند دو درصد از اعتبارات سرمایهای و هزینهای خود را در حوزه فرهنگی مصرف کنند. امروز در جلسه دولت این امر به تصویب رسید و گشایش مهمی در حوزههای فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و فعالیتهای قرآنی ایجاد میکند.
وزیر ارشاد ادامه داد: تقریباً هشت تا نه مورد از فعالیتهای فرهنگی، هنری و گردشگری احصاء شده و این آییننامه که امروز تصویب شد موارد آن در نظر گرفته شد و در طول سالهای اخیر ما چنین آییننامه و قانونی که بتواند یک گره اساسی از فرهنگ و هنر باز کند، نداشتیم.
اسماعیلی افزود: امیدوارم به زودی با رفع اشکالاتی که بنا شد در جلسه خارج از دولت حل شود، تحول مهمی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و این را در لایحه بودجه تثبیت کنیم. این خارج از منابع عادی وزارتخانههای فرهنگی است و معطوف به همه بخشهای دولتی و شرکتهای دولتی است که قصد دارند در حوزه فرهنگ کار کنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مجادلات اخیر میان شبکه نمایش خانگی و صداوسیما، تصریح کرد: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و نیز خود سازمان صداوسیما این است که یک نگاه فرصتمحور به نمایش خانگی داریم ما از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت میکنیم.
اسماعیلی یادآور شد: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد. مگر در وزارتخانه ما اشکالی در کارمان وجود ندارد؟ حتماً وجود دارد. بنای ما بر این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود ما اصلاً نمیپسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: همه مجموعهها ممکن است در روند کار ایراداتی داشته باشند که برطرف خواهد شد. مجموعه افکارسنجیهای سالهای اخیر نشان میدهد که به طرز مشهودی این شبکههای نمایش خانگی در جذب مخاطب موفق بودند، بنابراین ما این امر را فرصت میدانیم و همین هم مبنای حمایت ما است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





