وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد اما بنای ما این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و اصلاً نمیپسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آییننامه تکلیفی بودجه داشتیم که همه دستگاههای دولتی بتوانند دو درصد از اعتبارات سرمایهای و هزینهای خود را در حوزه فرهنگی مصرف کنند. امروز در جلسه دولت این امر به تصویب رسید و گشایش مهمی در حوزههای فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و فعالیتهای قرآنی ایجاد میکند.
وزیر ارشاد ادامه داد: تقریباً هشت تا نه مورد از فعالیتهای فرهنگی، هنری و گردشگری احصاء شده و این آییننامه که امروز تصویب شد موارد آن در نظر گرفته شد و در طول سالهای اخیر ما چنین آییننامه و قانونی که بتواند یک گره اساسی از فرهنگ و هنر باز کند، نداشتیم.
اسماعیلی افزود: امیدوارم به زودی با رفع اشکالاتی که بنا شد در جلسه خارج از دولت حل شود، تحول مهمی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و این را در لایحه بودجه تثبیت کنیم. این خارج از منابع عادی وزارتخانههای فرهنگی است و معطوف به همه بخشهای دولتی و شرکتهای دولتی است که قصد دارند در حوزه فرهنگ کار کنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مجادلات اخیر میان شبکه نمایش خانگی و صداوسیما، تصریح کرد: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و نیز خود سازمان صداوسیما این است که یک نگاه فرصتمحور به نمایش خانگی داریم ما از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت میکنیم.
اسماعیلی یادآور شد: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد. مگر در وزارتخانه ما اشکالی در کارمان وجود ندارد؟ حتماً وجود دارد. بنای ما بر این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود ما اصلاً نمیپسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: همه مجموعهها ممکن است در روند کار ایراداتی داشته باشند که برطرف خواهد شد. مجموعه افکارسنجیهای سالهای اخیر نشان میدهد که به طرز مشهودی این شبکههای نمایش خانگی در جذب مخاطب موفق بودند، بنابراین ما این امر را فرصت میدانیم و همین هم مبنای حمایت ما است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





