مهران کاشانی، نویسنده فیلمنامه فیلم جدید مجید مجیدی با اشاره به پیشنهاد هندیها برای نگارش کتابی درباره بالیوود، از آغاز پیش تولید این اثر تا پایان شهریور خبر داد و گفت: من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد. فیلمی که بر اساس مولفههای مجید مجیدی به «بلوغ» میپردازد و قابلیت اکران در ایران را دارد.
به گزارش سینماسینما، مهران کاشانی گفت: سال ۹۳ خبر فیلمسازی مجید مجیدی در هندوستان رسانهای شد و این روزها او برای انجام آخرین صحبتها با شرکت هندی در این کشور حضور دارد و احتمالا در پایان تابستان پیش تولید را آغاز خواهیم کرد و اثر نیز از پایان پاییز کلید میخورد. این فیلم به زبان انگلیسی است و همه بازیگران آن هندی هستند. وقتی آن شرکت هندی پیشنهاد تولید فیلم را به مجیدی داد، ایشان از من خواست به اتفاق یکدیگر فیلمنامه اثر را بنویسیم و من هم استقبال کردم.
یک فیلمنامه ساده در یک سینمای پولدار
او در ادامه درباره اینکه چرا سینمای بالیوود از کارگردان مطرح سینمای کشورمان دعوت به همکاری کرده توضیح داد: سینمای هند از یک پروداکشن حرفهای برخوردار است و آنان به قولی خودکفا هستند، اما سهم زیادی از بازار جهانی فیلم ندارند و شاید به همین دلیل بوده که چنین پیشنهادی به مجید مجیدی دادهاند. قدرت مالی یک سینما میتواند هر فیلمنامهنویسی را سر ذوق بیاورد، کما اینکه ما برای نوشتن فیلمنامههایی برای سینمای خودمان خیلی اوقات مجبوریم لوکیشنهای کم خرج را انتخاب کنیم یا از خیلی از ایدهها صرف نظر کنیم اما نویسندههای سینماهای کشورهای دیگر چنین مشکلی ندارند. با این حال، قصهای که ما در این فیلمنامه دستمایه کار خود قرار دادهایم قصه کم خرجی است و حتی در ایران هم قابلیت اجرایی شدن دارد.
نگارش کتابی در سینمای هند
کاشانی همچنین گفت: آشنایی با فرهنگ هند یک توفیق اجباری بود که در جریان نگارش فیلمنامه نصیب من شد. من و آقای مجیدی به اتفاق هم به این کشور سفر کردیم و در یک هفته هفت هشت شهر و روستا را دیدیم. جالب است بگویم آن شرکت هندی فیلمسازی که اسمش را خود مجیدی فاش خواهد کرد، از من خواست برای نوشتن کتابی در مورد سینمای هند هنگام فیلمبرداری اثر در این کشور، گروه را همراهی کنم.
خبر خوب برای مخاطبان سینمای مجیدی
این فیلمنامهنویس همچنین اضافه کرد: آقای مجیدی برای آشنایی کامل با فرهنگ هندی و ساختن فیلمی در این کشور پروسهای طولانی را طی کرد و من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد و میتوان با تماشای اثر او به یاد «باران» و «رنگ خدا» افتاد. این فیلم درباره رابطه یک خواهر و برادر با یکدیگر است؛ یک پسر نوجوان و خواهر جوانش که در جریان اتفاقاتی به یک رشد روحی میرسند، چیزی که در علم فیلمنامهنویسی به عنوان «بلوغ» شناخته میشود. اثر البته با رعایت مولفههای سینمای مجیدی ساخته میشود و قابلیت اکران شدن در ایران را هم دارد و فرهنگ شرقی در آن موج خواهد زد. به هر حال نگارش این اثر یک تجربه جدید برای من به حساب میآید و یک اتفاق فوقالعاده.
شنیدهها حاکی از آن است که هنوز بر سر عنوانی برای نام فیلم توافق نشده اما قبلا عبارت «باغهای معلق» رسانهای شده بود. خبر بازی سوشانت سینگ راجپوت بازیگر سرشناس هندی نیز در این اثر به گوش رسیده بود اما تا کنون هیچ خبری با قطعیت مطرح نشده است.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز