پژمان بازغی بعد از فیلم «ناهید» در در دومین اثر سینمایی آیدا پناهنده هم به ایفای نقش خواهد پرداخت.
به گزارش سینماسینما، «اسرافیل» اولین فیلم سینمایی مستانه مهاجر در مقام تهیهکننده خواهد بود که به کارگردانی آیدا پناهنده اوایل مهرماه کلید خواهد خورد.
فیلمنامه «اسرافیل» نوشته مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است که پژمان بازغی همسر تهیهکننده این اثر سینمایی همچون اولین فیلم آیدا پناهنده در “اسرافیل” هم نقشآفرینی خواهد کرد.
مستانه مهاجر سالهاست بهعنوان تدوینگر با فیلمسازان بزرگی مانند عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی، محسن مخملباف، تهمینه میلانی و … همکاری داشته است و تدوین آثاری همچون «زندگی خصوصی»، «کارگران مشغول کارند»، «آتشبس»، «کنعان»، «سوپر استار»، «مرگ کسب و کار من است»، «سوت پایان»، «هاری»، «مردی که اسب شد» و «آبنبات چوبی» که در حال اکران است را در کارنامه خود دارد و با اسرافیل پا به عرصه تهیهکنندگی در سینمای ایران نهاده است.
این فیلم، دومین فیلم سینمایی پناهنده است که فیلمنامه آن با همکاری ارسلان امیری به نگارش درآمده است. امیری پیش از این نیز در دیگر فیلمهای تلویزیونی و سینمایی آیدا پناهنده بهعنوان فیلمنامهنویس و تدوینگر همکاری کرده است.
«اسرافیل» درامی درباره چالشها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است. پیشتولید این فیلم سینمایی از هفته پیش آغاز شده و مذاکراتی با برخی بازیگران صورت پذیرفته است. پیشبینی میشود تعدادی از عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «ناهید» در دومین پروژه سینمایی آیدا پناهنده نیز همکاری میکنند.
پناهنده سال گذشته با فیلم سینمایی «ناهید» در بیش از سی فستیوال جهانی حضور موفقی داشت و موفق به دریافت جوایز نوعی نگاه فستیوال کن ۲۰۱۵، راجر ایبرت فستیوال شیکاگو، انجمن منتقدین سینمای فرانسه، بهترین کارگردان فستیوال براتیسلاوا و… شد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- جشنواره سوئدی میزبان فیلمساز ایرانی
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- یک جایزه بینالمللی برای سینمای ایران/ مستانه مهاجر؛ بهترین تدوینگر جشنواره بغاز
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





