پیام «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابطعمومی جشنواره فیلم فجر، متن پیام رئیس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:
به نام خدا
در دوران جدید، سینما به عنوان هنر حقیقتجو و خیالانگیز و یکی از مهم ترین مظاهر زندگی اجتماعی سهم مهمی در فرهنگ سازی، امیدآفرینی، آگاهی بخشی برای جامعه دارد و در این راستا، رویداد بزرگ «جشنواره فیلم فجر» به مثابه میعادگاه مبارک و نمایشگاه دستاوردهای یکساله سینماگران در آینه افکار عمومی مسیر استعلای فرهنگ ایرانی_اسلامی را در بستر سینما به نمایش بگذارد.
بدون تردید، سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» نیازمند همدلی و اندیشهورزی همه خانواده سینماست؛ تا ضمن فهم ضرورت ها و آسیبهای این عرصه به نگاه مبتنی بر “قانونگرایی”، “استانداردسازی”و “عدالتمحوری” بیش از پیش تکیه دهد. و در این گام، در آغاز دهه پنجم جشنواره فجر به تغییر و تحول در ساختارها نیاز داریم تا برای آن افقهای تازهای را ترسیم و بهسوی آن حرکت کنیم.
بی گمان، انگارههای فریبنده، گاه این سینما را از رسالت راستینش دور میکنند. سینمایی که در آن چرخه تولید و پخش آثار بر محور عدالت فرهنگی نچرخد و فیلمها با خواست جامعه، مطالبات مردم و منافع ملی همسو نباشد، نمیتواند سینمای ایدهآل و انقلابی تلقی شود.
پس به تاسی از رهنموده رهبری معظم انقلاب با رویکرد “بازسازی انقلابی” ساختارها، تحول زیرساختها و ارتقاء فناوریهای جدید در عرصه هنر، مسیر را برای رشد خلاقیت ها بگشاییم و به رشد و اعتلای سینما در چارچوب “منافع ملی”، “دیپلماسی فرهنگی” و “عدالت اجتماعی” بیندیشیم.
جشنواره «فیلم فجر» جلوه گاه خلاقیتها، رهیافتها و دریافتهای یکساله سینما و بستری برای آسیبشناسی، ظرفیتشناسی و نیازسنجی است.
اقبال عمومی مخاطبان سینما و شور و اشتیاق اقشار جامعه در آستانه جشنواره؛ سرمایه بی بدیلی برای سینماگران، مدیران و تصمیم گیران کلان حوزه فرهنگی کشوراست تا فارغ از روزمرگیها و حواشی زودگذر، به بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیتهای این رسانه در جهت پیشرفت و توسعه پایدار جامعه و بازنمایی و حل گرههای کور بسان تعریف حضرت امام خمینی(ره) در ساحت هنر برتر، استفاده نمایند.
امید است چهلمین جشنواره فیلم فجر که چتر آن با موهبت نگاه عدالت فرهنگی بر فراز ایران و تمامی استان ها و مناطق کشور برافراشته شده با راهبرد” امیدآفرینی”، ” اخلاق گرایی” و ” آگاهیبخشی” ضمن اهتمام مضاعف به رعایت نکات بهداشتی و مصوبههای ستاد ملی مقابله با کرونا به درخشندگی و پویایی هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی- اسلامی در چشم جهانیان بیانجامد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
- انتقادات نویسنده فیلم «بیبدن» از برخورد جشنواره فجر با این اثر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند