به گزارش سینماسینما، متن کامل پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت به این شرح است:
«به نام خدا
سینما در عصر حاضر با بیان اعجازگونه خود، تاثیری شگرف بر مخاطبان دارد و زبانی گویا برای انتقال پیام به جامعه محسوب میشود.
سینمای مستند با ویژگیهای منحصر به فرد، با بیانی صریحتر و صدایی رساتر، جهان پیرامون ما را با همه واقعیتهایش به تصویر میکشد و از این رو، از مرتبهای والاتر نزد اهل خرد و اندیشه برخوردار است.
بیان بیواسطه واقعیتهای جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیباییها، رفع کاستیها و برطرف ساختن مشکلات، نشاندهنده دغدغهمندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرزوبوم است که به فردایی بهتر و جامعهای پویاتر چشم دوختهاند.
تردیدی نیست که از رهگذر حقیقت امروز میتوان افقی روشن برای آینده ترسیم کرد. همچنان که مولای متقیان، علی(ع) فرمود: حقیقت بهترین راهنما است و این کلام نورانی سالهاست که چراغ راه جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت است. رویدادی که اکنون تجربه یک دهه برگزاری را پشتسر نهاده و در یازدهمین دوره برگزاری، شاهد همت والا و هنر درخشان عزیزانی است که با تلاش طاقتفرسا، جایگاهی شایسته و اعتباری ارزشمند در سطوح منطقهای و جهانی به این جشنواره بخشیدهاند.
از تمامی دستاندرکاران جشنواره سینماحقیقت صمیمانه قدردانی نموده و برای همه شرکتکنندگان، خالقان آثار و تماشاگران این رویداد از درگاه ایزد متعال توفیق و سربلندی آرزومندم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
- صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- وزیر ارشاد: سامانه سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلمهای سینمایی در حال تدوین است
- وزیر ارشاد: شبکه نمایش خانگی جزو سینماست/ نمیتوانیم نسبت به خشونت و تزلزل ارزشهای خانوادگی در نمایش خانگی بیتفاوت باشیم
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی شد
- کلنگ اجرای حریم تئاتر شهر زده شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





