همزمان با آغاز بلیت فروشی فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم فجر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی به این مناسبت صادر کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:
وهو الخلاق العلیم
چهل سال همراهی سینمای ایران با فجر انقلاب اسلامی معنایی جز این ندارد که انقلاب خود روایتی پرشور و سرشار از لحظات جذاب و قصههای تلخ و شیرینی است که راویان آن در قابی مشترک و برای نیل به آرمانی مشترک با یکدیگر هم پیمان شدند. پویندگان این راه در عبور از گردنههای سهمگین و در مسیر مبارزه جانانهای که نقطه عطف اول آن ۱۵ خرداد چهل و دو بود، همه ناملایمات و سختیها را تاب آوردند تا در نقطه اوجی که در بهمن ۵۷ شکل گرفت، پایان خوشی را برای تقابل با اهریمنصفتان رقم زنند.
اینک در نخستین سالهایی که پویشی همگانی برای همراستایی در گام دوم انقلاب برداشته شده است، سینمای ایران بیش از گذشته نیازمند همکاری، همراهی و اندیشه ورزی جمعی همهجانبه قاطبه سینماگران است تا ضمن فهم ضرورتها و آسیبهای این عرصه به اتفاق و همدلانه رویکرد و نگاه مبتنی بر “عدالتمحوری”، “قانونگرایی” و “استانداردسازی” در سینما را تقویت و تبیین هنرمندانه کنند.
خادمان فرهنگی شما مردم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی در سالهای پیش روی و در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا کلیدواژه عدالت و بسط گفتمان معنویتزا، اخلاقگرایانه و امیدآفرین در تولیدات سینمای ایران بیش از گذشته نمود یابد و سینمای ایران از سرچشمههای معرفتی و شهودی اسلام انقلابی تعین و تشخص بارزی یابد.
جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود که دوران بلوغ است، به عنوان نقطه عطفی تاریخی در مسیر پرفروغ اندیشه انقلابی، گامهایی بلند برداشته و تصویری روشن و مشحون از آگاهی و بیداری مردمان این سرزمین را جلوهگر سازد. برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در مراکز استانهای کشور معنایی جز این ندارد که این “ضیافت نور و صدا ” ترنم عدالت را زمزمهگر است و همه ایرانیان به شرکت در این جشن با شکوه دعوت هستند.
در فجر سینمای ایران که به تعبیری آن را عید سینمای ایران دانستهاند؛ خوشبختانه از برکت دو سال مجاهدت و جانفشانی مدافعان سلامت، امنیت خاطر بیشتری برای مخاطبان میلیونی سینمای ایران فراهم شده است. جا دارد به شکرانه این نعمت بزرگ برای رفعت درجات شهدای سلامت دعا کنیم و در ضیافت سینمای ایران یاد همه آنها را گرامی بداریم.
مردم عزیز ایران از شما دعوت میکنم با شرکت و حضور شورآفرین در چهلمین جشنواره فیلم فجر تلاشهای ارزنده و خلاقه فرزندان میهن را ارج بنهید و مشوق هنرمندان برای خلق آفرینشهای بیبدیل بر پایه مواریث تمدنساز و گرانسنگ فرهنگی و معرفتی باشید.
این فصل را با من بخوان باقی فسانه است
این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





