بیل اوکلی از نویسندگان کارتون «سیمپسونها»، سوتعبیرها از اپیزودهای قدیمی این مجموعه برای گسترش توهم درباره ویروس کرونا را چندشآور خواند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود، مجموعه کارتونی «سیمپسونها» هر از چند گاهی به خاطر آنچه پیشگویی آینده خوانده میشود به سرتیتر خبرگزاریهای جهان و نقل محافل تبدیل میشود، اما یکی از نویسندگان این مجموعه موافق این موضوع نیست و آخرین مورد از این توجهات را «وحشتناک» و «چندشآور» توصیف کرد.
ماجرا به یکی از اپیزودهای مجموعه سیمپسونها بازمیگردد که با نام «مارج در زنجیر» در تاریخ ۶ می سال ۱۹۹۳ روی آنتن رفت. این قسمت، بیست و چهارمین اپیزود از فصل چهارم این مجموعه کارتونی کمپانی فاکس به حساب میآید و موضوع آن حول ماجرای دستگیری کاراکتر مارج به خاطر سرقتی سهوی از فروشگاه در هنگام خرید مایحتاج برای خانواده مریض خود، میگردد. در این قسمت سیمپسونها به خاطر آنچه «آنفلوآنرای اوزاکایی» خوانده میشود بیمار شدهاند.
دلیل این مریضی به کارخانهای در ژاپن بازمیگردد. یکی از کارگران بیمار درون جعبههایی که قرار است به آمریکا و شهر اسپرینگفیلد حمل شوند، سرفه میکند و ویروسها تا ۸ هفته بعد که این محموله به محل زندگی سیمپسونها میرسد، زنده میمانند.
بیل اوکلی از نویسندگان این اپیزود در گفتگو با هالیوودریپورتر گفت: سالها بود که موضوع این قسمت را فراموش کرده بودم تا آن که متوجه برخی شوخیها و ارجاعات از این اپیزود در فضای مجازی شدم، آن هم در حالی که اسم آن از «آنفلوآنرای اوزاکایی» به «ویروس کرونا» تغییر داده شده بود. در حقیقت ترولهای اینترنتی در واکنش به شیوع همه جانبه کرونا، از این اپیزود بهرهبرداریهای نژادپرستانه کردهاند.
وی افزود: من نمیخواهم از این کارتون بهرهبرداریهای این چنین زشت و شنیع شود. شوخیهایی که باعث میشود عدهای فکر کنند ویروس کرونا یک نقشه آسیایی است. استفاده از این موضوع برای نکوهش آسیا چندشآور است.
نویسنده کارتون سیمپسونها درباره قصه این اپیزود خاص توضیح داد: ایده اصلی، دستگیری و به زندان رفتن کاراکتر مارج بود. اینکه او چطور سر از زندان دربیاورد به عهده ما سپرده شد و ما با الهام از ماجرای آنفلوآنزای هنگکنگی که در سال ۱۹۶۸ رخ داد و من در کودکی آن را در اخبار دیده بودم یک شوخی سرهم کردیم تا نشان دهیم بیماری چطور به آنجا رسیده است.
وی افزود: ما به غیرمعقولانهترین و مضحکترین شکل ممکن نشان دادیم که یک نفر روی جعبهها سرفه میکند و ویروسها ۶ تا ۸ هفته درون آن زنده میمانند. این یک کارتون بود و برای همین ما آن را از قصد احمقانه و غیرترسناک کردیم تا هیچ بهرهبرداری بدی از آن نشود. برای همین بود که حتی ویروسها شبیه کاراکتر کارتونی طراحی شدند و به غیر واقعیترین شکل ممکن رفتار میکردند. در یک مورد ابری از ویروسها برای گذر از خیابان، پشت چراغ قرمز میایستند و دستهای دیگر با سبز شدن چراغ از خیابان رد میشوند!
اوکلی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: درباره سیمپسونها و پیشبینی آینده توسط آن بیش از اندازه غلو شده است. غلوهایی که در بعضی موارد مانند خریداری شدن فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، با مزه بودند و دستهای بزرگتر که با نیت بد و آسیبرسان مطرح شدهاند. موارد اندکی از پیشبینی آینده در این مجموعه وجود دارد، اما اکثر مواردی که این روزها مطرح میشوند در حقیقت تصادفی هستند، چرا که این مجموعه آن قدر قدمت دارد که در طول پخش آن تاریخ تکرار میشود. آن چیزی که ما میدانیم این است که اکثر اپیزودهای این مجموعه کارتونی از وقایع دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی الهام گرفتهاند.
پخش مجموعه کارتونی «سیمپسونها» از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ آغاز شده و هماکنون با در اختیار داشتن رکورد طولانیترین مجموعه آمریکایی در فصل ۳۱ خود به سر میبرد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





