کارگردان فیلم «ابد و یک روز» گفت: این فیلم آنقدر واقعی است که میتوانم «ابد و دو روز و ابد و سه روز» را بسازم.
به گزارش سینماسینما، نمایش فیلم «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که در ۲۶ سالگی اولین تجربه سینمایی خود را از سر میگذراند، با استقبال زیاد اهالی رسانه و منتقدان همراه شد.
این کارگردان جوان با اشاره به اینکه پیش از این فیلمهای کوتاهی ساخته که بیشتر با نیت فیلم بلند ساخته شدهاند، گفت: خوشحالم که بازیگرانی را که در هنگام نوشتن فیلمنامه در نظر داشتم توانستم برای حضور در این فیلم دعوت کنم و اساس فیلم «ابد و یک روز» هم از یک اتفاقی بود که میخواستم مستند آن را بسازم و به زوج معتادی مربوط میشد که امکان ساخت آن فراهم نشد.
روستایی با اشاره به اینکه “وقتی فیلمنامه مینویسد به هیچ جشنواره و جایزهای فکر نمیکند” ادامه داد: نمیدانستم قرار است چنین استقبالی از فیلم شود و میخواهم این را بگویم که من واقعیت را ساختهام که به شدت وجود دارد، چون با پدری روبهرو شدم که هشت پسر معتاد داشت. یا با مردی روبهرو شدم که مواد مخدرش را فرزندان دوقلویش پنهان میکردند تا پلیس آن را دستگیر نکند، البته من تمام صداها و فیلمهایی را در این موارد داشتم از ترس و نیز به خاطر آن آدمها پاک کردم.
وی خاطرنشان کرد: به جوایز گلدن گلوب و اسکار و سیمرغ فکر نمیکنم و مهم نیست که هیچ کدام از ما سیمرغ بگیریم یا خیر، این مهم است که مردم این فیلم را که واقعی است ببینند.
همچنین پیمان معادی – بازیگر این فیلم – هم دربارهی حضور خود در این پروژه گفت: روال کار به شکل سنتی و با رعایت استانداردها طی شد و بهانهای برای من باقی نگذاشت که وارد نشوم.
وی با اشاره به سابقه دوستی خود با نوید محمدزاده گفت: یک روز نوید به من گفت امیدوارم امکان بازی ما در کنار هم ایجاد شود و من هم از آن استقبال کردم که ناگهان ۲۴ ساعت بعد نوید تماس گرفت و گفت، ترسناک است اما پیشنهادی برای بازی هر دوی ما در فیلمی مطرح شده و فیلمنامه را بخوان که بسیار خوب است.
معادی با بیان اینکه پس از خواندن فیلمنامه آن را بسیار خوب درک کرده و دوست داشته است، افزود: سعید روستایی پیش از این برای ساخت مستندی برای شیشه و اعتیاد دو سال زحمت کشیده بود و آنقدر جزییات نقشهای این فیلم را خوب نوشته بود که از او پرسیدم آیا خودش یا از اقوامش کسی معتاد بوده است، چون از این میزان دقت و جزییات متحیر شدم.
وی همچنین دربارهی برخی انتقادهایی که بعضی افراد نسبت به فیلم مطرح کردهاند، توضیح داد که اینگونه بحثها بیشتر به فیلم کمک میکند و وقتی فیلمی را آماده نمایش دارم، استرس دارم که چرا بعضیها از آن انتقاد نمیکنند.
«نوید محمدزاده»، دیگر بازیگر این فیلم هم که در نقشی معتاد بازی میکرد، دربارهی ایفای نقش یک معتاد در فیلم «ابد و یک روز» با توجه به نمونههای قبلی در سینما گفت: آدم دوست دارد ریسک کند، همانطور که خیلی کم معتاد شاهکار در کل تاریخ سینما داشتهایم. معتاد بد هم وجود داشته است. با این حال فکر میکنم نباید این طور تصور کرد که اگر نقش خوبی بوده دیگر تمام شده و نمیتوان آن را کار کرد، چون هیچ چیزی تمام نمیشود و هر کسی عطر خودش را دارد.
وی با بیان اینکه «بعضیها خیلی خوشگل میگویند در این فیلم بد بودیم» بیان کرد: من آدمی هستم که کلا دوست دارم نقشهایی را بازی کنم که چیز تازهای برای خودم داشته باشد. وقتی در یک ماه برای یک نقش ۱۱ کیلو وزن کم میکنم، به این معنی است که کار انجام شده است، چون فقط گریم برای درآمدن یک نقش کافی نیست، با این حال اگر این نقش خوب شده که خدا را شکر و اگر بد شده تلاش میکنم کار بعدی را خوب بازی کنم، اما نقش معتاد را دیگر بازی نمیکنم.
«پریناز ایزدیار» هم که در نشست رسانهای این فیلم در کاخ جشنواره حضور داشت، گفت: من در مسیری بودهام که تفاوت آن با آنچه اتفاق افتاد میتوانست عرش و فرش باشد، یعنی ممکن بود با سر پایین بروم اما امسال سال خیلی خوبی برایم شد؛ چون سابقهی کاری من در حدی نبود که در وهله اول کسی به راحتی به من اعتماد کند.
در بخشی دیگر از این نشست هم سعید ملکان، تهیهکننده این فیلم در پاسخ به سوالی دربارهی گرفتن مجوز سینمایی مقصد به کارگردانی بهرام بیضایی گفت: میخواستیم برای این فیلم پروانه ساخت بگیریم تا آقای بیضایی آن را بسازند، اما پس از چند ماه رفتن به وزارت ارشاد نتیجه نگرفتیم به همین دلیل آنچه در رسانهها منتشر شد، بیشتر تخیلی بود.
وی همچنین برای بازگشت بهرام بیضایی به کشور و امکان تدریس و فیلمسازی این کارگردان ابراز امیدواری کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
- پیمان معادی با «افعی تهران» خوش درخشید
- جزئیات سریال «افعی تهران» اعلام شد
- کالبد شکافی کارنامهی سینمایی بهرام بیضایی/ نگاهی به کتاب «موزاییک استعارهها»
- همزمان با زادروز بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی؛ «سرفصل» با یادکردی از نصرتالله نویدی منتشر شد
- ساخت نسخه ویتنامی فیلمی با بازی پیمان معادی و نگار جواهریا
- بهرام بیضایی: من هزار سال بعد از مرگم هم فکر نمیکنم از ما گذشته
- «بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی با گریم متفاوت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- میزبانی جشنواره تورین از سه فیلم ایرانی
- روایتی عاشقانه از زهره ومنوچهر
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- جایزه فرانسویها برای «در سرزمین برادر»
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما