کوروش عسگری میگوید چطور ممکن است فیلمی در جشنوارههای معتبر خارجی مورد توجه واقع شود، اما در داخل کشور حتی انتخاب هم نشود.
به گزارش سینماسینما، کوروش عسگری کارگردان که امسال با فیلم کوتاه «طاغی» موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره تامپره شد، به پذیرفته نشدن فیلمش در جشن خانه سینما و جشنواره منطقهای اردبیل معترض است.
او گفت: آنچه مرا از این اتفاق ناراحت کرده نتیجه فیلمهای انتخابی جشن خانه سینماست که به گفته داوران تعداد فیلمهای خوب به ۱۰ فیلم هم نمیرسد. اگر فیلم خوب تعریف مشخصی داشته باشد فیلم من باید جزو آن ۱۰ فیلم میبود، حال اینکه حتی انتخاب هم نشده و مطمئن هستم از این دست فیلمها زیاد است و دلیل انتخابهای اشتباه اتفاقات پشت پرده است.
عسگری ادامه داد: مسئله من این نیست که چون فیلمم در یک جشنواره معتبر خارجی مورد توجه قرار گرفته در جشنوارههای داخلی هم باید جایزه کسب کند، بلکه توقع من نمایش این فیلم در داخل کشور است، جایی که خانواده کوچک فیلم کوتاه باید آن را ببیند.
این فیلمساز همچنین در ارتباط با نگاه امروز جشنوارههای فیلم در دنیا و داخل کشور بیان کرد: در زمانهای که جشنوارههای فیلم در دنیا از آن نگاه نخبهگرا دست کشیدهاند و میخواهند شکاف امر فرهنگی و امر اجتماعی را پر کنند، نگاه اولیای سینمای ما به فیلمهای خنثی است. بگذارید بیتعارف بگویم چطور ممکن است فیلمهایی که از لحاظ فنی و نبود سرمایه در پایینترین سطح تکنیکی و محتوایی ساخته میشوند مورد پذیرش قرار میگیرند، اما فیلمی که با هزینه شخصی و خون دل و دارای استانداردهای یک فیلم خوب ساخته شده است حتی نباید در یک جشنواره منطقهای پذیرفته شود. قطعا جواب تکراری که میشنویم این است که سلیقه ما نبوده و …
عسگری در پایان گفت: امیدوارم رویکرد جشنوارههای داخلی و ذهنیت تولیت امور هنری تغییر کند تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر جوانان این مرز و بوم باشیم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





