یک تهیهکننده تلویزیون با اشاره به اینکه در این سالها صداوسیما مجریان بااستعداد و توانمند پرورش ندادهاست، از مدیرانی انتقاد کرد که کمتر ریسک میکنند و جرئت لازم را ندارند.
به گزارش سینماسینما به نقل از مهر، احسان ارغوانی درباره مناسبت روز مادر که شبکههای سیما بدون ویژه برنامه مهمی آن را گذراندند بیان کرد: اینگونه نیست که ما بخواهیم از مناسبتها غفلت کنیم مخصوصاً مناسبتهای ملی و مذهبی که همیشه برای سازمان مهم بوده است، با این حال مشکل اصلی همیشه بحث مال و نقدینگی است و اینکه بودجهای برای ویژه برنامه نیست چون هزینهاش نسبت به برنامههای روتین و معمولی حتی بیشتر هم هست.
همه شبکهها به عوامل بدهکارند
ارغوانی در پاسخ به اینکه مسائل مالی از مشکلات روتین صداوسیما بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر همه شبکهها به عوامل بدهکارند و این مشکل نقدینگی سازمان است و همیشه بوده است. از سوی دیگر با آنتن فروشی مخالفیم و نمیخواهیم به سمت برندها برویم، چون برندها دوست دارند منویات خود را اعمال کنند و ما نمیخواهیم به این سمت حرکت کنیم.
وی درباره خلا حضور مجریان زن در شبکههای مختلف بهویژه در ویژه برنامههایی به مناسبت روز زن یادآور شد: ما سالهاست مجری تربیت نکردهایم و شاید مجریانی هم که در این سالها رشد کردهاند یک اتفاق باشد و نه اینکه محصول تربیت صداوسیما بوده باشند.
ارغوانی تصریح کرد: ما اینقدر به سمت سلبریتی ها رفتهایم که بحث تخصصی اجرا را فراموش کردیم درحالیکه اجرا مثل همه امور یک کار تخصصی است.
غیر از مژده لواسانی مجری شاخص خانم نداریم
وی با نام بردن از مجریان حرفهای تلویزیون بیان کرد: امثال احسان علیخانی، فرزاد حسنی، رضا رشیدپور و محمد سلوکی تنها چند نمونه شاخص هستند و مجری مولف هایی هم داریم مثل شهیدیفر که از آنها استفاده نمیکنیم. در میان مجریان خانم که خیلی بیشتر کم کاری کردهایم و فکر نمیکنم غیر از خانم مژده لواسانی مجری خانم شاخصی داشته باشیم.
این تهیه کننده یادآور شد: مجریان خانم داریم که میآیند و میروند اما ماندگار نمیشوند و شاید به تعداد انگشتان یک دست باشند. البته مجریان نوستالژیک مثل گیتی خامنه داریم اما در حال حاضر چند مجری خانم هستند که بتوان آنها را برای اجرا انتخاب کرد؟
وی اضافه کرد: ما نه تنها برنامه خوب نداریم که مجری خوب هم نداریم و اینجا همه انگشتهای اتهام سمت صداوسیما میآید.
شهاب حسینی، نوید محمدزاده زمانی اجرا کردند که مدیران اهل ریسک بودند
ارغوانی در پاسخ به اینکه چرا خودش به عنوان تهیهکننده سراغ پرورش این مجریان نرفته است، گفت: مدل انتخاب مجریان جوان در این سالها بسیار سخت شده است، شهاب حسینی، نوید محمدزاده، هومن حاجی عبدالهی و امثال اینها با اجرا شروع کردند و الان جزو بازیگران پرافتخار سینما هستند. اینها در زمانی روی کار آمدند که مدیران ریسک کردند. الان تلویزیون حلقهای را درست کرده است و جرئت ریسک کردن را ندارد.
وی اضافه کرد: مجریان شاخصی که نام بردم حاصل بها دادن مدیران بوده است، اما مدیران در طول این سالها دیگر جرات بها دادن به چهرههای جدید نداشتهاند. تلویزیون حتی بودجهای برای پرورش مجری ندارد. امیدوارم آقای جبلی و شاه ابادی در حوزه تلویزیون جوان گرایی داشته باشند و این جسارت وجود داشته باشد.
این تهیهکننده در پاسخ به اینکه گاهی به اسم جوانگرایی سراغ افراد بینام و نشان میروند یادآور شد: بحث بینام و نشان بودن نیست. ما جوانهای مستعدی داریم که از آنها استفاده نمیشود و جوانهایی داریم که از آنها استفاده میشود اما کاربلد نیستند. من شنیدم فرزند حاتمیکیا در جشنواره فجر امسال فیلم دارد این حتماً اتفاقی خوبی است و نشان میدهد که قرار است تجربه را به جوانها منتقل کنیم و ترکیب تجربه و جوانگرایی را اینگونه اعمال کنیم. باید بتوانیم تجربه حرفهایترها را به جوانان منتقل کنیم.
مجریانی که سرخورده و افسرده شدند
وی با اشاره به مجریانی که در این سالها کمتر به آنتن تلویزیون رسیدند گفت: مجری حرفهای که آنتن نداشته باشد، سرخورده میشود و افسردگی میگیرد مثل فوتبالیستی که دائم روی نیمکت نشسته است.
این تهیهکننده با اشاره به فضایی که نسبت به تهیهکنندگی در این سالها در صداوسیما پیدا شده است گفت: خیلی از تهیه کنندگانی که کار میکنند تهیهکننده نیستند و ما اسم تهیهکننده را به گونهای باب کردهایم که انگار باید سرمایه دار باشد اما تهیه کننده باید کاربلد باشد و بداند مخاطب کیست و از برنامهاش چه میخواهد.
ارغوانی در پایان یادآور شد: درباره مجری هم همین است فکر میکنیم هر کس در مهمانیها خوش صحبت یا بامزه است و قیافه خوبی دارد، میتواند اجرا کند. متاسفانه اینقدر فضا آشفته است که وقت نداریم از دارایی خود درست استفاده کنیم چه برسد به اینکه مجری پرورش دهیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی، بهترین فیلم شمال آمریکا شد
- «رها» با شهاب حسینی کلید میخورد
- فیلمی به تهیهکنندگی نوید محمدزاده در جشنواره لوکارنو
- «شین» دوباره اکران میشود
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- «جنگل آسفالت» با بازی نوید محمدزاده و فرشته حسینی
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش