اف بی آی کفش های یاقوتی جودی گارلند در فیلم «جادوگر شهر از» را که به سرقت رفته بود، پیدا کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، اف بی آی روز سه شنبه اعلام کرد طی یک عملیات ضربتی کفش های یاقوتی جودی گارلند را که سیزده سال پیش از موزه ای در مینه سوتا به سرقت رفته بود پیدا کرد.
جیل سانبورن مامور ویژه اف بی آی در بیانیه خود اعلام کرد: «در دلِ تقریبا همه جرم های هنری، حرص و طمع را مشاهده می کنیم که در تار و پود آن قرار دارد. حرص و طمع برای برداشتن آن و کسب سود و منفعت برای بازگرداندنش.»
وی افزود: «کفش های راحتی یاقوتی دوروتی یک قطعه با ارزش آمریکایی است. ما امیدواریم افراد جامعه به ما کمک کنند تا جزییات این معما را تکمیل کنیم و بتوانیم همه کسانی را که پشت این طرح و نقشه بودند مسئول بدانیم.»
این کفشها به قیمت ۱ میلیون دلار بیمه شده بودند و یک اهداکننده ناشناس نیز یک میلیون دلار دیگر برای بازگشت سالم آنها پیشنهاد داده بود، اما این پیشنهاد پس از ۱۰ سال منقضی شد.
پس از آن که کفش ها در سال ۲۰۰۵ از موزه جودی گارلند در گرند رپید دزدیده شدند خبری از آنها نبود تا اینکه یک نفر در سال گذشته اطلاعات بیشتری درباره سرقت به موزه ارایه کرد. اف بی آی در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد: صاحب کفش های سرقت شده در تلاش برای اخاذی از شرکت بیمه مارکل بود.
چندین مظنون از جمله افراد دخیل در سرقت اولیه و آنها که در تلاش برای اخاذی بودند شناسایی شده اند.
این جفت کفش یکی از چهار جفت موجود بود. حداقل ۲ تای دیگر آنها متعلق به مجموعه داران خصوصی هستند که از جمله آنها مالکیت مشترک دی کاپریو و اسپیلبرگ است که برای نمایش در موزه آکادمی قرار داده شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





