عدم اکران و توقیف هر فیلم در زمان خودش آسیبهای جبرانناپذیری به هر فیلم میزند و در هر دوره فیلمسازان و اهالی سینما به نوعی با آن دست و پنجه نرم میکنند. عیاری در توضیح این مساله گفت: «بالاخره روزی میرسد که مسوولی که باعث توقیف یک فیلم شده، بازنشسته یا برکنار میشود یا به سمت دیگری گماشته میشود، اما وقتی خبر رفع توقیف آن فیلم را دریافت کند بیشک یک شکست عمیق برای او خواهد بود.» این کارگردان سینما درباره گروه سینمایی «هنر و تجربه» و نقش آن در دیده شدن بیشتر فیلمهای متفاوت توضیح داد: «پیدایی گروه هنر و تجربه اتفاق و فرصت خوبی برای سینمای ایران است. بهویژه برای گروهی از فیلمسازان که شاید فیلمهایشان نتوانند ارتباط گستردهتری با مخاطبان برقرار کنند و از این روی در گروه هنر و تجربه به پرشورترین شکل ممکن نمایش داده میشوند.» اما فیلم «بودن یا نبودن» تنها در یک تکسانس اکران شد. هرچند شاید میتوانست در همین گروه سینمایی دوباره برای یک مدت اکران و بیشتر دیده شود. عیاری در این زمینه گفت: «پیشتر به عنوان یک آرزو یا خواسته این موضوع را با علمالهدی مطرح کرده بودم که شرایطی ایجاد شود تا برخی فیلمهای خوب ایرانی اکران محدودی در این گروه سینمایی داشته باشند و علمالهدی از آن استقبال کرد و شاید اکران تک سانس «بودن یا نبودن» مقدمهای برای همین کار باشد.» کیانوش عیاری در این فیلم علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه، تدوین و تهیهکنندگی را هم برعهده داشت. فرهاد شریفی، حسین ایلبیگی، چکامه چمنماه، کتایون جهانگیری، نورعلی لطفی، مریم بوبانی، رضا فیاضی و شبنم طلوعی از بازیگران این فیلم بودند. همچنین مرحوم لوریک میناسیان نقش مادر آنیک را در این فیلم بازی میکرد که در سال ۸۳ بر اثر بیماری قلبی از دنیا رفت.
منبع : اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری