کیت بلانشت با تاکید بر خطری که برای ابتلا به ویروس کرونا پناهندگان را تهدید میکند، گفت با سیستمی داشتیم کار میکردیم که برای همه مفید نبود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کیت بلانشت که با خانوادهاش خارج از لندن زندگی میکند، از سال ۲۰۱۴ با آژانس پناهندگان سازمان ملل همکاری دارد.
این بازیگر استرالیایی که ۲ جایزه اسکار برای فیلمهای «یاسمین آبی» و «هوانورد» دریافت کرده از اینکه در این زمینه فعالیت میکند ابراز خوشحالی کرد. وی بهعنوان نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان برای دیدار با پناهندگان سوری به اردن و لبنان رفته و برای دیدار با پناهندگان روهینگیا که از میانمار گریختهاند، به بنگلادش سفر کرده است.
بر اساس آمار اخیر سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۰ میلیون نفر به اجبار آواره شدهاند که از این میان ۲۶ میلیون نفر پناهنده و به ویژه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند زیرا ۸۰ درصدشان در خارج از پناهگاهها و در جوامعی به سر میبرند که غالباً پرازدحام هستند و کمترین دسترسی به مراقبتهای بهداشتی دارند.
بلانشت با یادآوری اینکه برای این افراد شرایط بسیار متفاوت است و آنها حتی دسترسی محدود به آب و صابون دارند میگوید: در این پناهگاهها فاصلهگیری اجتماعی غیرممکن است.
وی تاکید کرد: این یک فاجعه است که انگار در انتظارش هستند تا به وقوع بپیوندد. این در حالی است که حتی در بریتانیا ویروس کرونا از کنترل خارج شد و هنوز هم از بین نرفته و می توان منتظر موج دوم یا سوم آن بود.
در عین حال تلاشهای امدادرسانی وقتی بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا تعلیق شد اکنون با مشکل روبه رو شده و ترامپ حتی تهدید میکند که این وضعیت ممکن است دایمی شود.
بلانشت این نگاه را بسیار کوتهبینانه خواند و گفت: این یک شیوع جهانی است و برای من بسیار عجیب است که هنوز این همه حساسیت درمورد محافظت از مرزها وجود دارد؛ زیرا این یک مساله جهانی است که فقط با پیوندهای جهانی قابل حل خواهد بود.
بلانشت ابراز امیدواری کرد که درام «بی وطن» وی که قرار است تابستان از طریق نتفلیکس پخش شود؛ بتواند امکان گفتوگو در این باره را بیشتر کند.
بلانشت امسال رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز است که از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار میشود و وی اطمینان میدهد قرار است با روشی مثبت و واقعبینانه پیش برود.
وی گفت: نمیتوانیم با ترس راهمان را در پیش بگیریم. باید آیندهنگر باشیم و به روشی هوشمندانه عمل کنیم. سیستمهایی که داشتیم قبلاً برمبنای آنها کار میکردیم برای همه موثر نبودند. تنها فرصت این است که به اصلاح کارها بپردازیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- در نقش یک جن سلطنتی؛ دستمزد کیت بلانشت برای «ارباب حلقهها» ساندویچ رایگان بود
- کیت بلانشت رئیس هیات داوران کمرا ایمیج ۲۰۲۴ شد
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ رقابت کیت بلانشت و برندن فریزر
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





