کیومرث پوراحمد که این روزها خودش میگوید در قرنطینه خانگی سخت غرق نوشتن یک قصه است، نسبت به برخی مسائل مطرح شده مبنی بر واگذاری مجوزهای سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، کیومرث پوراحمد که این روزها و در پی شیوع کرونا (به گفتهی خودش مثل هفت سال از ده سال گذشته) بیشتر اوقات در خانه به سر میبرد گفت: این روزها خبرهای شنیدم، مبنی بر اینکه قرار است، مجوز ساخت سریالهای شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما منتقل شود و وقتی از مدیران سازمان سینمایی هم پیگیر شدم،خیلی دقیق خبر نداشتند اما متاسفانه وقتی چنین شایعاتی شنیدهام. بسیار متاسف شدم و مطمئن هستم اگر این اتفاق بیافتد، ما بازار تماشای سریالهای شبکه ماهوارهای را داغ کردهایم.
او ادامه داد: انگار مسولان محترم وظیفه جدی دارند که مردم را تشویق به دیدن شبکههای خارجی کنند. من که به جز «شهرزاد» سریالهای شبکه نمایش خانگی را ندیدهام، اما نمیدانم در این سریالها، مگر چه فیلی هوا کردهاند که قرار است، این تصمیم نابخردانه گرفته شود.
پوراحمد گفت: شخصا معتقدم این سریالها با هر کیفیتی بهتر از این است که مردم سریالهای ترکی ببینند، به هرحال امثال من که به زیرنویس عادت داریم بهترین فیلمها و سریالهای همه جهان را میگیریم و میبینیم اما مخاطبی که نمیتواند با زیرنویس فیلم ببیند، بهتر است با سریالهای شبکههای نمایش خانگی سرگرم شود.
این کارگردان در بخشی از این مصاحبه یادآور شد: فیلمنامهای بسیار جذاب برای شبکه خانگی دارم که قرار است به زودی وارد مرحله پیش تولید بشویم، این فیلمنامه دوسال به همت و با خلاقیت سارا سلطانی نوشته شده،اگر قطعی بشود که مجوز سریالهای خانگی را صدا و سیما میدهد، قطعا این فیلمنامه را کنار میگذارم. چون نمیخواهم با دستورالعملهای و بُکن و نَکنهای صدا و سیما کار کنم.
کارگردان «شب یلدا» و «قصههای مجید» در پاسخ به اینکه این روزها چه میکند؟ ادامه داد: سخت غرق نوشتن یک قصه هستم. تاکید میکنم قصه، نه فیلمنامه. نوشتن این قصه چنان غرقم کرده که مدتهاست نه کتاب خواندهام و نه فیلم دیده ام. نوشتن برای من که نسبت به زبان فارسی حساسیت دارم بسیار زجر آور و با نهایت وسواس انجام میشود و البته به همان میزان که زجر آور است، لذتبخش هم هست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- هنرنمایی پس از مرگ!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- رونمایی از کتاب بیتا / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید