
محمد تاجیک : فیلم «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری و تهیهکنندگی همایون رضا عطاردی و عزتالله جامعی ندوشن اکران خود را از هشتم دی ماه در سینما هاآغاز کرد.
داستان فیلم «گیتی همسر علیرضا» درباره گیتی و علیرضا است در کنار هم زندگی آرام و متوسطی دارند. گیتی که استادیار دانشگاه است برای ارائه مقاله علمی خود به زنو باید سفر کند. علیرضا در کابوسهایی که او را در مرز از بین رفتن قرار داده، سرگردان است. او به پیشنهاد روانپزشک خود دست به اعتراف عجیبی میزند. اعترافی که مسیر زندگی عاشقانه گیتی و علیرضا را به فروپاشی میکشاند.
با حمید هنری کارگردان این فیلم گفت وگویی کرده ایم که می خوانید :
*آقای هنری ،اکران فیلمتان از کی شروع شده است ؟
-فیلم «گیتی همسر علیرضا» از ۸ دی ماه اکرانش آغاز شده و با توجه به اینکه سینماها به دلیل کرونا ، ظرفیت بلیط فروشی شان فقط هفتاد درصد است، استقبال خوبی از فیلم شده و سی الی چهل ظرفیت سالنهای نمایش دهنده این فیلم پرمی شود .در چند روز اخیر نیز سانسهای فوق العاده ای برای فیلم در نظر گرفته شده و تماشاگران ارتباط خوبی با فیلم برقرار کرده اند .
*شما سالهابه عنوان روزنامه نگار فعالیت داشتید ، چه شد که به سمت فیلمسازی رفتید و درباره مراحل ابتدایی ساخت فیلم هم توضیح می دهید ؟
-برای ساخت فیلم سینمایی بلند به خصوص فیلم اول مصائب زیادی وجود دارد،اینکه بتوانی سرمایه جور کنی و فیلم را جلو ببری کار خیلی سختی است . البته من تجربه ساخت چند تا تله فیلم در تلویزیون را داشتم و فیلم آخرم یعنی رادیو آبادان تقریبا در شاکله فیلم سینمایی از تلویزیون پخش شده و می شود .این تجربه باعث شد که به دنبال ساخت فیلم سینمایی ام باشم ولی با کمبود بودجه مواجه شدیم ولی با کمک دوستان و تجربیاتی که داشتیم ساخت فیلم را به جلو بردیم .
البته پایان ساخت فیلم با بحران کرونا مواجه شد و طبیعتا اکران فیلم را به تعویق انداخت ولی بالاخره نوبت اکران این فیلم به دی ماه سال ۱۴۰۰ رسید .اساسا هرکسی که می خواهد فیلم اول خود را بسازد در سرزمین ما با مسیر سختی مواجه می شود ، به خصوص اینکه بخواهی فیلمی بسازی که از خودت دور نباشد و به خودت نزدیک باشد و گرفتار سرمایه گذار و دوست سرمایه گذار و همسر و خانواده سرمایه گذار نباشی و بتوانی آن فکر واندیشه ای که دوست داری را اجرا کنی به شدت کار سختی است و موانع سختی پیش رویت قرار می گیرد.
*از اکران فیلمت در هنروتجربه راضی هستی ؟
_هنروتجربه به نوعی باعث شد فیلم رنگ اکران بگیرد ،من خودم چون به شکل مستقیم درگیر اکران بودم باید بگویم این قدرت را نداشتیم که این فیلم را در گروههای دیگر اکران کنیم .اکران کردن این فیلم در شرایط فعلی کار خیلی سختی بود ، چون حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ فیلم در نوبت اکران هستند ، تقابل با این فیلمها خیلی سخت بود .به قول دوستان در هنروتجربه باید فداکادانه تلاش کرد تا فیلم بهتر دیده شودو باید تلاش کنیم که بینندگانی تمایل فرهنگی و فکری دارند دعوتشان کنیم این فیلم را ببینند و این بیشتر یک تلاش شخصی است.
نکته مهم دیگری که باید بگویم این است پخش کننده ها در صنعت سینما نقش تعیین کننده ای دارند و خیلی از پخش کننده ها فیلمهای متوسط و ضعیف را نجات می دهند ، موارد زیادی وجود دارد که بسیاری از پخش کننده ها با ترفندهای تبلیغاتی کاری می کنند یک فیلم دیده شود .تقابل با آنها کارسختی است .ما به شکل پارتیزانی و …. تلاش می کنیم کسانی که تمایل به دیدن چنین فیلمهایی را دارند دعوت کنیم تا به تماشای این فیلم بیایند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





