ستاره اسکندری بازیگر سینما و از شاگردان دکتر علی رفیعی به مناسبت تولد این هنرمند برجسته عرصه تئاتر و سینما یادداشتی را نوشته است.به گزارش سینماسینما، در این یادداشت به قلم ستاره اسکندری آمده است:
دى ماه …بیست و دوم دى ماه ..سال ۱۳۱۷ …شما به دنیا امدید تاهمین دنیا براى ما شکل دیگرى بر خود بگیرد قبل از انکه هیچ یک از ما پا بر ان گذاشته باشیم ، در اصفهان بزرگ شدید و رفتید به سفر براى اموختن ..براى دیدن ..براى شنیدن ، شناختن ..بازگشتید با کوله بار ِ سنگین ِ تجربه ، بازگشتید با هیجانِ تقسیم ِ اموخته هایتان ، ساختید …معمار شدید بر زمینِ نیمه سازِ تئاتر ِ این مرز و بوم …ساختید ..ستون از پى ستون ..سقف از پى سقف ..شما ساختید ..خسته نشدید ..زیبایى را فریاد زدید ..صحنه را فریاد زدید ..تئاتر را فریاد زدید ..این سالها و سالنها گواهِ انند که شما چگونه ساختید انچه را که باید ، گواه ِ بودن شما هستند و رنجها و غصه هایتان ..لبخند و خنده هایتان …دریاى ارامشتان .
طوفان خشمتان ..
این سالها و سالنها گواهِ انند که چه کسانى زیر نگاه ِ دقیق شما پیوستند به عرصه تئاتر ، موج شدید از پى موج تا این دریا همچنان خروشان بماند که شما بیزارید از بى حرکتى ..که دستان شما در هوا مى رقصند تا یاس را کنار بزنند ..که چشمانتان غرق شادى مى شوند تا زیبایى خودش را در ایینه ببیند ..چه مبارکید بر ما و این سرزمین ..چه شاعرید که زندگى با تصاویرتان بر صحنه رنگِ دیگر مى گیرد …شما به دنیا امدید تا ما منظرى دیگر را تجربه کنیم و به جادویى ِ دیگرگونه مبتلا گردیم ..جادویى بزرگتر از روزمرگىِ زندگى …مبتلایمان کردید اقاااا …تولدتان مبارک اقاى دکتر على رفیعى
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- رتبه برتر به موزه خیمه شببازی رسید/ ستاره اسکندری و سیاوش ستاری تقدیر شدند
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- در نشست خبری مطرح شد؛ ستاره اسکندری: من به جادوی بلوچستان دچار شدم / امیدوارم تئاتر واسطهای برای شناخت قوم بلوچ باشد
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- علی رفیعی کارگاه آموزشی برگزار میکند
- آنچه در سینما خطرآفرین بوده سانسور عقیده است/ در سینما گرهی افتاده که مدام هم کور میشود/ هیچکس نمیتواند زنان را از تاریخ سینما حذف کند
- نمایش فیلمتئاترهای شاخص در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- ستاره اسکندری برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ایدرومنو شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- تانیا جوهری: گاهی در اجرای پایانی نمایشها، شیشههای سالن از هجوم جمعیت میشکست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





