یعقوب یادعلی در ۵۱ سالگی در بوستون آمریکا از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، احمد حسنزاده، داستاننویس و از دوستان نزدیک یعقوب یادعلی با تأیید خبر درگذشت این داستاننویس گفت: همسر یعقوب تماس گرفت و گفت عصر گذشته به وقت آمریکا (سوم اسفندماه) برای گیراندن سیگار بیرون میرود که آمدنش طولانی میشود. به دنبال او که میروند میبینند روی زمین افتاده و با آمدن آمبولانس متوجه میشوند بر اثر ایست قلبی از دنیا رفته است. همهمان در بهت هستیم زیرا او سنی نداشت و پیشتر هم مشکل قلبی نداشت. چند ماه پیش ایران آمده بود و حالش خوب بود. چند شب پیش هم با هم تلفنی صحبت کرده بودیم.
به گفته او، هنوز خانواده یادعلی درباره برگرداندن پیکر او به ایران و یا خاکسپاریاش در آمریکا تصمیمی نگرفتهاند.
یعقوب یادعلی متولد سال ۱۳۴۹ در نجفآباد بود. رمان «آداب بیقراری» مشهورترین اثر اوست که موفق به کسب چند جایزه ادبی شده است. از جمله دیگر آثار این نویسنده میتوان به «آداب بیقراری»، «آداب دنیا»، «متغیر منصور»، «آمرزش زمینی»، «حالتها در حیاط» و «احتمالِ پرسه و شوخی» اشاره کرد.
یعقوب یادعلی به دلیل نوشتن «آداب بیقراری» که برنده جایزه بنیاد گلشیری شده بود، به جرم آنچه «توهین به قوم لر» عنوان شد بازداشت شد و پس از تحمل دو ماه زندان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ از زندان آزاد شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم او تشدید شد و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اما در تیرماه سال ۱۳۹۱ یادعلی بالاخره از تمامی اتهاماتش تبرئه شد.
این نویسنده در چند سال اخیر در آمریکا سکونت داشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





