«اولیویا ویلیامز» بازیگر انگلیسی به عنوان یکی از پنج داور جایزه ادبی «من بوکر» در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، «اولیویا ویلیامز» که در فیلمهایی چون «حس ششم»، «داستان شوالیه»، «سایهنویس»، «هانا» و «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» ایفای نقش کرده است در کنار «ویدیو هارسنت»، «عبدالرزاق گورنا» و «جان دی» از اعضای هیئت داوران جایزه «من بوکر» ۲۰۱۶ به ریاست «آماندا فورمن» تاریخدان سرشناس هستند.
به گزارش بیبیسی، «فورمن» رئیس هیات داوران دوره آتی جایزه «من بوکر» گفت: “زمان بسیار محدودی پیش رو داریم. این جایزه ادبی در طول ۵۰ سال گذشته نقش ویژهای در فرهنگ معاصر ایفا کرده است و از لحاظ فشاری که به داوران وارد میکند نیز رویدادی منحصر به فرد است.
جایزه ادبی «من بوکر» که سال آینده چهل و هشتمین دوره برگزاری خود را تجربه میکند به بهترین رمان بلند منتشرشده در انگلستان که بین اول اکتبر ۲۰۱۵ تا سیام دسامبر ۲۰۱۶ به چاپ رسیده باشد اعطا میشود. در این میان اعضای هیات داوران باید بیش از ۱۰۰ رمان ارائهشده به این رویداد ادبی از سوی ناشران انگلیسی و بینالمللی را مطالعه کنند.
فهرست اولیه نامزدهای جوایز «بوکر» شامل ۱۲ یا ۱۳ رمان در ماه جولای ۲۰۱۶ اعلام میشود و شش نامزد نهایی در ماه سپتامبر و رمان برنده نیز در اکتبر سال آینده میلادی مشخص میشود.
سال گذشته «مارلون جیمز» نویسنده ۴۴ ساله جامائیکائی برای نگارش رمان «تاریخچه کوتاه هفت قتل» موفق به کسب جایزه «من بوکر» شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





