سعید خانی با بیان اینکه “اگر مسئولین بخواهند از فیلمی حمایت کنند و آن را بیشتر از زمان مقرر روی پرده نگه دارند کاری خلاف قانون صورت گرفته” گفت: برنامهریزیهای تبلیغاتی هزینه بسیاری دارد و اگر قرار باشد تغییری در زمان نمایش فیلم ایجاد شود، برنامهریزی پخش یک فیلم به هم میریزد.
به گزارش سینماسینما، این پخشکننده درباره اکران فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی بیان کرد: طبق برنامه ریزیهایی که داشتیم، قرار بود از دوم مرداد ماه این اثر روی پرده برود اما متوجه شدیم که قرار است از فیلمی که قبل ما روی پرده رفته حمایت شود، به همین دلیل اکران ما با تاخیر صورت خواهد گرفت.
او ادامه داد: شورای صنفی نمایش باید شرایطی را فراهم کند که هر فیلم بتواند در زمان خودش روی پرده برود زیرا صاحبان فیلم هزینههای بسیاری را برای تبلیغات و اطلاع رسانیها صرف میکنند. برنامهریزیهای تبلیغاتی هزینه بسیاری را به همراه دارد و اگر قرار باشد تغییری در زمان نمایش فیلم ایجاد شود کل برنامه ریزی پخش یک فیلم به هم میریزد، همچنین هر چه جلوتر میرویم به ماه محرم نزدیک میشویم و در این ماه نیز معمولا با یک افت مخاطب مواجه هستیم.
مدیر پخش خانه فیلم با تاکید بر اینکه بر اساس قانون فیلمها میتوانند تا هفت هفته در سرگروهی روی پرده باشند، گفت: ما بر اساس همین قانون موجود برنامهریزی کرده بودیم و کارمان را پیش بردیم حالا اگر مسئولین بخواهند از فیلمی حمایت کنند و آن را بیشتر از زمان مقرر روی پرده نگه دارند کاری خلاف قانون صورت گرفته است.
وی افزود: با این کاری که انجام میشود ممکن است از یک فیلم حمایت شود اما دیگر آثار نابود خواهند شد و فضای کلی سینما به هم میریزد. این در حالی است که ما در شرایطی به سر میبریم که سینما فیلم جدید میخواهد تا مقداری فروشها بالا برود. همین عقب افتادن نمایش فیلمها باعث میشود برنامه ریزی خیلی دیگر از فیلمسازان و صاحبان آثار هم دچار مشکل شود.
خانی در پایان صحبتهای خود بیان کرد: با این وضعیتی که تعداد زیادی فیلم پشت در سینماها در انتظار اکران هستند، به تعویق افتادن نمایش فیلمها و برخوردهای موردی و سلیقهای شرایط را سختتر خواهد کرد.
«ایده اصلی» در چهار کشور ایران، قبرس، اسپانیا و کانادا فیلمبرداری شده و قصه آن مربوط به فساد مالی و پشت پرده مناقصات بینالمللی و بزرگ در سطح کشور است. در این فیلم بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان بازی کردهاند و «ایده اصلی» دومین تجربه کارگردانی آزیتا موگویی پس از فیلم «تراژدی» است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- «رها» بهترین فیلم جشنواره آلیس در شهر شد
- فیلم «رها» مسافر رمِ ایتالیا میشود/ رونمایی از پوستر فیلم با نام بینالمللی «موهای دخترم»
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- اول هفتهی پرفروش «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ ساختارشکنی جواب داد
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: خطر در کمین اکران/ مخاطبان از فیلمهای روی پرده خبر ندارند
- نگرانی پخشکننده فیلم «علفزار» از قدرت گرفتن یک تفکر خاص در سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





