فیلمهای نوروزی سینماها پس از گذشت پنج هفته با ۲ میلیون نفر تماشاگر و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان فروش اولین نوبت اکران سال جدید را در حالی به روزهای پایانی میرسانند که با وجود تنوع ژانری، گیشه چندان پررونقی را به جا نگذاشتند.
به گزارش سینماسینما، هشت فیلم «دایناسور»، «موسی کلیمالله»، «پیشمرگ»، «رها»، «کوکتل مولوتوف»، «بامبولک»، «پسر دلفینی ۲» و «عینک قرمز» که از اسفندماه سال گذشته به عنوان فیلمهای نوروزی راهی سینماها شدند در آخرین روز تعطیلات نوروزی (۱۵ فروردین) به فروش ۱۹۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان رسیدند و در این مدت پذیرای بیش از ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر تماشاگر شدند.
البته اگر فروش فیلم «۷۰ سی» را از هشتم اسفندماه، همزمان با آغاز اکران نوروزی به آمار این فیلمها اضافه کنیم به رقم ۲۲۰ میلیارد تومان بلیتفروشی در مدت زمان پنج هفته اکران نوروزی میرسیم.
این رقمها اگرچه نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه بوده اما در محاسبه و مقایسه آن باید افزایش قیمت بلیت سینماها و همزمانی روزهای ماه رمضان را با تعطیلات نوروز درنظر گرفت بویژه آنکه برخی همین عوامل را دلیل عدم استقبال گسترده از فیلمهای سینماها میدانند.
بررسی اینکه آیا گیشه اکران نوروزی ۱۴۰۴ را باید شکست خورده تلقی کرد یا اینکه میتوان آن را شروعی امیدبخش برای اکران سال جدید دانست، باید به رأی و نظر سینماداران، پخشکنندگان و همینطور صاحبان این فیلمها سپرد تا با توجه به دخل و خرج ساخت فیلمها، میزان بلیتفروشی را ارزیابی کنند اما فعلاً نگاهی گذرا به فروش این هشت فیلم نشان میدهد که پیشبینیها برای بعضی از این فیلمها متفاوتتر بود. در این میان وضعیت فیلم «عینک قرمز» هم که پس از پنج هفته فقط ۵ هزار نفر تماشاگر داشته جای تأمل دارد.
بر این اساس احتمالاً در روزهای آینده تعدادی از این فیلمها با توجه به رسیدن به کف فروش و سپری شدن تعداد هفتههای مجاز برای اکران، جای خود را به فیلمهای تازهای خواهند داد.
در ادامه این گزارش تعداد تماشاگر و میزان فروش فیلمها تا بامداد شنبه، ۱۶ فروردینماه بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) منتشر میشود و ارزیابیهای بیشتر از وضعیت نخستین اکران سال و اینکه در هفتههای آینده کدام فیلمها به چرخه اکران اضافه میشوند، جداگانه منتشر خواهند شد.
«دایناسور» به کارگردانی مسعود اطیابی: ۹۶۴ هزار نفر تماشاگر و ۸۴ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان فروش
«موسی کلیمالله» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا: ۴۳۷ هزار و ۷۳۵ هزار نفر تماشاگر و ۳۶ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان فروش
«کوکتل مولوتوف» به کارگردانی حسین دوماری: ۳۲۷ هزار نفر تماشاگر و ۳۰ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان فروش
«رها» به کارگردانی حسام فرهمند: ۲۰۰ هزار و۹۲۰ نفر تماشاگر و ۱۹ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان فروش
«پسر دلفینی ۲» به کارگردانی محمد خیراندیش: ۱۴۹ هزار نفر تماشاگر و ۱۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان فروش
«پیشمرگ» به کارگردانی علی غفاری: ۱۲۴ هزار نفر تماشاگر و ۷ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان فروش
«بامبولک» به کارگردانی آرش معیریان: ۹۶ هزار نفر تماشاگر و ۷ میلیارد تومان فروش
«عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام: ۵۵۰۰ نفر تماشاگر و ۴۵۱ میلیون تومان فروش
همچنین فیلم « ۷۰ سی» از ۸ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین امسال، ۲۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر تماشاگر و ۲۳ میلیارد تومان هم فروش داشته است.
اما این فیلم به کارگردانی بهرام افشاری از هفتم آذرماه روی پرده سینماها بوده و تاکنون با بیش از پنج میلیون و ۸۸۳ هزار نفر تماشاگر، ۳۵۱ میلیارد تومان فروش داشته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- آثار پناهی، مکری و روستایی در بخش غیررقابتی/ «رها» و «چشم بادومی» در مسابقه فیلمهای اول و یونیسف جشنواره هند
- «رها» بهترین فیلم جشنواره آلیس در شهر شد
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- فیلم «رها» مسافر رمِ ایتالیا میشود/ رونمایی از پوستر فیلم با نام بینالمللی «موهای دخترم»
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- فروش ۳۸ میلیاردی سینماها در هفته گذشته/ گیشه سینما همچنان در اختیار کمدیها است
- آه کلام… کلامی که…
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





