فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیهکنندگی علی نوری اسکویی، دریافت ۲۵ جایزه بینالمللی را در کارنامهاش ثبت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیهکنندگی علی نوری اسکویی محصول مشترک ایران و ترکیه بعد از دو سال تور جشنوارهای خود را با ۲۵ جایزه بینالمللی از ۶۰ جشنواره بینالمللی فیلم که در آن حضور داشت، به پایان رساند.
جایزه بهترین فیلم و بهترین آهنگسازی بیست هفتمین جشنواره فیلم آدانا ترکیه، جایزه بهترین موسیقی و بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم یوروسیا روسیه، جایزه بهترین فیلمبرداری ششمین جشنواره فیلم برمن آلمان، جایزه بهترین فیلم اقتباسی جشنواره تورینو ایتالیا، جایزه بهترین تدوین و بهترین فیلم جشنواره فیلم پانورامای بالکان ترکیه، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد ششمین جوایز فیلم لندن سیتی، جایزه بهترین فیلم بلند خارجی از ششمین جشنواره تصویر متحرک- انجمن هنرمندان نیویورک، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نهمین جشنواره فیلم آنتاکیا ترکیه، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره نپال، جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره فیلم هنرهای زیبا کالیفرنیا، جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم بلند دومین جوایز نپتون بولونیا، جایزه بهترین فیلم و بهترین موسیقی چهاردهمین جشنواره فیلم همیلتون نیویورک، جایزه بهترین فیلم جوایز هالفیلم، جایزه بهترین فیلم حقوق بشر چهارمین دوره جوایز فیلم مونیخ آلمان، جایزه بهترین فیلم هشتمین جوایز فیلم سن دیگو، جایزه بهترین فیلم ششمین جشنواره بینالمللی فیلم برزیل،جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره فیلم کانتکت اسپانیا، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم بریژن فرانسه برای بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم بریتانی جوایزی هستند که این فیلم در کارنامهاش به ثبت رساند.
«درخت خاموش» درباره زندگی نویسندهایست که در مرز جدایی از همسرش قرار دارد و در همین حین برملا شدن رازی از زندگی گذشته پدرش او را در مسیر جدیدی قرار میدهد.
سردار اورچین، سزین آکباش اوغلو، مرت یاووزکان و کوبرا کیپ در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
فیلم سینمایی «درخت خاموش» از ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه و پس از آن، در سینماهای ترکیه اکران شد. این فیلم هماکنون در خطوط هوایی ترکیش در دسترس مسافران قرار دارد.
فیلم سینمایی «درخت خاموش» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، بخش سینمایی شبکه TRT ترکیه و همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در کشور ترکیه ساخته شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





