سینماسینما، علی پاکزاد – رامتین لوافی کارگردان سینما گفت: «اینکه بخواهیم از هر ژانری دستهبندی کنیم و بگوییم که باید همه گونهها و این تعداد فیلم در جشنواره حضور داشته باشد اسفبار است. مگر جشنواره سوپر مارکت است که بگوییم باید همه جنسها جور باشد تا مشتری هر چیزی که نیاز داشت ،تهیه کند و ببرد!»
به گزارش سینماسینما، لوافی یکی از آن کارگردانانی است که فیلمش به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد. لوافی اعتقاد دارد جشنواره فجر شبیه یک سوپر مارکت شده است که می توان تمامی محصولات را در داخل آن تهیه کرد. این کارگردان فیلم «هتتریک» را ساخته است.
کارگردان فیلم «هتتریک» درباره انتخاب نشدن این فیلم گفت: «به عنوان کسی که همه فیلمها را ندیدهام نمیتوانم یک طرفه به قاضی بروم و بگویم فقط فیلم من این میان خوب بوده است. اما به هر حال پیشینه سینمای ایران را میشناسم. هر سال فیلمهایی که ساخته میشوند را میبینم. اما اینکه بخواهیم از هر ژانری دستهبندی کنیم و بگوییم که باید از هر گونه سینما این تعداد فیلم در جشنواره حضور داشته باشد اسفبار است. مگر جشنواره سوپر مارکت است که بگوییم باید همه جنس ها جور باشد تا مشتری هر چیزی که نیاز داشت و تهیه کند!»
او ادامه داد: «جشنواره باید بر اساس کیفیت، فیلمها را انتخاب کند. اگر دوازده فیلم اجتماعی خوب و استاندارد داریم باید همه آنها در بخش مسابقه حضور پیدا کنند. نیازی نیست همه گونههای سینما را در یک جشنواره با هم داشته باشیم. نیازی نیست جشنواره رنگارنگ باشد. این تفکر غلطی است که سالها در جشنواره وجود داشته است. هر چقدر هم دوستان انکار کنند که نامها و تجربیات فیلمسازان برای هیات انتخاب و داوری مهم نیست، نمی توانیم قبول کنیم زیرا این نوع نگاه و افرادی که پشت فیلمها هستند روی انتخابها تاثیر میگذارند. این اتفاق در کشور ما بر اساس تجربه نشان داده است که کاملا وجود دارد.»
کارگردان فیلم «هتتریک» درباره کنار گذاشته شدن این فیلم گفت: «واقعا نمیدانم چرا فیلم ما در بخش مسابقه انتخاب نشد. البته یک اکران ویژه برای اصحاب رسانه خواهیم داشت. مصمم هستم که فیلم را به دوستان نشان دهم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کنکل» پنجشنبه به شبکه نمایش خانگی میآید/ رونمایی از پوستر
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- کوتاه درباره فیلم «لتیان»/ درباره یاسی
- «سوئیچپن»/ «هت تریک» مخاطبش رابه چالش ژرفانگری اتفاقات دعوت می کند
- «هت تریک» در فرهنگسرای ارسباران نقد میشود
- درامی روانشناسانه بارویکردی به سینمای فرهادی/نگاهی به «هت تریک»
- «هتتریک» و «جن زیبا» اوج گرفتند، «آشغالهای دوست داشتنی» در صدر/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای در حال اکران
- کریستیانو رونالدو کنار پریناز ایزدیار روی پوستر یک فیلم + عکس
- «هت تریک» به بخش مسابقه فستیوال شانگهای راه یافت
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- جزئیات نمایش فیلمهای جشنواره جهانی فجر در سینما فلسطین
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





