سینماسینما، علی پاکزاد- سعید آقا خانی بازیگر فیلم «آباجان» می گوید، به دلیل علاقه زیاد به فیلمنامه و رفاقتی که با هاتف علیمردانی کارگردان اثر داشته دراین فیلم حضور پیدا کرده.
به گزارش سینماسینما، سعید آقاخانی در جشنواره سی و پنجم با فیلم «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی حضور پیدا کرد. اودر این فیلم بازی متفاوتی از خود ارائه داد.«آباجان» لوح تقدیر فیلم منتخب از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. شبنم مقدمی با بازی در این فیلم نامزد کسب سیمرغ نقش مکمل زن شد که البته این جایزه به ثریا قاسمی برای بازی در فیلم «ویلایی ها» رسید.
آقاخانی درباره نقشش در «آباجان» گفت: «فیلمنامه را دوست داشتم. نکاتی در آن وجود داشت که فکر کردم بهتر است که آن را بازی کنم. با هاتف علیمردانی نزدیک به بیست سال است که ارتباط دارم. پیشنهادات زیادی قبل از جشنواره داشتم اما «آباجان» بیش از سایر فیلمنامه ها به دلم نشست. کارگردان و حضور خانم معتمد آریا و بازیگران دیگر بسیار تاثیر گذار بودند.»
سعید آقا خانی درباره نگاه جشنواره به فیلمها و چگونگی انتخاب کاندیدا گفت: «همواره در سالهای گذشته کسانی که فیلم خوب ساخته اند و بازیگرانی که بازی قابل قبولی از خود ارائه دادند، سیمرغ دریافت کردند. اگر فیلمنامه خوبی نوشته شود یا کارگردانی متفاوتی در جشنواره وجود داشته باشد. حتما مورد توجه قرار می گیرد.اگر غیر از این داوران عمل کنند. قطعا بی انصافی است. همیشه حرف از لابی به میان میاد. اما به شخصه من چنین موضوعی را ندیدم.»
او ادامه داد: «البته حضور یک سری از دوستان در سالهای مختلف بحث لابی و مسائل این چنینی را به وجود آورده است. دوستانی هستند که فقط حضورشان در جشنواره این آگاهی را می دهد که قطعا جایزه را به خانه خواهند برد. اما من تسلط کافی درباره این موضوع ندارم و اگر کسی خوب باشد قطعا دیده می شود»
آقاخانی درباره فیلمهایی که در جشنواره حضور نداشتند گفت:«غیبت بعضی از فیلم ها در جشنواره بسیار آزار دهنده است. به خوبی این موضوع را درک می کنم چون فیلم خود ما «آباجان» نیز قرار بود که در جشنواره حضور نداشته باشد. شاید به ظاهر اتفاق خاصی صورت نمی گیرد اما خستگی به تن بچه های آن گروه می ماند. باورم نمی شود که فیلم آقای عیاری به جشنواره راه پیدا نکرده است. جالب این است که عیاری بیرون می ماند و سعید آقاخانی وارد جشنواره می شود! هضم این موضوع کمی سخت است. تعدادی از فیلم های جشنواره را دیدم. کیفیت و محتوای خیلی خوبی به چشمم نیامد. فیلم عیاری هر سکانسش چیزی برای گفتن دارد و نوع نگاه این فیلمساز منحصر به فرد است.»
سعید آقاخانی همچنین درباره حضور در نقش های دیگر خبر داد: «قرار است در فیلم آقای پرتویی حضور داشته باشم. ایشان فعلا درگیر کارهای مختلفی هستند اما فیلمشان به زودی کلید خواهد خورد.»
بازیگر فیلم «خداحافظی طولانی» درباره نگاه جشنواره به بازیگران طنز گفت «قطعا نگاه جشنواره به فیلم هایی با ژانر اجتماعی ویژه تر است. گواینکه در همه جای دنیا و جشنواره های بین المللی نیز توجه کمتری به فیلمهای طنز و بازیگران آن می شود. البته در سالهای اخیر نیز آثار قابل توجهی در ژآنر طنز نداشتیم و نمی توانیم بگوییم که آثار شاخصی داشته ایم و به آن ها توجه نشده است. من امیدوار بودم امیر جعفری جایزه بگیرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش