سینماسینما، علی پاکزاد– حمید نعمت الله کارگردان سینما گفت: «از دور که نگاه می کنم متوجه می شوم زن ها انسان های بهتری نسبت به مردها هستند. اما اگر نزدیک تر برویم داستان کمی پیچیده تر شود. فکر می کنم خانم ها به جوهر انسانی دارند وفادار هستند و من نگران زن ها هستم.»
به گزارش سینماسینما، حمید نعمت الله که با فیلم «شعله ور» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، دیدگاه خود را درباره سینمای ایران و ساخته های خود بیان کرد.
نعمت الله درباره «شعله ور» گفت: «فیلم «شعله ور» را به مردم سیستان و بلوچستان تقدیم کردم. دلیل این کار این بود که این فیلم در این استان فیلمبرداری شده بود و مایل بودم که فیلم را به آنها تقدیم کنم. یک کارگردان هیچ وقت بابت مضمون فیلم یا شباهت های که وجود دارد فیلم را تقدیم نمی کند. گاهی یک فیلم از لحاظ مضمون و رویداد هیچ ربطی به جایی که فیلم به آن تقدیم می شود ندارد. اما تصمیم کارگردان این میان حائز اهمیت است. قصد داشتم از مردم سیستان و بلوچستان تشکر کنم.»
او گفت: «فیلم من به هیچ عنوان سفارشی نبود بلکه سفارش خود من بود که خوشبختانه آن را ساختم. جغرافیای بلوچستان باعث شد که برای من تجربه بهتری رقم بخورد. به دنبال تاثیرگذاری بودم که فکر می کنم در سیستان و بلوچستان به آن رسیدم.»
او ادامه داد: «یک کارگردان از یک بازیگر چه می خواهد؟ یک بازیگر باید محبوب و همراه باشد و امین حیایی در این زمینه بسیار خوب عمل کرد.»
نعمت الله درباره قهرمان های فیلم هایش گفت: «قطعا قهرمان اصلی هر فیلمی می تواند یک مضمون خاص باشد. گاهی یک ساختمان، فرد یا یک شهر باشد.»
حمید نعمت الله درباره موسیقی این فیلم گفت: «شاید به زودی یک فیلم درباره موسیقی بسازم. به این دلیل که موسیقی برایم بسیار مهم است. انتخاب موسیقی پایانی توسط سهراب پورناظری انجام شد. قرارهایی را با هم داشتیم، اما انتخاب قطعه پایانی توسط پور ناظزی انجام شد. برنامه ما این بود که موسیقی بلوچی داشته باشیم و همایون شجریان هم روی آن بخواند.»
کارگردان فیلم «شعله ور» درباره شخصیت های مرد و زنی که در فیلم هایش حضور دارند گفت: «البته من فیلم های زیادی نساخته ام. شاید به زودی یک سریال هم بسازم. اما به ظاهر از دور که نگاه می کنیم متوجه می شویم که زن ها انسان های بهتری هستند نسبت به مردها اما اگر نزدیک تر برویم داستان کمی پیچیده تر شود. فکر می کنم خانم ها به جوهر انسانی وفادار هستند و من من نگران زن ها هستم.»
کارگردان فیلم «بوتیک» درباره امید و حضور آن در فیلم هایش گفت: «قرار نیست همه فیلم ها با امید به پایان برسند و نیاز است که بگویم همه فیلم ها شورانگیز هستند. اما بعضی فیلم ها با امید تمام می شوند و بعضی فیلم ها هم نه. مهم این است که اصلا راجع به چه چیزی صحبت می کنیم. بستگی دارد که راجع به چه چیزی صحبت می کنیم. وقتی درباره یک دختر فراری صحبت می کنیم دیگر جای امیدی وجود ندارد. وقتی بچه هایی به تهران می آیند و با امید های واهی به دوبی می روند دیگر در این موضوع امیدی وجود ندارد. مثلا فیلم «بوتیک» مثال خوبی است. فیلم هایی هستند که حسادت در آن نمایان است. وقتی درباره حسادت صحبت می کنیم. باید به آن توجه کنیم. این موضوع در همه ما وجود دارد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمید نعمتالله: تا تکلیف «قاتل و وحشی» مشخص نشود «بُت» را به جشنواره نمیدهم
- «غریزه»؛ شکوهِ سینمای ناب
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- درخواست نعمتالله از مسئولان جشنواره فجر: «قاتل و وحشی» را یک سانس در کوچکترین سالن جشنواره اکران کنید
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





