سینماسینما، علی پاکزاد – خسرو معصومی کارگردان سینما گفت: «موسیقی «کار کثیف» را استاد حسین علیزاده ساخته اند و آقای پیمان یزدانیان در این فیلم و در بخش ساخت موسیقی حضور ندارند. ما همواره با آقای یزدانیان کار می کردیم. اما این بار ترجیح دارم که با آقای یزدانیان و حسندوست همکاری نداشته باشیم. به همین دلیل در خدمت آقای علیزاده بودیم.»
به گزارش سینماسینما، خسرو معصومی با فیلم «کار کثیف» در سی و ششمین جشنواره فجر حضور خواهد داشت. این فیلم درباره بیکاری و مهاجرت جوانان در جامعه است. خسرو معصومی معتقد است این فیلم سوژه دست نخورده ای دارد و در جشنواره باعث شگفتی اهالی رسانه خواهد شد. بازیگران این فیلم عبارتند از: رضا فیاضی، پدرام شریفی، لوون هفتوان، اکبر معززی و شاهرخ فروتنیان.
خسرو معصومی کارگردان فیلم «کار کثیف» درباره این فیلم گفت: «دوست دارم نظر اهالی رسانه را راجع به فیلم بدانم. اکنون نمی توانم بگویم که فیلم خوب است یا نه اما عقیده دارم که سوژه خوبی را انتخاب کردیم. اکثر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند انتخاب اول من بودند. یعنی زمانی که فیلمنامه را می نوشتم بازیگرانم را هم انتخاب کرده بودم. البته برای نقش پدر خانواده شخص دیگری را مد نظر داشتم اما نشد و آقای فیاضی انتخاب بعدی من بودند.»
او ادامه داد:«آرزوی من این است که هر ۲۲ فیلم موفق باشند. اما موضوعی که در فیلم ما به آن پرداخته می شود قطعا جذابیت هایی دارد که کمتر در سینمای ایران به آن پرداخته شده است. بحث بیکاری و مهاجرت جوانان در این فیلم به صورت ویژه به آن پرداخته شده است. اما موضوعاتی در فیلم است که نمی توانم بازگو کنم منتظر می مانم تا مخاطبان این موضوع را کشف کنند. قصه فیلم ما دست نخورده است. از نظرتعداد لوکیشن هم به صورت غیر منتظره و ویژه ای عمل کردهایم. تقریبا در بیشتر شهرهای مازندران وچند شهر ترکیه فیلمبرداری داشتیم. قصه فیلم ما در جاده و فضاهای طبیعی روایت میشود.»
معصومی درباره موسیقی این فیلم گفت: «موسیقی فیلم ما را استاد حسین علیزاده ساخته اند و آقای پیمان یزدانیان در این فیلم و در بخش ساخت موسیقی حضور ندارند. ما همواره با آقای یزدانیان کار می کردیم. اما این بار ترجیح دارم که با آقای یزدانیان و حسن دوست همکاری نداشته باشیم. به همین دلیل در خدمت آقای علیزاده بودیم. »
کارگردان فیلم «کار کثیف» درباره جشنواره فجر گفت: «به عقیده من جشنواره فجر باید کاخ جشنواره داشته باشد. مهمترین موضوع هم همین هست. برای مثال کاخ شانگهای نزدیک به ۱۹ دوره است که کاخ جشنواره است و تغییری نداشته و همچنان ثابت است. چرا کاخ جشنواره هر سال باید در مکان متفاوتی باشد. البته این سلیقه دبیر جشنواره است . اما صبر می کنم و بعد از جشنواره نظر می دهم. اما من هم معتقدم که سینمای رسانه باید خلوت باشد و اهالی این حوزه با آرامش فیلم ها را ببینند. نباید افراد متفرقه وارد کاخ جشنواره شوند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی
- هیس! کارگردانها جنجال نمیکنند/ گزارش روزنامه جامجم از حواشی اخیر در کانون کارگردانان
- اعتراض سه عضو کانون کارگردانان به تصمیمات و رفتارهای این کانون صنفی
- مراسم شب کانون کارگردانان سینمای ایران با تقدیر از خسرو معصومی برگزار شد/ صعود به قله با فیلم خرس
- آخرین وضعیت توقیف «خرس» به روایت کارگردانش
- روایت خسرو معصومی از نگاه مثبت حوزه های علمیه به فیلم خرس
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- خسرو معصومی: من از کنار سینمایی که “زهرمار” پخش میکند رد نمیشوم/ جواد رضویان فیلمساز نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





