سینماسینما، علی پاکزاد – سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان گفت: «در جریان ساخت «کامیون» آقای پرتوی به مسائلی اعتقاد داشتند که گاهی من مخالف آن بودم و خواهش میکردم با نظر من درباره مسائلی موافقت کنند. البته آقای پرتوی هم در بیشتر موضوعات با نظرات من موافق بودند و در انتها به توافق خوبی میرسیدیم. طبیعیست که در هر کاری بازیگر و کارگردان بتوانند با هم بحث کنند و نظرات را به اشتراک بگذارند.»
به گزارش سینماسینما، سعید آقاخانی امسال با فیلم «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است. آقاخانی در این فیلم نقشی متفاوت دارد و فیلم در فضای جادهای و شهری روایت میشود.
بازیگر فیلم «کامیون» درباره بازی در این فیلم گفت: «بسیاری به من میگویند که از من، بازی در چنین نقشی را توقع داشتند، در صورتیکه به عقیده خودم بازی در این نقش کمی دور از انتظار بود و بسیار دشوار. بیش از فیلمنامه و موضوع فیلم من به کارهایی که آقای پرتوی انجام داده و اکنون در حال انجام آن است اهمیت میدهم. این کار برای من متفاوت بود چون روایتی خاص از یک شرایط ویژه بود. موضوع تنهایی و بیکسی در شهرهای بزرگ یکی از نکاتی بود که برای من بیش از حد اهمیت داشت.»
او ادامه داد: «نقشآفرینی در «کامیون» یکی از سختترین تجربههای من در سالهای اخیر بود. در فضای بسیار دشواری کار میکردیم. گاهی از شدت برف و سرما به مشکل میخوردیم. در نقاطی کار میکردیم که هوا بسیار سرد بود. کنترل کردن تمام این شرایط برای پرتوی در حین کار گاهی مشکلساز هم میشد. به هر حال در طول جاده ما بچهای همراهمان بود که ده ماه بیشتر نداشت و کار را برای ما و او سخت میکرد. بخش عمده فیلمبرداری ما شب عید بود. همین موضوع کار را برای ما سخت میکرد. ترافیک شدیدی بود و امیدوار بودیم که کار هر چه زودتر در آن فضای سخت به پایان برسد.»
آقاخانی درباره شرایط کار در فیلم «کامیون» گفت: «آقای پرتوی به مسائلی اعتقاد داشتند که گاهی من مخالف آن بودم و خواهش میکردم که با نظر من درباره مسائلی موافقت کنند. البته آقای پرتوی هم در بیشتر موضوعات با نظرات من موافق بودند و در انتها به توافق خوبی میرسیدیم. طبیعی است که در هر کاری بازیگر و کارگردان بتوانند با هم بحث کنند و نظرات را به اشتراک بگذارند. البته اگر نویسنده و کارگردان کار آقای پرتوی نبود به هیچ وجه کار را قبول نمیکردم.»
او همینطور درباره اینکه برخی او را برای بازی در این نقش لایق دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مرد جشنواره میدانند، گفت: «اینکه میگویند من استحقاق دریافت سیمرغ دارم بسیار خوب است، اما تا همه فیلمها دیده نشوند نمیتوان درباره این موضوع نظر داد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حادثه ناشی از کورس شبانه دو اتومیبل در خیابانهای تهران برای سریال بهنام بهزادی
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- پخش «نون خ ۳» از امشب از شبکه یک سیما
- تهیهکننده سریال خبر داد: ساخت «نون خ ۴» قطعی است/ احتمال آغاز فیلمبرداری در اواسط تابستان
- تبعید سایهها/ جهان کیمیایی در «خون شد»
- «حمال طلا» در جشنواره جهانی فیلم کُردی لندن اکران میشود
- سعید آقاخانی: گاهی کار کردن با افراد حرفهای ناامیدکننده است
- «بنفشه آفریقایی» به جشنواره آتلانتا رسید
- فصل سوم «نون.خ» به ایستگاه پایانی رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





