سینماسینما ، علی پاکزاد _ مرتضیعلی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» تاکید کرد: به جای اینکه پول بیت المال را به همین سادگی خرج کنیم. کمی به صحبت های منتقدان و مردم گوش دهیم تا ببینیم چه فیلم هایی را دوست دارند و سعی کنیم که فیلمهای متفاوتی بسازیم.
به گزارش سینماسینما، مرتضیعلی عباسمیرزایی اولین فیلم بلند خود با عنوان «انزوا» را راهی سی و پنجمین جشنواره فجر کرد. عباسمیرزایی اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدید خود است.
عباسمیرزایی کارگردان فیلم «انزوا» درباره ساخت فیلم جدید خود گفت:« اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدیدی هستم. میخواهم فیلم دومم را به زودی بسازم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. فیلم اولم تحت تاثیر کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. از فیلمهای اقای کیارستمی و مسعود کیمیایی الهام گرفتم . اگر توجه کنید قسمتهایی از فیلم «انزوا» به فیلمهای این دو کارگردان بزرگ سینما نزدیک است. بعضی از صحنهها به یاد این دو عزیز بسته شده است.»
او ادامه داد:« من در فیلم آپاندیس بازی کردم. اما این فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. ولی برای جشنواره بین المللی پذیرفته شد و باعث خرسندی است که آن را در جشنواره بین المللی همه با هم خواهیم دید. چرا باید در سینمای ما یک الگو واحد وجود داشته باشد؛ و همه همان ژانر را تولید کنند. سیستم سینمای ما صنعتی شده است. یعنی طبق یک الگو همه باید همام را بسازند و ارائه دهند. مردم خیلی از ما جلوتر هستند . وای به روزی که مردم از ما پیش باشند . آن زمان دیگر به من فیلمساز اعتماد نمی کنند.»
عباس میرزایی درباره نحوه پخش فیلم در جشنواره های داخلی گفت:« لازم می دانم که چند نقد را به منتقدان و اصحاب رسانه وارد کنم. مگر می شود که یک فرد در یک روز چهار فیلم پشت هم ببیند و بتواند به بهترین نحو آنها را نقد یا تحلیل کند. چون به هر صورت حساب کنید یک انسان نمی تواند این حجم از داده را در یک روز تحلیل کند. زمان نقد و بررسی یک فیلم واقعا سی دقیقه نیست. بلکه باید ساعت ها درباره یک فیلم صحبت شود. مدیران سینمایی باید در جلسات حضور داته باشند و به منتقدان و خبرنگاران پاسخ دهند، که اصلا چرا فلان فیلمنامه را تایید کردید! مردم در اکران های عمومی سئوال می کردند که چرا مدیران سینمایی پول بیت المال را می دهند به کسانی که فیلمساز نیستند و توانایی ساخت فیلم خوب را ندارند. جواب این مردم را چه کسی می دهد. این دیالوگ مردم است. اما در کاخ جشنواره نیز کسانی که فیلم را می دیدند ابراز داشتند که چرا پول فارابی باید به اشخاص خاصی تعلق بگیرد. این صحبت منتقدان است نه من . امسال بسیاری می گفتند که چرا همه فیلمها شبیه هم شده. برای من اتفاقا این شرایط بسیار مطلوب است. مانند یک دانشگاه نشسته ام و میبینم که افراد در این حوزه چه کارهایی انجام می دهند.»
کارگردان انزوا درباره کانون فیلمنامه نویسان گفت:« آیا در این شورا واقعا می نشینند و فیلمنامه را مطالعه می کنند ؟ یا فیلمنامه را می سازند! به این نتیجه می رسند که فلان فیلمنامه خوب است یا بد. این نوع نگاه ویرانگر است. سعی کردم که در فیلم «انزوا» خود خودم باشم. البته بسیاری می گویند که فیلم من شبیه به فیلمهای آقای کیمیایی است چرا؟ چون از من فیلم دیگری را ندیده اند. کسانی که فیلم های کوتاه و مستند من را دیده اند چنین نظری ندارند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «انزوا» در شهرهای بدون سینما
- نگاهی به «انزوا»/ تجربههای تکنیکی در اولین گام فیلمسازی
- «آپاندیس» از ۲۲ آذر روی پرده سینماهای میرود
- اختصاص کامل فروش روز یکشنبه «انزوا» در سینما استقلال به کودکان زلزلهزده
- ستاره های استقلال و پرسپولیس در اکران خصوصی یک فیلم + گزارش تصویری
- نگاهی به «انزوا»/ راه رفتن روی لبهی تیغ
- امیرعلی دانایی در گفتوگوی سینماسینما: فضا فضای بیزینس است نه هنر
- حضور یک فیلم ایرانی در جشنواره کمرایمیج لهستان
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- امیر علی دانایی در پاسخ به سینماسینما / به روش سالمی وارد سینما شدم
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- بهنوش بختیاری در پاسخ به سینماسینما/«انزوا» شباهت زیادی به فیلم «قیصر» دارد
- لابی در سینما، راه رسیدن را کوتاه میکند
- آرای مردمی روز ششم جشنواره فیلم اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- فانتزیهای سورئال و کمدیهای پیچیده از جنس سروش صحت/نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»؛