سینماسینما ، علی پاکزاد _ مرتضیعلی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» تاکید کرد: به جای اینکه پول بیت المال را به همین سادگی خرج کنیم. کمی به صحبت های منتقدان و مردم گوش دهیم تا ببینیم چه فیلم هایی را دوست دارند و سعی کنیم که فیلمهای متفاوتی بسازیم.
به گزارش سینماسینما، مرتضیعلی عباسمیرزایی اولین فیلم بلند خود با عنوان «انزوا» را راهی سی و پنجمین جشنواره فجر کرد. عباسمیرزایی اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدید خود است.
عباسمیرزایی کارگردان فیلم «انزوا» درباره ساخت فیلم جدید خود گفت:« اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدیدی هستم. میخواهم فیلم دومم را به زودی بسازم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. فیلم اولم تحت تاثیر کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. از فیلمهای اقای کیارستمی و مسعود کیمیایی الهام گرفتم . اگر توجه کنید قسمتهایی از فیلم «انزوا» به فیلمهای این دو کارگردان بزرگ سینما نزدیک است. بعضی از صحنهها به یاد این دو عزیز بسته شده است.»
او ادامه داد:« من در فیلم آپاندیس بازی کردم. اما این فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. ولی برای جشنواره بین المللی پذیرفته شد و باعث خرسندی است که آن را در جشنواره بین المللی همه با هم خواهیم دید. چرا باید در سینمای ما یک الگو واحد وجود داشته باشد؛ و همه همان ژانر را تولید کنند. سیستم سینمای ما صنعتی شده است. یعنی طبق یک الگو همه باید همام را بسازند و ارائه دهند. مردم خیلی از ما جلوتر هستند . وای به روزی که مردم از ما پیش باشند . آن زمان دیگر به من فیلمساز اعتماد نمی کنند.»
عباس میرزایی درباره نحوه پخش فیلم در جشنواره های داخلی گفت:« لازم می دانم که چند نقد را به منتقدان و اصحاب رسانه وارد کنم. مگر می شود که یک فرد در یک روز چهار فیلم پشت هم ببیند و بتواند به بهترین نحو آنها را نقد یا تحلیل کند. چون به هر صورت حساب کنید یک انسان نمی تواند این حجم از داده را در یک روز تحلیل کند. زمان نقد و بررسی یک فیلم واقعا سی دقیقه نیست. بلکه باید ساعت ها درباره یک فیلم صحبت شود. مدیران سینمایی باید در جلسات حضور داته باشند و به منتقدان و خبرنگاران پاسخ دهند، که اصلا چرا فلان فیلمنامه را تایید کردید! مردم در اکران های عمومی سئوال می کردند که چرا مدیران سینمایی پول بیت المال را می دهند به کسانی که فیلمساز نیستند و توانایی ساخت فیلم خوب را ندارند. جواب این مردم را چه کسی می دهد. این دیالوگ مردم است. اما در کاخ جشنواره نیز کسانی که فیلم را می دیدند ابراز داشتند که چرا پول فارابی باید به اشخاص خاصی تعلق بگیرد. این صحبت منتقدان است نه من . امسال بسیاری می گفتند که چرا همه فیلمها شبیه هم شده. برای من اتفاقا این شرایط بسیار مطلوب است. مانند یک دانشگاه نشسته ام و میبینم که افراد در این حوزه چه کارهایی انجام می دهند.»
کارگردان انزوا درباره کانون فیلمنامه نویسان گفت:« آیا در این شورا واقعا می نشینند و فیلمنامه را مطالعه می کنند ؟ یا فیلمنامه را می سازند! به این نتیجه می رسند که فلان فیلمنامه خوب است یا بد. این نوع نگاه ویرانگر است. سعی کردم که در فیلم «انزوا» خود خودم باشم. البته بسیاری می گویند که فیلم من شبیه به فیلمهای آقای کیمیایی است چرا؟ چون از من فیلم دیگری را ندیده اند. کسانی که فیلم های کوتاه و مستند من را دیده اند چنین نظری ندارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «انزوا» در شهرهای بدون سینما
- نگاهی به «انزوا»/ تجربههای تکنیکی در اولین گام فیلمسازی
- «آپاندیس» از ۲۲ آذر روی پرده سینماهای میرود
- اختصاص کامل فروش روز یکشنبه «انزوا» در سینما استقلال به کودکان زلزلهزده
- ستاره های استقلال و پرسپولیس در اکران خصوصی یک فیلم + گزارش تصویری
- نگاهی به «انزوا»/ راه رفتن روی لبهی تیغ
- امیرعلی دانایی در گفتوگوی سینماسینما: فضا فضای بیزینس است نه هنر
- حضور یک فیلم ایرانی در جشنواره کمرایمیج لهستان
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- امیر علی دانایی در پاسخ به سینماسینما / به روش سالمی وارد سینما شدم
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- بهنوش بختیاری در پاسخ به سینماسینما/«انزوا» شباهت زیادی به فیلم «قیصر» دارد
- لابی در سینما، راه رسیدن را کوتاه میکند
- آرای مردمی روز ششم جشنواره فیلم اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش