سینماسینما ، علی پاکزاد _ مرتضیعلی عباس میرزایی کارگردان فیلم «انزوا» تاکید کرد: به جای اینکه پول بیت المال را به همین سادگی خرج کنیم. کمی به صحبت های منتقدان و مردم گوش دهیم تا ببینیم چه فیلم هایی را دوست دارند و سعی کنیم که فیلمهای متفاوتی بسازیم.
به گزارش سینماسینما، مرتضیعلی عباسمیرزایی اولین فیلم بلند خود با عنوان «انزوا» را راهی سی و پنجمین جشنواره فجر کرد. عباسمیرزایی اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدید خود است.
عباسمیرزایی کارگردان فیلم «انزوا» درباره ساخت فیلم جدید خود گفت:« اکنون در حال نوشتن فیلمنامه جدیدی هستم. میخواهم فیلم دومم را به زودی بسازم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. فیلم اولم تحت تاثیر کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. از فیلمهای اقای کیارستمی و مسعود کیمیایی الهام گرفتم . اگر توجه کنید قسمتهایی از فیلم «انزوا» به فیلمهای این دو کارگردان بزرگ سینما نزدیک است. بعضی از صحنهها به یاد این دو عزیز بسته شده است.»
او ادامه داد:« من در فیلم آپاندیس بازی کردم. اما این فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. ولی برای جشنواره بین المللی پذیرفته شد و باعث خرسندی است که آن را در جشنواره بین المللی همه با هم خواهیم دید. چرا باید در سینمای ما یک الگو واحد وجود داشته باشد؛ و همه همان ژانر را تولید کنند. سیستم سینمای ما صنعتی شده است. یعنی طبق یک الگو همه باید همام را بسازند و ارائه دهند. مردم خیلی از ما جلوتر هستند . وای به روزی که مردم از ما پیش باشند . آن زمان دیگر به من فیلمساز اعتماد نمی کنند.»
عباس میرزایی درباره نحوه پخش فیلم در جشنواره های داخلی گفت:« لازم می دانم که چند نقد را به منتقدان و اصحاب رسانه وارد کنم. مگر می شود که یک فرد در یک روز چهار فیلم پشت هم ببیند و بتواند به بهترین نحو آنها را نقد یا تحلیل کند. چون به هر صورت حساب کنید یک انسان نمی تواند این حجم از داده را در یک روز تحلیل کند. زمان نقد و بررسی یک فیلم واقعا سی دقیقه نیست. بلکه باید ساعت ها درباره یک فیلم صحبت شود. مدیران سینمایی باید در جلسات حضور داته باشند و به منتقدان و خبرنگاران پاسخ دهند، که اصلا چرا فلان فیلمنامه را تایید کردید! مردم در اکران های عمومی سئوال می کردند که چرا مدیران سینمایی پول بیت المال را می دهند به کسانی که فیلمساز نیستند و توانایی ساخت فیلم خوب را ندارند. جواب این مردم را چه کسی می دهد. این دیالوگ مردم است. اما در کاخ جشنواره نیز کسانی که فیلم را می دیدند ابراز داشتند که چرا پول فارابی باید به اشخاص خاصی تعلق بگیرد. این صحبت منتقدان است نه من . امسال بسیاری می گفتند که چرا همه فیلمها شبیه هم شده. برای من اتفاقا این شرایط بسیار مطلوب است. مانند یک دانشگاه نشسته ام و میبینم که افراد در این حوزه چه کارهایی انجام می دهند.»
کارگردان انزوا درباره کانون فیلمنامه نویسان گفت:« آیا در این شورا واقعا می نشینند و فیلمنامه را مطالعه می کنند ؟ یا فیلمنامه را می سازند! به این نتیجه می رسند که فلان فیلمنامه خوب است یا بد. این نوع نگاه ویرانگر است. سعی کردم که در فیلم «انزوا» خود خودم باشم. البته بسیاری می گویند که فیلم من شبیه به فیلمهای آقای کیمیایی است چرا؟ چون از من فیلم دیگری را ندیده اند. کسانی که فیلم های کوتاه و مستند من را دیده اند چنین نظری ندارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «انزوا» در شهرهای بدون سینما
- نگاهی به «انزوا»/ تجربههای تکنیکی در اولین گام فیلمسازی
- «آپاندیس» از ۲۲ آذر روی پرده سینماهای میرود
- اختصاص کامل فروش روز یکشنبه «انزوا» در سینما استقلال به کودکان زلزلهزده
- ستاره های استقلال و پرسپولیس در اکران خصوصی یک فیلم + گزارش تصویری
- نگاهی به «انزوا»/ راه رفتن روی لبهی تیغ
- امیرعلی دانایی در گفتوگوی سینماسینما: فضا فضای بیزینس است نه هنر
- حضور یک فیلم ایرانی در جشنواره کمرایمیج لهستان
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- امیر علی دانایی در پاسخ به سینماسینما / به روش سالمی وارد سینما شدم
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- بهنوش بختیاری در پاسخ به سینماسینما/«انزوا» شباهت زیادی به فیلم «قیصر» دارد
- لابی در سینما، راه رسیدن را کوتاه میکند
- آرای مردمی روز ششم جشنواره فیلم اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





