سینماسینما، علی پاکزاد – مهران رنجبر بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: «من نمیفهمم چگونه میشود در مدت زمان بیست روز یک تئاتر روی صحنه برد؟ البته اکنون هر کسی که پول داشته باشد میتواند تئاتر اجرا کند.»
به گزارش سینماسینما، مهران رنجبر تاکنون در سریالهای «تاوان»، «نون و ریحون»، «پنج کیلومتر تا بهشت» به ایفای نقش پرداختهاست. اما کاری که زمینه شهرت او را فراهم آورد بازیگری در نقش کیانوش در سریال «آوای باران» بود. او در مجموعه «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری جزو بازیگران بود. رنجبر به تازگی در نمایش«شوایک سرباز ساده دل» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بازی کرده است.
بازیگر نمایش«شوایک سربازساده دل» درباره این نمایش گفت: «قبل از پیشنهاد حمیدرضا نعیمی مشغول بازی در نمایش دیگری بودم. اما وقتی این پیشنهاد را دریافت کردم، آن را پذیرفتم و با گروه نزدیک سه ماه تمرین داشتیم تا اینکه این نمایش در تالار وحدت اجرا شد. دقیقا از زمانی که نمایش«شرق دور شرق نزدیک» شروع شد. تمرینات نمایش«شوایک» نیز آغاز شد. به صراحت می توانم بگویم که نقشم در «شوایک» را خیلی دوست داشتم. بهترین نقشم در ۱۰ سال اخیر بوده است.»
او ادامه داد: «نقش وانک در نمایش «شوایک» دارای وجوه زیادی بود. گاهی این شخصیت ساده بود گاهی نیز به جنون میرسید و در بخشی نیز عاشق میشد که برای من بسیار جذاب بود. سالها بود مخاطبان از من بازی اینچنینی ندیده بودند. بسیاری عقیده دارند من بازیگر طنز هستم در صورتی که اینگونه نیست. بازی در مجموعه «دورهمی» یک اشتباه بود. زیرا نوع بازی من به هیچ وجه شبیه و همسو با این مجموعه نبود. اما شخصیتم در «شوایک» کاملا تراژیک است. این اجرا خیلی دوست دارم. تالار وحدت مانند یک دیو ده سر میماند. اگر در این سالن خوب اجرا نداشته باشید له میشوید.»
رنجبر درباره طراحی و لباسهای نمایش «شوایک» گفت: «طراحیهای خوبی از سوی طراحان در نمایش «شوایک» وجود داشت. رنگ، لباسها، فرم، نور و میزانسنها فوقالعاده بود. مخاطب با یک نقاشی زیبا طرف میشود. نمایشی که کمتر ما میبینیم. من متوجه نمیشوم چگونه بعضی نمایشها در یک هفته آماده می شوند و به روی صحنه میروند. این نوع از کارگردانی غیرممکن است. مثل زمانی که جریان تله فیلم به ایران آمد که افراد در ده روز فیلم میساختند. امروز هر کسی پول داشته باشد میتواند تئاتر کار کند. به من میگفتند که با دستمزد بسیار بالا در بیست و پنج روز قصد دارند که تئاتر بسازند و باورم نمیشد که چگونه در یک زمان کوتاه این کار را انجام میدهند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- اکران «روایت ناتمام سیما» از چهارشنبه/ رونمایی از پوستر
- آغاز اکران «جوجه تیغی» از چهارشنبه/ فیلم پربازیگر مستانه مهاجر در راه سینماها
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- از ۷ فروردین با بلیت ۱۰۰هزارتومانی؛ نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه میرود
- کارگردان فیلم توقیفشده «شاهین»: ۲۹ روز سکوت کردیم/ از همکارانم تشکر میکنم و عذر میخواهم
- فیلم سینمایی «شاهین» توقیف شد
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- «جمشیدیه» به صورت آنلاین اکران میشود
- پایان فیلمبرداری فیلم «آهو»
- رونمایی از پوستر فیلمی با بازی مهران احمدی و حامد کمیلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





