تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۳:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 72115

سینماسینما، علی پاکزاد – نیما فراهی کارگردان سینما گفت: «چرا در سینمای ما فقط چند بازیگر هستند که باید در همه فیلم‌ها حضور داشته باشند. تهیه‌کنندگان اجازه دهند کسان دیگری نیز به این سینما اضافه شوند.»

به گزارش سینماسینما،فیلم «زار» اولین ساخته نیما فراهی است. بازیگران این فیلم عبارتند از: محمدرضا غفارى، حدیث میرامینی، سانازصفایى، میثاق زارع، سیناسهیلى «زار» محصول سال ۱۳۹۵ است. فیلم قبل از این در جشنواره بین المملی فجر نیز به نمایش درآمد.

نیما فراهی کارگردان فیلم «زار» درباره ساخت این فیلم گفت: «من خوشحال می شوم بشنوم کسانی بگویند که با دیدن فیلم من حسابی ترسیده اند. متاسفانه سینمای ما دچار فقر ژآنز است. فیلم های ترسناک نیز عموما در کشور ما ساخته نمی شوند. ژانر وحشت در سینمای ما مهجور است. سینمای ما اکنون از بسیاری از ژانرها بی بهره است. این قضیه هم به ضرر سینما و هم بازیگران است. زیرا دچار بازیگر سوزی شده ایم. نگاه کنید که چند نسل از بازیگران در سالهای اخیر آمده اند و دیگر حضور ندارند. اکنون ببینید چرا بچه هایی که ابتدای دهه شصت آمدند و فیلم های خوبی را هم بازی کردند؛ اما امروز دیگر حضور ندارند و دیگر پیشنهادی به آنها نمی شود.»

او ادامه داد: «یک زمان به سینما می رفتم بعد از دیدن چند فیلم دیگر توان نشستن و دیدن فیلم بعدی را نداشتم زیرا تمام فیلم هایی که ما می سازیم شبیه به هم هستند. شما ببینید امروز آیا ما فیلم پلیسی یا اکشن داریم قطعا جواب نه است. فیلم های کمدی هم که می‌بینیم که با چه خفت خواری ساخته می شود. اواخر دهه هشتاد یا اوایل دهه نود به خوبی به یاد دارم که عکس دندان یکی از بازیگران روی همه بیلبوردها و سر در سینما ها بود. چرا سینما باید روی دست چند بازیگر محدود بچرخد. آیا دیگران اجازه ورود به این عرصه را ندارند. اکنون تهیه کنندگان حکم می کنند که باید فلانی باشد. آقا اجازه دهید سایرین هم در این بازی حضور داشته باشند.»

کارگردان فیلم «زار» گفت: «به شخصه به ژانر دفاع مقدس علاقه زیادی دارم اما چرا اجازه می دهیم هر کسی در هر شرایطی فقط برای اینکه بتواند مجوز فیلم سازی بگیرد این نوع از ژانر سینمایی را دست مالی کند. تصمیم گرفتم که فیلم دفاع مقدسی نسازم. شاید کسان دیگری باشند که بتوانند در این حوزه بهتر عمل کنند. قبل از اینکه فیلم ساز شوم مخاطب سینما بودم. همواره هم به ژانر وحشت علاقه داشتم. قصد داشتم که فیلم بسازم اما به هیچ وجه به سراغ ژانر ملودرام اجتماعی نروم. ساخت فیلم های از نوع «زار» واقعا در شرایط سینمای ما یک ریسک بود. جالب بود همه به غیر از خانواده من این عقیده را داشتند که نباید چنین فیلمی بسازم زیرا در ایران جواب نخواهد داد. زمانی که تیم بازیگری تشکیل شد خیالم راحت شد. کم‌کم جلو رفت و اوضاع بهتر شد.»

فراهی درباره بازخورد های فیلم «زار» گفت: «متاسفانه من با یک غرض‌ورزی بسیار عجیبی روبرو شده بودم. به دوستانی که در صنف سینما حضور دارند کاری ندارم. اما تنها کسانی که این فیلم را حمایت کردند منتقدان و روزنامه نگاران بودند. امیدوارم پروانه نمایش فیلم را دریافت کنیم. فیلم بعدی من یک سایکو درام خواهد بود.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها