سینماسینما، علی پاکزاد – پیمان معادی کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: «خانم کاریندرو بعد از فوت آقای آنجلو پولوس هیچ کاری را قبول نکرده بودند. اما از من فیلمنامه و فیلم را خواستند. ارسال کردم و به طرز شگفتآوری فیلم را پسندیدند و پذیرفتند که موسیقی این فیلم را بسازند. همکاری شگفتانگیزی برای من بود. خانم کانیدرو امرزو مثل یکی از اقوام من است. تقریبا هر هفته با هم صحبت می کنیم.»
به گزارش سینماسینما، پیمان معادی دومین فیلم خود با نام «بمب، یک عاشقانه» را در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش گذاشته است. این فیلم قصهای عاشقانه را در میانه جنگ ایران و عرق روایت میکند.
پیمان معادی کارگردان فیلم «بمب یک عاشقانه» درباره ساخت این فیلم گفت: «فیلم درباره موشک بارانهای زمستان سال ۶۶ است. اساسا اسم بمب را دوست داشتم. به این دلیل که در آن سالها بمب روی سر مردم ریخته می شد. از ابتدا اسم فیلم «بمب یک عاشقانه» نبود. بلکه در آسیا پاسیفیک با نام و طرح دیگری شرکت داده شده بود. در آن جا هم با نام دیگری جایزه را برده بود. اما یکی از روزها در جلسه فیلم نامه نویسی به بچه ها گفتم که اگر اسم فیلم «بمب یک عاشقانه» باشد نظرتان چگونه خواهد بود. دوستان هم نگاهی به من کردند و موافق بودند که نام فیلم را تغییر دهیم. البته در بازنویسی فیلمنامه نیز ما از نام «بمب» استفاده کردیم. یک جایی در فیلم هم میبینیم که می گویند کل دنیا پول خرج کردهاند که روی سر مردم ما بمب بریزند. به لحاظ تکنیکی در این چند سال روی پروژه فیلم تمرکز داشتم. به جرات میتوانم بگویم فیلمی نمانده از آن دوران که من ندیده باشم.»
او ادامه داد:«من به دستهبندیهای خارجیها در حوزه ژانر قائل نیستم. اما اگر بخواهم «بمب یک عاشقانه» را تفسیر کنم می گویم عشق بر هر چیزی فائق است. مایل بودم از عشق بنویسم. منظور این نیست که حتما افرادی در فیلم باید عاشق هم باشند بلکه معتقد بودم عشق واقعی زیر بمب باران هم شکل میگیرد .همیشه جهان با عشق زیباتر می شود.»
معادی درباره ساخت فیلم کمدی گفت: «قطعا و به زودی یک فیلم کمدی خواهم ساخت. همیشه اهل شوخی هستم. به زودی هم فیلم کمدی خواهم ساخت. عموما اعتقاد دارم یک بازیگر باید در هر شرایطی شیرین بازی کند. بسیاری از قصههای جدی در دنیا وجود دارد که می توان آنها را نیز به صورت شیرین روایت کرد. »
کارگردان «بمب یک عاشقانه» درباره حضور فرزندش در فیلم گفت: «اصراری به حضور دخترم در فیلم نداشتم و در ادامه هم نخواهم داشت. اما چیزی که می دانم دختر من علاقه زیادی به هنر دارد. در این زمینه به هیچ وجه پافشاری ندارم. تجربه اول او نیست. در نمایش «در انتظار گودو» نیز حضور داشت و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد. به همین دلیل فکر می کنم که استعداد ویژه ای در این زمینه دارد. »
معادی درباره موسیقی فیلم و حضور النی کاریندرو آهنگساز سرشناس یونانی گفت: «همواره به کارهای خانم کاریندرو عشق می ورزیدم. با خانم لیلا حاتمی در همان زمانی که درباره این نقش صحبت میکردم موسیقیهای خانم کاریندرو را ارسال میکردم که با حال و هوای فیلم کمی ارتباط برقرار کنند. تا اینکه داور جشنواره فیلم یونان شدم و از طریق مدیران این جشنواره با خانم کاریندرو ارتباط برقرار کردم. البته خانم کاریندرو بعد از فوت آقای آنجلو پولوس هیچ کاری را قبول نکرده بودند. از من فیلمنامه و فیلم را خواستند ارسال کردم و به طرز شگفتآوری فیلم را پسندیدند و پذیرفتند که موسیقی این فیلم را بر عهده بگیرند. همکاری شگفت انگیزی برای من بود. خانم کانیدرو امرزو مثل یکی از اقوام من است. تقریبا هر هفته با هم صحبت می کنیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





