سینماسینما، علی پاکزاد – مهدی پاکدل بازیگر سینما گفت:« وقتی فیلمنامه فیلم «تنگه ابوقریب» را خواندم و با آقای توکلی و ملکان صحبت کردم متوجه شدم که ما با یک اثر فاخر مواجه خواهم بود. امروز فیلم های سفارشی به راحتی قابل تشخیص هستند. البته امکان دارد فیلم های سفارشی خوبی هم ساخته شود، اما ترجیح من این است که در آن فیلم ها حضور نداشته باشم.»
به گزارش سینماسینما، مهدی پاکدل در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم حضور دارد، او در فیلمهای «چهارراه استانبول» و «تنگه ابوقریب» نقش آفرینی کرده است.
مهدی پاکدل بازیگر فیلم «تنگه ابوقریب» درباره بازی در این فیلم گفت: «کار با بهرام توکلی برای من چیزی شبیه به آرزو بود. همواره سینمای آقای توکلی را دوست داشتم. جشنواره سی و ششم برای من اهمیت زیادی دارد به این دلیل که امسال با آثاری از مصطفی کیایی و بهرام توکلی در جشنواره حاضرم. در دو نقش متفاوت و البته تاثیر گذار حضور پیدا کردم که از این حیث برایم بسیار مهم بود. تمام تلاش من این بود که در این دو نقش خوب ظاهر شوم. با اینکه این دو نقش از لحاظ مختصات شبیه هم هستند اما تمام سعی من بر این بود که تداخل پیدا نکنند.»
او ادامه داد: «همه کسانی که در فیلم «تنگه ابوقریب» حضور داشتند، از بچههای زمان جنگ بودند. یعنی همه دوستان شرایط و فضای آن دوران را درک کرده بودند و به خوبی با حال و هوای جبهه و جنگ آشنا بودند. مهمترین ویژگی این فیلم قابل درک بودن آن برای نسلهای جدید است. بچههای این دوره قطعا با این فیلم ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد. صحنههای زیادی از فیلم بود که به شخصه منقلب شده بودم. فیلم به این دلیل که حالت مستند گونه خود را حفظ کرده توانسته مخاطب را در جا حیرتزده بکند.»
مهدی پاکدل درباره نقشهایی که بازی کرده گفت: «متاسفانه فیلمبرداری این دو فیلم در یک زمان بود و عملا این امکان وجود نداشت که جزئیات گریم و موضوعات دیگر را تغییر داد. شباهت ظاهری این دو نقش برایم جالب بود. به این دلیل که این دو فرمانده در فاصله زمانی سی سال شاید شبیه هم باشند، اما در دو مسئولیت و فضای متفاوت هستند که هر کدام در زمان خود قابل تقدیر هستند.»
بازیگر فیلم «تنگه ابو قریب» درباره ساخت فیلمهای سفارشی گفت: «وقتی فیلمنامه فیلم «تنگه ابوقریب» را خواندم و با آقای توکلی و ملکان صحبت کردم متوجه شدم که ما با یک اثر فاخر در ارتباط خواهیم بود. امروز فیلم های سفارشی به راحتی قابل تشخیص هستند. البته امکان دارد فیلمهای سفارشی خوبی هم ساخته شود، اما ترجیح من این است که در آن فیلم ها حضور نداشته باشم. «چهارراه استانبول» هم یک فیلم مستقل در بخش خصوصی است که درباره قهرمان های این کشور صحبت می کند. فیلم «تنگه ابوقریب» هم اگر قرار بود با هزینه های شخصی ساخته شود قطعا این فیلمی که امروز دیدیم نمیشد. این فیلم برای هیچ جناح خاصی ساخته نشده است. بلکه برای جوانانی است که جانشان را در راه کشور از دست دادهاند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی بهمن فرمانآرا؛ مهدی پاکدل و لاله مرزبان به «چشمهایش» پیوستند
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- تلخی بیپایان/ درباره نمایش «ترور»
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- شهاب حسینی: عباس کیارستمی اندیشمند سینما بود
- غزل شاکری خواهر ناصرالدین شاه شد + عکس
- گریم رعنا آزادیور در «جیران» حسن فتحی + عکس
- مهدی پاکدل به سریال «جیران» پیوست + عکس
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- روزی روزگاری تئاتر/ گزارش تصویری از کنسرت-نمایش «سی»
- همه هیولایی در دست داریم به نام موبایل/ گفتوگو با مهدی پاکدل
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- اکران صلواتی فیلم «محمد رسولالله (ص)»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





