محمد شیروانی با انتشار متنی از برخورد محمدحسین مهدویان انتقاد کرد و از دلایل دیده شدن «ماجرای نیمروز» نوشت.
به گزارش سینماسینما، محمد شیروانی کارگردان در پی حواشی رخ داده در جشن منتقدان امسال بین جعفر پناهی و محمدحسین مهدویان در اینستاگرام نوشت: «بسیجى سابق و فیلمساز نو رسیده فعلى، سال گذشته وقتى «ماجراى نیمروز» در همه رشته ها کاندید نشد برآشفتی و هیئت داوران فجر را چهارپایانى قلمداد کردی که تصمیمشان را در طویله گرفتهاند، آیا نفهمیدى چرا در قبال همچین وقاحتى صدایشان بلند نشد؟ و دستِ آخر همان طویله به زعم تو «ماجراى نیمروز» را بهترین فیلم سال شناخت؟
همان وقتها میخواستم مطلبى بنویسم اما دستم به نوشتن نرفت. فکر کردم منتقدین خواهند نوشت که البته ندیدم که نوشته باشند.
حالا به نظر تو چرا امسال منتقدین در جشن سالیانه شان رأى همان طویله را تکرار کردند؟ و چرا جعفر پناهى را انتخاب کردند تا روى استیج این جایزه را به تو بدهد؟ و چرا وقتى نام تو از پاکت جایزه درآمد او امتناع کرد و صحنه را ترک کرد؟ از صداقت و شرافت حرف زده اى. آیا بزرگتر هاى من و تو که انقلاب کرده اند دوباره نویسى تاریخ انقلاب را در فیلمهایت تصدیق مى کنند؟
آیا تو حقیقتاً این جوایزى که در سه سال گذشته بعنوان بهترین کارگردان و بهترین فیلمساز دریافت کرده اى را باور کرده اى؟
حتماً میدانى که آنها این جایزه ها را به حامیانت داده اند نه به تو. به پدران تو! چرا نقش آنها را پنهان میکنى؟! اخیراً خانم لیلى گلستان در برنامه بین المللى تد تاک گفته بودند خواستند و شد ! کامنت هاى اعتراضى فراوانى بخصوص از سوى جامعه زنان متوجه ایشان شد که چرا بقیه زنان در این جامعه خواستند و نشد ! پاشنه آشیل خانم گلستان اینجا بود که نقش پدرشان را پنهان کردند آنهم ابراهیم گلستان را.
حالا حکایت شما و جریان حامى شماست که دستتان تا دسته در جیب مردم است و عرصه را براى سینماى مستقل تنگ کرده اید و جشنواره هاى دولتى و سالن سینما و مجله و منتقد هم که یکصدا به خدمت شما درآمده اند و لابد پس فردا هم خواهید گفت خواستید و شد!
ما بعنوان ایرانى مدیون خون شهداى جنگ هستیم و شما و حامیان شما بعنوان سینماگر مدیون شهدا، جانبازان ، مصدومین ، محرومین و مفقودین این سینمایید که خواستند و نشد . پول نفت ما ظاهراً حسابى مزه داده اما حداقل بعد از مصرف توى صورتمان آروغ نزنید که این یکى را نمى توانیم تحمل کنیم.»
سینماسینما حق پاسخگویی را برای محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» محفوظ میداند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- بهترین فیلمهای ۲۰۲۵ از نگاه سایت راجر ایبرت؛ «نبردی پس از دیگری» در صدر، «یک تصادف ساده» در رده دوم
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «یک تصادف ساده» نامزد ۴ جایزه WAFCA ۲۰۲۵ شد
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- یادداشتی بر «یک تصادف ساده»/ جماعت! من دیگه حوصله ندارم
- سه جایزه برای دو فیلمساز ایرانی؛ برندگان جوایز آسیا پاسیفیک ۲۰۲۵ اعلام شد
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- فروش بالای فیلم پناهی؛ «یک تصادف ساده» در آستانه رکوردشکنی در فرانسه
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم






عالی بود با سپاس از شما
چی شد پس اون هنر برای هنر؟ چی شد اون جملات شبه روشنفکری که می گفتید : سینما سینماست، لازم نیست تاریخ را مو به مو روایت کند؟! توی این سالها هر مزخرفی را به اسم سینمای ایران به خورد این ملت دادید و وقتی انتقاد می شد که این لاطائلات چه ربطی به ایران و سینمای ایران دارد، یک کلام می گفتید : سینماست دیگر! لازم نیست واقعیت را بگوید. مهم این است که سینماست!! حالا شده اید مو از ماست کش تاریخ و مورخ احساساتی تازه آنهم براساس دروغ ها و تحریفات چند کانال بیگانه که خودشان هم می دانند شما را سرکار گذاشته اند و شما نفهمیدید!! یا اینکه از قوت و استحکام فیلم های مهدویان جا خوردید و حسودیتان شده که همه فیلم هایتان را روی هم بریزند به اندازه یک پلان “ایستاده د رغبار” قوت سینمایی ندارد! دیگر آن حنای شبه روشنفکری تان هم رنگی ندارد. تمام شد! باختید و رفت!!