محمد شیروانی با انتشار متنی از برخورد محمدحسین مهدویان انتقاد کرد و از دلایل دیده شدن «ماجرای نیمروز» نوشت.
به گزارش سینماسینما، محمد شیروانی کارگردان در پی حواشی رخ داده در جشن منتقدان امسال بین جعفر پناهی و محمدحسین مهدویان در اینستاگرام نوشت: «بسیجى سابق و فیلمساز نو رسیده فعلى، سال گذشته وقتى «ماجراى نیمروز» در همه رشته ها کاندید نشد برآشفتی و هیئت داوران فجر را چهارپایانى قلمداد کردی که تصمیمشان را در طویله گرفتهاند، آیا نفهمیدى چرا در قبال همچین وقاحتى صدایشان بلند نشد؟ و دستِ آخر همان طویله به زعم تو «ماجراى نیمروز» را بهترین فیلم سال شناخت؟
همان وقتها میخواستم مطلبى بنویسم اما دستم به نوشتن نرفت. فکر کردم منتقدین خواهند نوشت که البته ندیدم که نوشته باشند.
حالا به نظر تو چرا امسال منتقدین در جشن سالیانه شان رأى همان طویله را تکرار کردند؟ و چرا جعفر پناهى را انتخاب کردند تا روى استیج این جایزه را به تو بدهد؟ و چرا وقتى نام تو از پاکت جایزه درآمد او امتناع کرد و صحنه را ترک کرد؟ از صداقت و شرافت حرف زده اى. آیا بزرگتر هاى من و تو که انقلاب کرده اند دوباره نویسى تاریخ انقلاب را در فیلمهایت تصدیق مى کنند؟
آیا تو حقیقتاً این جوایزى که در سه سال گذشته بعنوان بهترین کارگردان و بهترین فیلمساز دریافت کرده اى را باور کرده اى؟
حتماً میدانى که آنها این جایزه ها را به حامیانت داده اند نه به تو. به پدران تو! چرا نقش آنها را پنهان میکنى؟! اخیراً خانم لیلى گلستان در برنامه بین المللى تد تاک گفته بودند خواستند و شد ! کامنت هاى اعتراضى فراوانى بخصوص از سوى جامعه زنان متوجه ایشان شد که چرا بقیه زنان در این جامعه خواستند و نشد ! پاشنه آشیل خانم گلستان اینجا بود که نقش پدرشان را پنهان کردند آنهم ابراهیم گلستان را.
حالا حکایت شما و جریان حامى شماست که دستتان تا دسته در جیب مردم است و عرصه را براى سینماى مستقل تنگ کرده اید و جشنواره هاى دولتى و سالن سینما و مجله و منتقد هم که یکصدا به خدمت شما درآمده اند و لابد پس فردا هم خواهید گفت خواستید و شد!
ما بعنوان ایرانى مدیون خون شهداى جنگ هستیم و شما و حامیان شما بعنوان سینماگر مدیون شهدا، جانبازان ، مصدومین ، محرومین و مفقودین این سینمایید که خواستند و نشد . پول نفت ما ظاهراً حسابى مزه داده اما حداقل بعد از مصرف توى صورتمان آروغ نزنید که این یکى را نمى توانیم تحمل کنیم.»
سینماسینما حق پاسخگویی را برای محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» محفوظ میداند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ جعفر پناهی میهمان ویژه جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان
- ۲۰ فیلم برتر تاریخ جشنواره ونیز معرفی شدند/ «دایره» در رتبه شانزدهم
- فیلم «ناف» گسستی نسبت به سینمای پیش از خود است/ روایتی از سیمای زنی میان جمعی مردانه
- «ناف» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- جایی که ترس نیست/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- برای آنکه رفت… برای آنکه ماند…/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- «مرز بیپایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت
- جعفر پناهی به قید وثیقه از زندان آزاد شد
- چرا جعفر پناهی اعتصاب غذا کرد/ یادداشت مهدی کوهیان، حقوقدان
- درخواست خانه سینما از قوه قضاییه/ جعفر پناهی را آزاد کنید
- ۳۰۱ فیلم بلند واجد شرایط اسکار شدند/ «خرس نیست» پناهی در لیست
- آمار تماشاگران «تا فردا» و «خرس نیست» در سینماهای فرانسه
- پیام تبریک کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی و هومن سیدی/ پیگیری برای آزادی کارگردانان زندانی
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از ونیز/ «خرس نیست»، یک فیلم در فیلم
نظرات شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند
عالی بود با سپاس از شما
چی شد پس اون هنر برای هنر؟ چی شد اون جملات شبه روشنفکری که می گفتید : سینما سینماست، لازم نیست تاریخ را مو به مو روایت کند؟! توی این سالها هر مزخرفی را به اسم سینمای ایران به خورد این ملت دادید و وقتی انتقاد می شد که این لاطائلات چه ربطی به ایران و سینمای ایران دارد، یک کلام می گفتید : سینماست دیگر! لازم نیست واقعیت را بگوید. مهم این است که سینماست!! حالا شده اید مو از ماست کش تاریخ و مورخ احساساتی تازه آنهم براساس دروغ ها و تحریفات چند کانال بیگانه که خودشان هم می دانند شما را سرکار گذاشته اند و شما نفهمیدید!! یا اینکه از قوت و استحکام فیلم های مهدویان جا خوردید و حسودیتان شده که همه فیلم هایتان را روی هم بریزند به اندازه یک پلان “ایستاده د رغبار” قوت سینمایی ندارد! دیگر آن حنای شبه روشنفکری تان هم رنگی ندارد. تمام شد! باختید و رفت!!