به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم سوتفاهم با حضور احمدرضا معتمدی (کارگردان)، جلیل شعبانی (تهیه کنند)، پیمان شادمانفر (مدیر فیلمبرداری)، نازنین مفخم (تدوینگر)، سارا سمیعی (طراح لباس)، کیوان مقدم (طراح صحنه)، مریللا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، کامبیز دیرباز و مهدی فخیمزاده عصر جمعه بیستم بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.
جلیل شعبانی در پاسخ به این سوال که چه وجهی از فیلم باعث شد تا به همراه سازمان اوج روی این فیلم سرمایه گذاری کند،؛ گفت: به نظر میرسد که سازمان اوج علاوه بر فیلمهای جنگی روی فیلمهای اجتماعی و فلسفی هم سرمایه گذاری کند. بدیهیست که پیام این فیلم باعث شد تا روی آن سرمایه گذاری کنیم.
احمدرضا معتمدی گفت: اگر این تیم و همکاری نفس به نفس وجود نداشت و این فهم بالایی که اعضا از متن داشتند نبود؛ کار شکل نمیگرفت. من از همکاران عزیزم در تیم بازیگری تشکر دارم؛ به خصوص بازی ویژه خانم مریلا زارعی. فضای رسانهای در حال تصرف جهان واقعی است و فکر میکنم روزی برسد که دیگر اینجا فقط دوربین باشد و هیچ جهان واقعی نباشد. این چیزیست که در ایده ابتدایی این کار از ژان بودریار برداشت کردم . بازیهای پیچیدهای که بازیگران ما در سه وجه جنایی، طنز و عاشقانه داشتند؛ با توجه فوقالعاده بالا انجام شد. تشکر دارم از سرمایهگذارانی که اعتماد میکنند و در اندیشه ما دخالت نمیکنند.
احمدرضا معتمدی در ادامه گفت: راجع به واقعیت و خیال فیلمهای بسیاری ساخته شده است اما آنچه بودریار گفته؛ واقعیت و مجاز است.
مریلا زارعی در بخشی از این نشست گفت: وقتی قصهای را میخوانم و تصمیم میگیرم در یک فیلم حضور پیدا کنم؛ چهار مشاور آن را مطالعه میکنند. یکی از آنها خواهرم است که منتقد خوبیست و خیلی باعث استمرار من در این کار شده است. بازی در این فیلم کاری بسیار پیچیده بود و فکر میکنم موفقیت ورای خطر کردن است. آقای معتمدی بیش از اینکه هنرمند باشد یک فیلسوف است. تمام جلسات فیلمبرداری برای من درس فلسفه بود. ایشان فلسفه تک تک پلانها را به ما میگفت و همه حرکات ما میلیمتری دربارهاش صحبت شده است. برای رسیدن به این نقش فشارهای روحی و ذهنی فراوانی وارد شده است و الان که روی پرده فیلم را میبینم خداراشکر میکنم که زحماتمان در فیلم اتفاق افتاده است. ما در سینما فضایی داریم که بهشدت به سمت واقع گرایی میرویم و طبعا وقتی چنین متنی به دستم میرسد، برایم جذاب میشود.
هانیه توسلی بازیگر فیلم در این نشست گفت: موضوع این فیلم چیزیست که ما امروز با آن مواجه هستیم. کاراکتر دختر هیچ اسمی نداشت و خیلی برایم جذاب بود. اندکی مرا یاد دورانی که برای بازیگر شدن تلاش میکردم؛ انداخت. این فیلم پشتصحنه فوقالعاده جذابی داشت.
نازنین مفخم درمورد تدوین این فیلم توضیح داد: ما در بخش اول فیلم برخلاف همیشه که دو پلان را به هم متصل می کردیم؛ سه پلان را به هم چسباندیم. این کار بسیار برای ما فوق العاده دشوار بود. در نتیجه روان بودن بخش اول برایمان فوق العاده سخت بود. یک سوم از فیلم سکانس پلان است که ما باید تلاش میکردیم ریتم متفاوتی با بقیه فیلم نداشته باشد. در تدوین دیالوگها ما روی شانه بازیگر جلو رفتیم. اگر هنرپیشههای این فیلم انقدر ماهر نبودند قطعا این کار به اینجا نمیرسید.
مهدی فخیمزاده گفت: من آخرین نفری بودم که به این گروه پیوستم. پانزده روز به پایان فیلمبرداری مانده بود با من صحبت شد. اولین چیزی که بعد از خواندن فیلمنامه توجهم را جلب کرد؛ این بود که با تمامی آثار امروز بسیار متفاوت است و درواقع شبیه فیلمنامههای متداول نیست. معتمدی قبل از اینکه درامنویس باشد؛ آدمیست که دغدغهاش فلسفه است. ما در تاتر از اشخاصی را داریم که دغدغهشان چیز دیگریست و تئاتر وسیله بیانشان است. من فکر میکنم آقای معتمدی دغدغهای فیلسوفانه دارد و سینما را وسیله قرار داده است تا به آن هدفش برسد. ما به ایشان اعتماد کردیم و مطابع آنچه میخواست پیش رفتیم.
پژمان جمشیدی ادامه داد: این فیلم پشت صحنهای فوقالعاده داشت. من فکر میکردم فقط در فیلمهای کمدی به آدم خوش میگذرد ولی به نظر میرسد در فیلمهای فلسفی هم میشود خوش گذراند.
کامبیز دیرباز هم در بخشی از این نشست گفت: خیلی لذتبخش است که آدم در جلسهای بنشیند که مدام از فیلمش تعریف شود. من مدتی بود که چنین تجربهای نداشتم. پاسخگو بودن آقای معتمدی و اینکه همیشه تحلیل داشتند به ما کمک میکرد که راکورد بازیمان را حفظ کنیم. علاوه بر آن بخشی از فیلم سکانس پلان بود که این مسئله هم به من کمک میکرد.
احمدرضا معتمدی گفت: ما تلاش کردیم تا این فیلم را در ژانر معمایی و عاشقانه بسازیم. در کنار حرفهایترین عوامل سینما، فکر میکنم ما امسال رقیب فیلمهای کمدی در فروش باشیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- روز ششم: سفارشی هم میسازی خوبش را بساز! + تلاش برای فرهادی شدنِ یک حاتمیکیا!/ نگاهی به فیلمهای «هِناس» و «شب طلایی»
- ششمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یک عقبگرد بزرگ/ نگاهی به فیلم «هناس»
- پردیس احمدیه بازیگر سریال «نوبت لیلی» شد
- ادامه فیلمبرداری سریال «نوبت لیلی»/ معرفی عوامل
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- تصویربرداری سریال تاریخی-عاشقانه «جیران» ادامه دارد
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- «کارو» با بازی مریلا زارعی به نیمه راه رسید
- مریلا زارعی به “کارو” پیوست
- مریلا زارعی بازیگر «مانکن» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری