به گزارش سینماسینما، نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار با درخشش «شکل آب» به پایان رسید. در این مراسم اغلب مدعیان مانند «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»، «برو بیرون»، «دانکرک»، «تاریکترین ساعت» و حتی «بلیدرانر ۲۰۴۹» با دست یافتن به جایزه یا جوایزی نه مانند «شکل آب» اما دست پر از مراسم بیرون رفتند.
در این میان اما دست برخی فیلمهای مدعی و تحسینشده از جمله «لیدی برد»، «مادباند» و «پست» دست خالی و ناامید به خانه رفتند. هیچکدام از این فیلمها حتی در یک مورد نیز برنده جایزه نشدند در حالی که هر کدام در چند مورد نامزد اسکار بودند.
«لیدی برد» نامزد پنج جایزه از جمله جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بود اما شانس اصلی این فیلم برای رسیدن به اسکار در رشته بهترین بازیگر زن بود. به اعتقاد بسیاری بازی سیرشا رونان در این فیلم شایسته دریافت اسکار بود. «لیدی برد» پیش از این جوایزی از مراسم گلدن گلوب و فیلم مستقل اسپریت گرفته بود اما اسکار را دست خالی ترک کرد و گرتا گرویگ تنها کارگردان زن نامزد جایزه نیز دستش به اسکار نرسید تا تبدیل به دومین زن تاریخ سینما شود که اسکار بهترین کارگردانی را دریافت میکند.
فیلم جدید استیون اسپیلبرگ هم سرنوشتی مشابه با «لیدی برد» پیدا کرد. «پست» به باور بسیاری در بهترین زمان ممکن وارد رقابت برای جوایز سینمایی شد و با موضوع آزادی رسانهها بایست مورد توجه جوایزی چون اسکار قرار میگرفت. البته «پست» پیش از اسکار در گلدن گلوب و جوایز انتخاب منتقدان نیز دست خالی مانده بود. پیشبینی میشد که این فیلم با بازی مریل استریپ و تام هنکس حداقل در رشتههای بازیگری حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد اما اینگونه نشد.
دیگر فیلمی که اسکار را ناامیدانه و دست خالی ترک کرد، «مادباند» بود. در این فیلم برای نخستین بار یک زن در رشته بهترین فیلمبرداری نامزد اسکار شده بود و مری جی بلایژ نیز همزمان در دو رشته بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین ترانه نامزد جایزه و تاریخ ساز شده بود. اما این محصول تحسین شده از کمپانی نتفلیکس نیز در جلب نظر داوران ناکام بود و مراسم را دست خالی ترک کرد.

در این میان فیلم «نخ خیال» تازه ترین اثر سینمایی پل توماس اندرسون را هم میتوان در میان ناکامهای اسکار نودم جای داد هر چند که این فیلم جایزه بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد. مارک بریجز که برای این فیلم جایزه بهترین طراحی لباس را گرفت در ادامه به دلیل کوتاهترین سخنرانی پس از دریافت جایزه یک هدیه اضافی دریافت کرد. این جایزه اضافی عجیب که جیمی کیمل مجری مراسم پایهگذارش شد یک قایق تفریحی برای کوتاهترین سخنرانی دریافت جایزه بود.
فیلمهای «من، تونیا» و «با نام خودت صدایم کن» نیز هر کدام فقط یک جایزه از اسکار گرفت.
در مراسم نودمین دوره اسکار بسیاری چهرهها با دریافت جایزه میتوانستند تاریخساز شوند. یکی از آنها جردن پیل بود که عنوان نخستین سیاهپوستی را یدک میکشید که برای سه جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد جایزه شده است. او نیز مانند دیگران نتوانست در این مراسم تاریخ ساز شود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راجر دیکینز نشان شوالیه دریافت میکند
- عجیبترین جایزه اهدا شده در مراسم اسکار، حراج شد
- اتهام کتک زدن همسر سابق بازیگر برنده اسکار تکذیب شد
- واکنش دونالد ترامپ به استقبال کم از اسکار
- رکورد بینندگان تلویزیونی اسکار شکسته شد
- پروژههای بعدی برندگان و نامزدهای اسکار چیست
- سارق مجسمه اسکار بهترین بازیگر زن دستگیر شد + عکس
- سادگی یک ستاره روی صحنه اسکار
- نوشته بازیگر سرشناس درباره حسرتی که برای اسکار نداریم
- گزارش کامل نودمین دوره مراسم اسکار/ مجسمههای طلایی در دست ستارگان
- سلطهی «سه دوست» مکزیکی بر سینمای هالیوود
- پیشبینی ورایتی از برندگان اسکار ۲۰۱۸
- فیلم ترسناک پرفروش، جوایز اسپریت را درو کرد/ خیز بلند یک کارگردان برای اسکار
- ۱۶ اتفاقی که میتواند اسکار امسال را تاریخساز کند
- دعوت از دو چهره جنجالی به اسکار امسال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





