همزمان با سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری هنرمندان زیادی پستهای تازه ای در صفحات اینستاگرامشان منتشر کردند.
به گزارش سینماسینما، حمید گودرزی نوشت:
دمت گرم آقای جهانگیری

پریناز ایزدیار نوشت:
رای من

مهدی کرم پور نوشت:
من روز بیست و نهم اردیبهشت ایران نیستم. اما هر کجا که باشم قلبم در این جا و براى این جا مى زنه.
از هر صندوق و سفارتى که نام ایران رو داره از کوچک ترین سهمم براى دموکراسى استفاده خواهم کرد.
هر چند گلایه هام زیاده…اما امید راز استوارى ستون هاى فرهنگ کشور منه.
ما رأى خواهیم داد، حتا مشروط. حتا با دست کش…کنار جوانان میهنم. براى فردا. براى آینده.
و شما که رأى ما را گرفتید، مسئول آن خواهید بود…و ما طلب خواهیم کرد؛ فردا را.

عبدالرضا کاهانی نوشت:
با وجود تردیدها واندوه فراوان براى گذشته تلخ، مىتوان منفعت عمومى را به منفعت شخصى ترجیح داد و با در نظر گرفتن شرایط لااقل یک گام جلوتر رفت …

الهام کردا نوشت:
روحانی دارد برای مملکت ثروت می آورد.دارد شهرهایمان را آبادمی کند.باید به او چهار سال دیگر فرصت دهیم.اگر روحانی ادامه پیدا کند ما سالی۹۲میلیاردریال فقط از پارس جنوبی می توانیم درآمد برداریم.عجله نکنیم.ما در آستانه ی جهش اقتصادی هستیم.
چرا ملت ما وقتی در مسیر عقلانیت قرار می گیرد یکباره می زند زیر همه چیز.روحانی دوسال و نیم دنبال برجام دوید هر روز به فکر بهداشت و درمانو فروش نفت و کنترل تورم و تولیدات کشاورزی بود.
او چه خدمتی را میتوانست و نکرد.
ای ملت ایران دوباره نزنید و همه چیزرا خراب نکنید.برای انتخابی که امروز می کنید باید فردا به فرزندانتان پاسخ دهید.(غیاثی)

پولاد کیمیایی نوشت:
من به این شهردار رأی نخواهم داد. نه به خاطر این که مرا برای شام دعوت نکرد. بلکه چون در راهم از فرودگاه به شهر چالههای بسیار بزرگی وجود داشت . (فیدل کاسترو)

فریبرز عرب نیا نوشت:
نقد روانشناختیِ تحریمکنندگان انتخابات
«تو از خودت میترسی و انتخابهایت»
نزدیکی به انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری بهانهای شد تا در مورد یکی از شایعترین مشکلات شخصیتیِ پنهانِ جامعهمان بنویسم: شخصیتهای منفعل/ پرخاشگر(Passive/Aggressive).
چه خوشمان بیاید و چه نه همه ما از دوره کودکی گاه و بیگاه نسبت به مراجع قدرتی چون والدین، معلمان و بالادستیها خشم داشتهایم و داریم. آنها تمایل و وسوسه عجیبی داشتند تا با حکمهای بستهبندیشده و مستبدانه خود، مانع انتخابهای ما شوند. گاهی از پوشیدن لباس مورد علاقه و انجام بازی دلخواه محروم بودیم و گاهی هم که زبان به شکایت میگشودیم با تهدیدها و تنبیههای تازهای مواجه میشدیم. در فرهنگ ایرانی به جای آموزش اعتراضِ صحیح و محترمانه، به ما سکوت و مدارا را آموزش دادهاند. تداوم چنین اوضاعی به انباشت خشم منجر خواهد شد. اما تکلیف خشمهای تجربه شده چیست؟
هیجانات و عواطف تجربه شده باید ابراز نیز شوند. اما اگر مسیر ابراز بسته باشد، روان، خود شروع به مسیریابی(و حتی گاهی مسیرسازی) خواهد کرد. یکی از این مسیرهای ناپخته برای ابراز خشم این است که گاهی افراد از ترس اینکه مورد غضبِ اطرافیان باشند سعی میکنند به طور غیرمستقیم خشم خود را نشان دهند. لایک نکردن عکس دوستی که با شما برخورد مناسبی نداشته است؛ قیافه گرفتن برای کسی که آزارتان داده است؛ حرف زدن پشت دوست یا همکار؛ بیپاسخ گذاشتن پیامهای تلفنی یا تلگرامی اطرافیان نیز میتواند شما را در دسته افراد منفعل/ پرخاشگر قرار دهد. چنین آدمهایی به خوبی آموختهاند غیرمستقیم و منفعلانه خشم خود را نشان دهند؛ بیآنکه در ظاهر آب از آب تکان بخورد.
ماجرای آرای ممتنع هم چیزی بیش از این نیست. انتخاب، همیشه اضطرابآور بوده و هست. چرا که ما نسبت به انتخابهایمان مسئولیم. انتخابِ هر چیزی چه کفش و چه رشته دانشگاهی و چه انتخاب رییسجمهور، میتواند استرس ما را دو چندان کند. ما در مقابل تمام انتخابهایمان باید متعهد و پاسخگو باشیم. خیلی از افرادی که خود را به مسایل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی اطراف خود بیطرف و بیاعتنا میدانند از این نکته بیخبرند که آنها اساسا در مقابل تمام انتخابهایشان مستاصل و ترسو هستند. آنها با گفتن اینکه: رای من و تو چه فرقی داره، اینها در هر صورت واسه من و تو کاری نمیکنند به نحوی با کنار کشیدن منفعلانه خود از مسیر انتخاب، هم خشمِ سرکوب شده خود را به نظام سیاسی حاکم، منفعلانه تخلیه میکنند و هم با پیشگوییِ خودفریبانهِ نتیجه آرا، از غافلگیری آتی پیشگیری میکنند. گوینده ناشناس

پانته آ پناهی ها نوشت:
با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوی ایران با جشنواره فیلم کن فراسنه، صندق اخذ آرا در این شهر پذیرای آرای ایرانیان است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره ادینبورگ برگزیدگانش را شناخت/ جایزه شون کانری به عبدالرضا کاهانی رسید
- «مرده شور» مورد توجه منتقدان جهانی قرار گرفت
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- آمادهسازی «رستاخیز مسیح» برای ماه مارس ۲۰۲۷
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- گفتوگوی محمد حقیقت با عبدالرضا کاهانی به بهانه «یک زیارتگاه»/ در این ۱۰ سال از پا ننشستم
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- فیلم جدید عبدالرضا کاهانی در بخش مسابقه ادینبورگ
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی






مردم باید از سرنوشت ترکیه درس عبرت بگیرند. اقتصاد و آسایش از ترکیه رخت بربسته است. جون حاکمی جنگ طلب دارد. ۴۸ درصد مردم قهر کردند. اردوغان با ۴۲ درصد پیروز و کشورش را به بی ثباتی کشاند. میزان آرای اصول طلبان ثابت است و معلوم است که چه کسانی به آنان رای میدهند. آنچه سرنوشت ساز است میزان آرای قهرکنندگان است. آرای خاموش می تواند وابستگان به روسیه را در ایران به قدرت برساند.