چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود از زمان بی حاصلی که صرف «معمای شاه» کرد گفت.
به گزارش سینماسینما، چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «پنج، شش ماه برای سریال «معمای شاه» و نقش تیمور بختیار اولین رئیس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند. تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.» او در پست بعدی اینستاگرامش باز درباره همین موضوع توضیحی نوشت:
من در تمام دوران بازیگریم به تنها چیزی که فکر نکردم پول بوده و همیشه سعی ام بر این بوده که شخصیتهای تاریخی را با تمامی قدرت بازیگریم چه شخصیت منفی وچه مثبت را برای شما صادقانه به معرض نمایش بگذارم.شخصیت تیمور بختیار (اولین رییس ساواک زمان شاه) که بسیار قدرتمند ودر تصمیماتش بسیار راسخ بود ودلش می خواست جای شاه را بگیرد وشاه از این موضوع ترس و واهمه داشت برایم جالب بود که بار دیگر بازی خودم را محک بزنم طوریکه ببینم آیا هنوز قابلیت ایفای چنین نقشی را دارم یا نه وبدون اطلاع از نیت کارگردان وتهیه کننده از ساخت این فیلم-بازی در این شخصیت را پذیرفتم.همچنین قسمتهای شخصیتهای دیگر سناریو را که به بازی من مربوط نمیشد مطالعه نکرده بودم. با نیت خدمت به مردمم که باز بتوانم شخصیت دیگر تاریخی را زنده کنم دست بکار شدم طوریکه در اولین تست گریم همه به من گفتند چقدر از لحاظ قیافه و شخصیت به تیمور بختیار نزدیک شدی.از آنجایی که خداوند همیشه یار و یاور من بوده کمکم کرد.چون اگر من انصراف می دادم باید خسارت کل فیلم را می دادم که این در قرارداد ذکر شده بود. چند ماه در انتظار بودم که برای سکانس بعدی بروم ولی آنها بدون اطلاع من آقای میکائیل شهرستانی را بجای من برای این نقش جایگزین کردند و مرا حذف کردند وهیچ پولی بمن پرداخت نکردند.

من از طریق یکی از عوامل از موضوع مطلع شدم. بظاهر ناراحت شدم ولی از آنجائیکه انرژی مثبت در بین انرژیهای منفی جایی ندارد خدارو شکر کردم که در این سریال حضور ندارم. بعد از گذشت چند سال بخاطر اینکه از این سریال استقبالی نشد دستیار کارگردان برای همین سریال مجددا با من تماس گرفت و پیشنهاد یک شخصیت دیگر با مبلغ خیلی بیشتری کرد که من نپذیرفتم چون احساس کردم نیتشان سواستفاده از اسم من برای جلب بیننده است و بازی من مطرح نیست و با این نپذیرفتنم به آنها فهماندم این شما نیستید که بتوانید بدون اطلاع من – مرا کنار بگذارید. چرا که مجددا دنبال من آمدن معنیش اشتباهیست که شما کردید و چون قدر ندانستید خداوند کمکم کرد و مرا از گروه شما بیرون کشید تا به شما ثابت شود اگر شما قدر نعمت و یا هر چیز دیگری را که خداوند به شما هدیه میکند ندانید از دست خواهید داد و تبدیل به لعن و نفرین خواهد شد. این پاسخی بود به دوستانی که بدون اطلاع از ماجرا عجولانه در مورد من قضاوت کردند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ارزشهای نسبی»؛ مرز باریکِ میانِ راست کرداری و ریاکاری!
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- «کالیگولا»؛ تنهایی هراس انگیزِ امپراتور!
- نکوداشت میکاییل شهرستانی برگزار شد/ ابراز تاسف از تعطیلی چند تماشاخانه
- به میزبانی خانه هنرمندان ایران؛ «چه کسی از ویرجینیا وولف میترسد؟» روی صحنه میرود
- نگاهی به نمایش «شاعر» / در ستایش دل آگاهی و نکوهشِ کژرفتاری
- نگاهی به نمایش «پیش از صبحانه »/ واگویههای رنج و تنهایی
- این آهنگ جامجهانی بود یا تیتراژ معمای شاه۲/روایت روزنامه شهروند از استقبال منفی از آهنگ سالار عقیلی
- هژیرآزاد: ۱۳ میلیون از «معمای شاه» طلب دارم/ کسی در سازمان پاسخگو نیست
- محمدرضا ورزی: «ایراندخت» فضایی عاشقانه دارد/ وفاداری به تاریخ در «ستارخان»
- نام شهرک سینمایی «غزالی» تغییر میکند/ تصاویر
- شوخی با علاقه فاطمه معتمدآریا به بازی در نقش قمرالملوک وزیری
- عکس: حسن روحانی در سریال «معمای شاه»
- اعتراف ورزی: «معمای شاه» را بینقص نمیدانم
- بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





