چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود از زمان بی حاصلی که صرف «معمای شاه» کرد گفت.
به گزارش سینماسینما، چنگیز وثوقی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «پنج، شش ماه برای سریال «معمای شاه» و نقش تیمور بختیار اولین رئیس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند. تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.» او در پست بعدی اینستاگرامش باز درباره همین موضوع توضیحی نوشت:
من در تمام دوران بازیگریم به تنها چیزی که فکر نکردم پول بوده و همیشه سعی ام بر این بوده که شخصیتهای تاریخی را با تمامی قدرت بازیگریم چه شخصیت منفی وچه مثبت را برای شما صادقانه به معرض نمایش بگذارم.شخصیت تیمور بختیار (اولین رییس ساواک زمان شاه) که بسیار قدرتمند ودر تصمیماتش بسیار راسخ بود ودلش می خواست جای شاه را بگیرد وشاه از این موضوع ترس و واهمه داشت برایم جالب بود که بار دیگر بازی خودم را محک بزنم طوریکه ببینم آیا هنوز قابلیت ایفای چنین نقشی را دارم یا نه وبدون اطلاع از نیت کارگردان وتهیه کننده از ساخت این فیلم-بازی در این شخصیت را پذیرفتم.همچنین قسمتهای شخصیتهای دیگر سناریو را که به بازی من مربوط نمیشد مطالعه نکرده بودم. با نیت خدمت به مردمم که باز بتوانم شخصیت دیگر تاریخی را زنده کنم دست بکار شدم طوریکه در اولین تست گریم همه به من گفتند چقدر از لحاظ قیافه و شخصیت به تیمور بختیار نزدیک شدی.از آنجایی که خداوند همیشه یار و یاور من بوده کمکم کرد.چون اگر من انصراف می دادم باید خسارت کل فیلم را می دادم که این در قرارداد ذکر شده بود. چند ماه در انتظار بودم که برای سکانس بعدی بروم ولی آنها بدون اطلاع من آقای میکائیل شهرستانی را بجای من برای این نقش جایگزین کردند و مرا حذف کردند وهیچ پولی بمن پرداخت نکردند.

من از طریق یکی از عوامل از موضوع مطلع شدم. بظاهر ناراحت شدم ولی از آنجائیکه انرژی مثبت در بین انرژیهای منفی جایی ندارد خدارو شکر کردم که در این سریال حضور ندارم. بعد از گذشت چند سال بخاطر اینکه از این سریال استقبالی نشد دستیار کارگردان برای همین سریال مجددا با من تماس گرفت و پیشنهاد یک شخصیت دیگر با مبلغ خیلی بیشتری کرد که من نپذیرفتم چون احساس کردم نیتشان سواستفاده از اسم من برای جلب بیننده است و بازی من مطرح نیست و با این نپذیرفتنم به آنها فهماندم این شما نیستید که بتوانید بدون اطلاع من – مرا کنار بگذارید. چرا که مجددا دنبال من آمدن معنیش اشتباهیست که شما کردید و چون قدر ندانستید خداوند کمکم کرد و مرا از گروه شما بیرون کشید تا به شما ثابت شود اگر شما قدر نعمت و یا هر چیز دیگری را که خداوند به شما هدیه میکند ندانید از دست خواهید داد و تبدیل به لعن و نفرین خواهد شد. این پاسخی بود به دوستانی که بدون اطلاع از ماجرا عجولانه در مورد من قضاوت کردند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ارزشهای نسبی»؛ مرز باریکِ میانِ راست کرداری و ریاکاری!
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- «کالیگولا»؛ تنهایی هراس انگیزِ امپراتور!
- نکوداشت میکاییل شهرستانی برگزار شد/ ابراز تاسف از تعطیلی چند تماشاخانه
- به میزبانی خانه هنرمندان ایران؛ «چه کسی از ویرجینیا وولف میترسد؟» روی صحنه میرود
- نگاهی به نمایش «شاعر» / در ستایش دل آگاهی و نکوهشِ کژرفتاری
- نگاهی به نمایش «پیش از صبحانه »/ واگویههای رنج و تنهایی
- این آهنگ جامجهانی بود یا تیتراژ معمای شاه۲/روایت روزنامه شهروند از استقبال منفی از آهنگ سالار عقیلی
- هژیرآزاد: ۱۳ میلیون از «معمای شاه» طلب دارم/ کسی در سازمان پاسخگو نیست
- محمدرضا ورزی: «ایراندخت» فضایی عاشقانه دارد/ وفاداری به تاریخ در «ستارخان»
- نام شهرک سینمایی «غزالی» تغییر میکند/ تصاویر
- شوخی با علاقه فاطمه معتمدآریا به بازی در نقش قمرالملوک وزیری
- عکس: حسن روحانی در سریال «معمای شاه»
- اعتراف ورزی: «معمای شاه» را بینقص نمیدانم
- بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





