تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۱۰:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50265

 

۱تهیه‌کنندگان فیلم‌هایی که به فیلم‌فارسی شهره بودند؛ قبل از انقلاب مخالف جدی فعالیت برخی کارگردان‌ها بودند. سهراب شهیدثالث؛ عباس کیارستمی و پرویز کیمیاوی.

 به گزارش سینماسینما؛ جریانِ غالب سینمای ایران در قبل از انقلاب متعلق به فیلم‌هایی بود که اصطلاحا به فیلم‌فارسی مشهور بودند. این جریان از فعالیت برخی کارگردان‌ها به‌شدت بیمناک بود. پرویز کیمیاوی؛ کارگردان سینمای ایران به تازگی با نقل یکی از خاطرات خود از تقابل این دو جریان در قبل از انقلاب اسلامی در صفحه اجتماعی خود نوشته است:

یک روز رفتم دفتر کار مهدی میثاقیه (تهیه‌کننده، پخش‌کننده، و صاحب سینما کاپری) برای برنامه‌ریزی پخش فیلم مغول‌ها در سینما کاپری. میثاقه به من گفت: تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی از شما سه نفرخوش‌شان نمیاد و هر بار که می‌خواهند درباره شماها حرف بزنند می‌گویند «اون مثلثی‌ها ۰۰»

منظورش از آن مثلث، شامل عباس کیارستمی که در کانون پرورش فکری فیلم می‌ساخت، سهراب شهید ثالث که در وزارت فرهنگ وهنر کار می‌کرد و من که در تلویزیون فیلم می‌ساختم، بود. تهیه‌کنندگان فیلم‌فارسی معتقد بودند که فیلم‌های این «مثلث» خطری برای آینده فیلم‌فارسی بود. حال، دو ضلع این مثلث شکسته، فقط یک ضلع باقی مانده است.

منبع: ایلنا

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها