نمایش موزیکال «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی بار دیگر به صحنه باز میگردد و پوستر نمایش «الاویاتان» با طراحی اشکان قازانچایی، منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، نمایش موزیکال «الیور توئیست» که نخستین بار در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی حسین پارسایی با ۱۲۰ اجرا در تالار وحدت به صحنه رفته بود، این بار با بازتولید کامل و بازطراحی نوین بخشهای مختلف، دوباره روی صحنه میرود.
این اثر نمایشی بر پایه رمان کلاسیک و اجتماعی چارلز دیکنز شکل گرفته است. رمانی که روایتگر زندگی کودکانه و پرچالش الیور در دل لندن قرن نوزدهم است.
نسخه موزیکال این داستان در سال ۱۹۶۰ توسط لیونل بارت نوشته شد و به یکی از پرآوازهترین تولیدات موزیکال تئاتر در جهان تبدیل شد.
سالها بعد، در سال ۱۹۶۸، کارول رید این نمایش را به فیلمی موزیکال تبدیل کرد که موفق به دریافت چندین جایزه اسکار شد.
نسخهای که اکنون برای اجرای مجدد در حال آمادهسازی است، با نگاهی تازه به شیوه اجرای موزیکال و با بهرهگیری از فناوریهای جدید، مراحل نهایی پیشتولید را پشت سر میگذارد.
بیش از ۱۵۰ نفر از بازیگران، خوانندگان و عوامل فنی و اجرایی در این پروژه حضور دارند و تمرینها با ترکیبی از چهرههای شناخته شده و باتجربه و استعدادهای جوان در جریان است.
این نمایش به تهیهکنندگی جلیل کیا محصول مؤسسه فرهنگی و هنری حریر هنر شرق با ترانهسرایی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی در دست تهیه و تولید است که در پاییز سال ۱۴۰۴ به عنوان یکی از بزرگترین نمایشهای موزیکال سال روی صحنه خواهد رفت.
بازیگران، عوامل، محل اجرا و زمان بلیتفروشی «الیور توئیست» بهزودی اعلام میشود.
همچنین نمایش «الاویاتان» (Elaviathan) به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلیاکبری از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.
تهیهکنندگی این اثر بر عهده وحید کریمی و مجری طرح نمایش حسین کشفیاصل است.
بازیگران (به ترتیب ورود) حسین کشفیاصل، پیمان محسنی، مهران مرادی، کیمیا جواهری، انوش معظمی، محسن میرزاخانی، سجاد احمدلو، میکائیل ضیائیفرد، شیدا پهلوان، وحید کریمی، سینا فرجام هستند.
دیگر عوامل این نمایش دستیار اول کارگردان و برنامهریز: مرتضی برزگرزادگان، گروه کارگردانی: سجاد احمدلو، صبا سبحانی، هیربد اولیایی، طراح موسیقی و صدا: بابک کیوانی، طراح گریم: حمیدرضا قاسمی، طراح صحنه و لباس: مهسا اسمعیل زاده، طراح گرافیک: اشکان قازانچایی، عکاس: شاهین آزما، ساخت موشن و تیزر: شایان عظیمی، روابط عمومی: پرویز گوهریراد، مشاور رسانهای: علی کیهانی (راویمدیا) هستند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده: «یک بازرس پلیس که سالهاست شکنجهگری و پروندهسازی کرده بهدنبال یک قاتل سریالی است تا اینکه متوجه میشود سرطان دارد و به زودی میمیرد…»
محمد میرعلی اکبری درباره نام این نمایش اینگونه توضیح داده است: «الاویاتان» برگرفته از «لویاتان» است؛ هیولایی دریایی که در عهد عتیقِ کتاب مقدس از آن یاد شده؛ در مکاشفه یوحنا در عهد جدید اشاره میشود که از دریا درآمده و تمام جهان را به تسخیر خود در میآورد. در قرن هفدهم میلادی، توماس هابز، فیلسوف سیاسی انگلیسی، کتابی با عنوان «لویاتان» نوشت. او در این اثر استدلال میکند که حکومت باید بر تمام ارکان جامعه نظارتی فراگیر و اقتدارگرایانه داشته باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- سینما و بازنمایی آسیبهای اجتماعی؛ کودکان کار
- «پنگوئنهای افسرده» روی صحنه میرود
- دو ستاره در یک آسمان/ «علمدار» موفق یا شکست خورده؟
- «کتاب ۴» و ادبیات کودک/ «الیور توئیست» به «کتاب۴» می آید
- احمد مهرانفر با «مولن روژ» روی صحنه میرود
- بازنشستگی حسین پارسایی در آخرین روزهای سال ۹۷
- نمایش بینوایان / گزارش تصویری
- ۱۲۵ هزار نفر به تماشای «بینوایان» رفتند
- واکنش مدیرکل دفتر نمایش خانگی به یادداشت روزنامه کیهان
- پارسایی: مستند «هاشمی زنده است» هیچ مجوزی ندارد
- تصاویر/ تست گریم بازیگران «بینوایان»، از سحر دولتشاهی تا نوید محمدزاده
- پارسایی کارگردان نمایش بینوایان: امروز اگر چلوکبابی هم بزنم حاشیهساز میشود
- قیمت بلیط نمایش «بینوایان» چقدر خواهد بود؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





