در پی انتشار اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون»، روابط عمومی باغ موزه گیاهشناسی و پیمانکار گلخانه خصوصی سروناز، توضیحاتی را بیان کردند.
به گزارش سینماسینما، در یکی دو روز اخیر اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون» که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست، منتشر شده است.
در آغاز رضا کیانیان که طراحی دکور این نمایش را بر عهده داشته است، اعلام کرد که در طراحی او قرار نبوده درخت واقعی استفاده شود بلکه قرار بوده این درختان به شکل مصنوعی و از ماده پاپیه ماشه درست شوند.
او از تصمیم گروه اجرایی برای استفاده از درختان واقعی، ابراز بیاطلاعی کرد.
در ادامه، نورالدین حیدری ماهر، تهیهکننده و مجری طرح این نمایش توضیح داد که این درختان از باغ گیاهشناسی تهیه شدهاند که مرجع مناسبی برای تهیه درخت است و مسئولان این مکان میدانند چه درختانی را باید به فروش بگذارند.
خانم خدابخش، یکی از مسئولان روابط عمومی باغ موزه گیاهشناسی اما در گفتگویی کوتاه تاکید کرد که هرگز از این باغ موزه حتی یک برگ درخت هم بیرون نمیرود چه برسد به اینکه دو درخت خارج شود چراکه خود ما نسبت به حفظ و نگهداری از درختان وسواس و حساسیت بسیاری داریم.
او عنوان کرد که گروه اجرایی این نمایش را برای تهیه درخت به گلخانهای خصوصی ارجاع داده است و این درختان از طریق این گلخانه تهیه شدهاند.
ایسنا در ادامه با حامد حمیدی، مسئول گلخانه خصوصی «سروناز» که مرجع تهیه این درختان بوده است، تماس گرفت و توضیحات او را جویا شد.
حمیدی با بیان اینکه گلخانه سروناز، مکانی خصوصی است، توضیح داد: ما درختانی داریم که متاسفانه دچار آفت میشوند و به آنها درختان آفتزده گفته میشود. این درختان نه تنها خود گرفتار آفت هستند بلکه آفت آنها به درختان دیگر هم سرایت میکند، بنابراین برای مراقبت از درختان سالم، چارهای جز معدوم کردن درختان آفتزده نداریم.
او ادامه داد: وقتی درخواست گروه اجرایی نمایش «دکتر نون» مطرح شد، دو درختی را که دچار آفت شده بود، در اختیار آنها گذاشتیم. این درختان در هر حال یا باید سوزانده میشدند یا به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار میگرفتند. هر چند در ظاهر، اتفاق غمانگیزی است ولی برای مراقبت از درختان سالم، چارهای جز معدوم کردن و استفاده از آنها به اَشکالی دیگر نداریم. البته در هر صورت آنها دوباره به طبیعت برمیگردند. ضمن اینکه بعد از معدوم کردن درختان آفتزده، نهالهای تازهای را میکاریم تا جایگزین شوند.
حمیدی تصریح کرد: درختانی که در نمایش «دکتر نون» استفاده شدهاند، از میان همین درختان آفتزده تهیه شدهاند و از این نظر جای نگرانی نیست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۶ سال؛ عباس غفاری با «روال عادی» به تئاتر شهر میآید
- کوروش سلیمانی هدایت مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفت
- اولین اجرای «آداب شکار روباه» رایگان روی صحنه میرود
- «آداب شکار روباه» به تهیه کنندگی سجاد افشاریان روی صحنه میرود
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- خبرهایی از «جزیره آزاد» و «ذرات آشوب»
- با حکم معاون هنری؛ سرپرستان اداره کل هنرهای نمایشی و تئاترشهر منصوب شدند
- «چاپلین» روی صحنه سالن اصلی تئاترشهر میرود
- چهار بازیگر به «گالیله» پیوستند
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- کلنگ اجرای حریم تئاتر شهر زده شد
- اعلام آمار تماشاگران سالنهای تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج
- امیر مهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی به تئاتر شهر میآیند
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- میـراث بر بـاد رفتـه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





