اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت تهران، اداره کل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه با ارسال متنی به رسانهها ، توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.
در متن ارسال شده از سوی روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی درباره نمایش «آنسوی آینه» آمده است:
«به دنبال حواشی پیش آمده در خصوص نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی و به منظور شفافیت در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند جامعه تئاتر می بایست با اتکا به هویت و کارکرد تئاتر؛ اساس کار و ارتباطات خود را بر گفتگو و تفاهم گذاشته و جز صداقت و راستگویی را مبنا قرار ندهد.
لذا بر اساس روند تقاضای گروه و تالار درخواست کننده نمایش مذکور چند هفته پیش از اجرا، بازبینی صورت گرفت و ضمن اعلام تصویب، مواردی به عنوان اصلاحات به گروه اعلام شد که مورد توافق صورت گرفت. بر همین منوال پس ازحدود ۲ هفته اجرا بنا بر گزارش بازبینی حین اجرا و با عنایت به بررسی نظرات تماشاگران در رسانه های متنوع هنری، به علت مغایرت اجراها نسبت به اجرای بازبینی، مقرر شد نمایش مجددا بازبینی شود که به اطلاع گروه رسانده شد.
در همین راستا اداره کل و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش برای حفظ حقوق تماشاگران محترمی که برای روزهای آتی اجرا، بلیت تهیه کرده بودند، تاریخ بازبینی مجدد را در یکی از روزهای تعطیلی اجرا (ایام تعطیلی ماه مبارک رمضان) در نظر گرفته که مقارن روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده است.
متاسفانه علیرغم هماهنگی های صورت گرفته و کمال همکاری اداره کل در تعیین ساعت بازبینی – ۶ بعدازظهر- پس از مراجعه هیات بازبینی به محل بازبینی، گروه در محل حضور نداشته اند و بازبینی صورت نگرفت که گزارش توسط هیات مذکور به شورا ارائه شد.
اگر چه همین میزان عدم همکاری و بی توجهی به قواعد و قوانین برای ممانعت از اجرا کافی به نظر می رسید با اینهمه مجددا مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه مورخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ صبح ساعت ۱۱، بازبینی انجام شود که مراتب به تهیه کنندگان کار ابلاغ شد ولی این مورد نیز توسط گروه پذیرفته نشد؛ لذا طبق ضوابط موجود و به منظور حفظ و حراست از آییننامه های اجرایی نمایش ها و عنایت به پرهیز از هر نوع کج سلیقگی و اشاعه بدرفتاری ها که با عرف و باورهای فرهنگی جامعه در تعارض و تضاد است مقرر شد که اجرا تا اطلاع ثانوی متوقف گردد. بدیهی است همه مراحل فوق با هماهنگی تهیه کنندگان، مجریان طرح و کارگردان محترم اثر بوده است و عدم توجه و عنایت گروه به توافقات صورت گرفته مشکلات اخیر را پدید آورده است.
از آنجا که ما همگی؛ خود را مجموعه یک خانواده می انگاریم در تعجب هستیم که در هنگامه و لحظاتی که تلاش همه همکاران اداره کل، مبتنی بر رفع مشکل اجرا بوده متاسفانه دوستان و هنرمندان محترم گروه، با گذاشتن استوری ها و پست های مبهم و مصاحبه های غیرواقع و مغایر با حقیقت، فضای ایجاد توافق را مخدوش کردند.
معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفه ای و خلاف واقع، نه تنها با ذات هنر تئاتر، مغایرت دارد بلکه برای ایجاد فضایی سالم و رو به جلو مضر و آسیب زننده است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- نمایش موزیکال «رابین هود» ۲ / گزارش تصویری
- نمایش موزیکال «رابین هود» ۱/ گزارش تصویری
- پیکر هادی مرزبان به خانه ابدی بدرقه شد؛ آخرین حضور کارگردان تئاتر در تالار وحدت
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- فرهاد فخرالدینی با منظومه سیمرغ روی صحنه تالار وحدت
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- ارکستر ملی ایران در واپسین روزهای سال روی صحنه میرود
- نمایش موزیکال «کورالاین» به تالار وحدت میآید
- «همراه با خاطرهها»/ برگزیده آثار مجید انتظامی در تالار وحدت
- اول هفتهی پرفروش «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ ساختارشکنی جواب داد
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- پیکرهای داریوش مهرجویی و همسرش از تالار وحدت تشییع میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





