اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت تهران، اداره کل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه با ارسال متنی به رسانهها ، توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.
در متن ارسال شده از سوی روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی درباره نمایش «آنسوی آینه» آمده است:
«به دنبال حواشی پیش آمده در خصوص نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی و به منظور شفافیت در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند جامعه تئاتر می بایست با اتکا به هویت و کارکرد تئاتر؛ اساس کار و ارتباطات خود را بر گفتگو و تفاهم گذاشته و جز صداقت و راستگویی را مبنا قرار ندهد.
لذا بر اساس روند تقاضای گروه و تالار درخواست کننده نمایش مذکور چند هفته پیش از اجرا، بازبینی صورت گرفت و ضمن اعلام تصویب، مواردی به عنوان اصلاحات به گروه اعلام شد که مورد توافق صورت گرفت. بر همین منوال پس ازحدود ۲ هفته اجرا بنا بر گزارش بازبینی حین اجرا و با عنایت به بررسی نظرات تماشاگران در رسانه های متنوع هنری، به علت مغایرت اجراها نسبت به اجرای بازبینی، مقرر شد نمایش مجددا بازبینی شود که به اطلاع گروه رسانده شد.
در همین راستا اداره کل و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش برای حفظ حقوق تماشاگران محترمی که برای روزهای آتی اجرا، بلیت تهیه کرده بودند، تاریخ بازبینی مجدد را در یکی از روزهای تعطیلی اجرا (ایام تعطیلی ماه مبارک رمضان) در نظر گرفته که مقارن روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده است.
متاسفانه علیرغم هماهنگی های صورت گرفته و کمال همکاری اداره کل در تعیین ساعت بازبینی – ۶ بعدازظهر- پس از مراجعه هیات بازبینی به محل بازبینی، گروه در محل حضور نداشته اند و بازبینی صورت نگرفت که گزارش توسط هیات مذکور به شورا ارائه شد.
اگر چه همین میزان عدم همکاری و بی توجهی به قواعد و قوانین برای ممانعت از اجرا کافی به نظر می رسید با اینهمه مجددا مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه مورخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ صبح ساعت ۱۱، بازبینی انجام شود که مراتب به تهیه کنندگان کار ابلاغ شد ولی این مورد نیز توسط گروه پذیرفته نشد؛ لذا طبق ضوابط موجود و به منظور حفظ و حراست از آییننامه های اجرایی نمایش ها و عنایت به پرهیز از هر نوع کج سلیقگی و اشاعه بدرفتاری ها که با عرف و باورهای فرهنگی جامعه در تعارض و تضاد است مقرر شد که اجرا تا اطلاع ثانوی متوقف گردد. بدیهی است همه مراحل فوق با هماهنگی تهیه کنندگان، مجریان طرح و کارگردان محترم اثر بوده است و عدم توجه و عنایت گروه به توافقات صورت گرفته مشکلات اخیر را پدید آورده است.
از آنجا که ما همگی؛ خود را مجموعه یک خانواده می انگاریم در تعجب هستیم که در هنگامه و لحظاتی که تلاش همه همکاران اداره کل، مبتنی بر رفع مشکل اجرا بوده متاسفانه دوستان و هنرمندان محترم گروه، با گذاشتن استوری ها و پست های مبهم و مصاحبه های غیرواقع و مغایر با حقیقت، فضای ایجاد توافق را مخدوش کردند.
معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفه ای و خلاف واقع، نه تنها با ذات هنر تئاتر، مغایرت دارد بلکه برای ایجاد فضایی سالم و رو به جلو مضر و آسیب زننده است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش موزیکال «رابین هود» ۲ / گزارش تصویری
- نمایش موزیکال «رابین هود» ۱/ گزارش تصویری
- پیکر هادی مرزبان به خانه ابدی بدرقه شد؛ آخرین حضور کارگردان تئاتر در تالار وحدت
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- فرهاد فخرالدینی با منظومه سیمرغ روی صحنه تالار وحدت
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- ارکستر ملی ایران در واپسین روزهای سال روی صحنه میرود
- نمایش موزیکال «کورالاین» به تالار وحدت میآید
- «همراه با خاطرهها»/ برگزیده آثار مجید انتظامی در تالار وحدت
- اول هفتهی پرفروش «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ ساختارشکنی جواب داد
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- پیکرهای داریوش مهرجویی و همسرش از تالار وحدت تشییع میشود
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





