تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۷:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75240

نمایش سیاه بازی «جوحی و کدخدا» در سنگلج و «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» در تئاتر باران به صحنه می روند.

به گزارش سینماسینما، این سیاه بازی به نویسندگی و کارگردانی جوادانصافی از روز پنج شنبه ۳۰ آذر در تماشاخانه سنگلج و در ساعت ۲۰:۱۵ به صحنه می رود.
در خلاصه داستان نمایش آمده است که جوحی و کدخدا برگرفته از داستان مثنوی معنوی است. جوحی در شربتخانه ای پاتوق دارد که گروه نمایش هستند و مردم دست به دامن او میشوند که کدخدا و نایب او حق و حقوق آنها را پایمال می کنند. جوحی و همسرش نقشه جالبی میکشند وکدخدا را به خانه آورده و در صندوقی او را زندانی می کنند و به وسط میدان شهرمیبرند. نایب برای اینکه کدخدا رسوا نشود می آید تاصندوق را بخرد و مشکلات مردم با شگردی که جوحی بکار میبرد حل میشود.
در نمایش «جوحی و کدخدا» جواد انصافی، امیر پارسی، محمد نصر، فریبا مهدیه، احمد آهسته، محمد رضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، محمد رضا لوانی، ابوالفضل عشربف شیرین کاشفی و فروغ یزدان ایفای نقش می کنند.

همچنین اجرای نمایش «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» به کارگردانی علی اکبر آخوندی شامگاه یکشنبه ۲۶ آذر ماه با حضور هنرمندانی چون گوهر خیراندیش و محمد متوسلانی در تئاتر باران افتتاح شد.
در این مراسم گوهر خیراندیش چتر نمادین تئاتر باران را به کارگردان این نمایش اهدا کرد و گفت: امروزه نمایش دیدن و نمایش دادن در قیاس با گذشته بسیار متفاوت شده است و هرگونه نمایش در ژانرهای مختلف می توانید روی صحنه ببرید و خوشحالم که تئاتر باران توانسته است تماشاگران ثابت خود را داشته باشد.
وی ادامه داد: این چتر روی سر هیچ کارگردان، بازیگر و صاحب تئاتری معنی نمی دهد اگر محبت و مهربانی تماشاگران تئاتر نباشد شما اسپانسرهای تئاتر هستید و امیدوارم هیچ گاه جامعه تئاتری را تنها نگذارید زیرا وجود شما تئاتر را سرپا نگه می دارد.
خیراندیش ضمن تقدیر از گروه اجرایی افزود: همیشه دوست داشتم با هر سلیقه، فکر و اندیشه ای امکان و اجازه اجرا وجود داشته باشد و خوشحالم که امروزه با احداث سالن های خصوصی این امکان تا حدودی فراهم شده است.
نمایش «لطفا یک قاتل بالفطره باشید» یا «ماجرای اندوه یک استیو مک منمن» به نویسندگی یاسین حجازی، به کارگردانی علی اکبر آخوندی و تهیه کنندگی محمد احسان عبدالهی هرشب ساعت ۲۱ در تئاتر باران روی صحنه می رود.
در خلاصه این اثر آمده است که بازپرسی که به علت عدم توانایی شناسایی قاتل قتل های زنجیره ای از کار بی کار شده است در جستجوی کار جدید به ساختمانی برای انجام کارهای خدماتی مراجعه می کند که در آنجا متوجه می شود ساختمان متعلق به قاتل است و قاتل از دنیا رفته است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها