تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۳:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75377

چند سالی است که تلویزیون تلاش می‌کند با پرداخت مناسب به مناسبت‌های ملی، مخاطبان ایرانی را بیش از گذشته با خود همراه کند با این حال یلدای امسال به دلیل تقارن با چهلمین روز از درگذشت تعدادی از هموطنانمان در زلزله کرمانشاه، ویژه‌برنامه‌های شب یلدا رنگ و بوی متفاوتی نسبت به سال‌های قبل دارد و تلاش شده تا در اکثر این برنامه‌ها به این فاجعه انسانی نگاهی ویژه شود.

به گزارش سینماسینما، اغلب شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت آخرین شب پاییز و گرامیداشت رسم شب یلدا ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که برخی از آنها به صورت زنده و برخی هم ضبط شده پخش خواهند شد.

گیتی خامنه، محمدرضا حسینیان، فرزاد حسنی، علی ضیاء، مژده لواسانی، شاهین جمشیدی، منصور ضابطیان و رشید کاکاوند مجریانی هستند که در شب یلدای امسال مهمان بینندگان تلویزیون خواهند بود.

شبکه یک

ویژه‌برنامه شبکه یک سیما که با حافظ‌خوانی جمشید مشایخی همراه است از ساعت ۱۰ شب تا ۱۲:۳۰ به صورت زنده و با اجرای شاهین جمشیدی راهی ‌آنتن می‌شود.

بر اساس گفته محسن رفیعی، تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه ستاره و لاله اسکندری مهمانان هنری این برنامه خواهند بود. همچنین در این برنامه مهدی یراحی و مهدی جهانی اجرای‌های زنده خواهند داشت.

رفیعی استادار کرمانشاه را از دیگر مهمانان برنامه یلدای شبکه یک معرفی کرد و گفت: سهراب مرادی و کیانوش رستمی از مهمانان ورزشی ما هستند؛ البته مهمانان دیگری هم داریم که هنوز حضور آنها در برنامه به صورت قطعی مشخص نشده‌ است. همچنین قرار است در این برنامه یک قرعه‌کشی ۲۰۰ میلیونی برگزار شود و دو جایزه ۶۰ میلیونی به مخاطبان اهدا شود.

همچنین گروه «فرمول یک» تصمیم گرفته‌اند در طولانی‌ترین شب سال، به جای اینکه در تهران بمانند و بگویند برای مردمان زلزله‌زده غمگین هستند، یلدایشان را با آنها سپری کنند.

علی ضیا اعلام کرده است: علاوه بر اینکه شب یلدا برنامه را در کرمانشاه اجرا می‌کنیم، دو هفته بعد از آن و به همین ترتیب دو هفته بعدتر هر بار یک شب برنامه را در مناطق زلزله‌زده روی آنتن خواهیم برد.

«فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه ۳۰ آذر ماه نیز ویژه برنامه ای به مناسبت شب یلدا خواهد داشت.

شبکه دو

«یک دقیقه بیشتر» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به مناسبت شب یلدا در دو بخش ویژه با حضور مهمانان مختلف روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این برنامه میزبان مهمانان مختلفی است که بخش اول توسط مخاطبان از میان حوزه‌های مختلف ورزش، فرهنگ و هنر مثل موسیقی، سینما، تئاتر انتخاب می‌شوند و در بخش دوم خوانندگان، بازیگران سریال‌ها، یکی از مادران شهدای حرم و … مهمان برنامه می‌شوند.

فواد صفاریان‌پور کارگردان این برنامه است و مژده لواسانی اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

«یک دقیقه بیشتر» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رضائیان کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو که پنجشنبه (۳۰ آذر ماه) ساعت ۲۰ و ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

همچنین برنامه «عصر خانواده» به مناسبت شب چله (پنجشنبه ۳۰ آذر ماه) میزبان خانواده‌هایی از اقوام مختلف است تا بدین ترتیب به شناخت بیشتر فرهنگ، آداب و رسوم مختلف ایرانی در شب یلدا بپردازد. استفاده از موسیقی‌های محلی، گزارش‌های ویژه و حضور مهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر، سینما، ورزش و …. از دیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه «عصر خانواده» به تهیه‌کنندگی علی‌اصغر کریمی و با اجرای گیتی خامنه، محمودرضا قدیریان و ثریا بناکار که به صورت ثابت از شنبه چهارشنبه ساعت ۱۸ روانه آنتن می شود.

شبکه سه

قرار است شبکه سه سیما در شب یلدا میزبان مهمانان متنوعی باشد که در طول یک سال گذشته در قاب شبکه سه سیما شاهد حضور آنها در بخش‌های مختلف اجتماعی، معارفی و ورزشی بوده‌ایم. عوامل سریال‌ها، تهیه‌کننده‌ها، کارگردانان و بازیگران از جمله میهمانان شب یلدا شبکه سه هستند.

همچنین بخشی از این ویژه‌برنامه به چهلمین روز درگذشت زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص دارد و قرار است ارتباط مستقیم با سرپل ذهاب برقرار شود.

برای اجرای این برنامه از بیشتر مجریان یک سال اخیر شبکه سه سیما استفاده شده است که در این میان محمدرضا حسینیان و فرزاد حسنی مجریان اصلی برنامه شب یلدای شبکه سه خواهند بود.

ویژه برنامه شبکه سه سیما پنج شنبه (۳۰ آذرماه) بعد از اخبار ساعت ۲۲ به مدت ۱۲۰ دقیقه راهی آنتن می‌شود.

شبکه شما

برنامه «رادیو شب» نیز برای شب یلدا ویژه‌برنامه‌ای سه‌ساعته با حضور اهالی هنر و ادب تدارک دیده است.

محمد صوفی ـ تهیه‌کننده برنامه «رادیو شب» ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژه‌برنامه «رادیو شب» در شب یلدا اظهار کرد: به مناسبت شب یلدا، پنجشبه‌ شب (۳۰ آذر ماه) یک ویژه‌برنامه سه‌ساعته تداریک دیده‌ایم که در آن میزبان تعدادی از چهره‌های هنری و اهالی ادب و موسیقی خواهیم بود. سعی کردیم یک دورهمی داشته‌ باشیم تا ساعات آخر پاییز را کنار هم باشیم، شعر بخوانیم، خاطره‌سازی‌ کنیم و حرف‌های خوب بزنیم.

او ادامه داد: مجری‌های اصلی برنامه آقایان منصور ضابطیان و رشید کاکاوند هستند که در طول برنامه مجریان دیگری هم اضافه می‌شوند. همچنین آقای کاکاوند فال حافظ آخر پاییز را می‌خوانند. این برنامه از ساعت ۱۰ شب تا یک بامداد از شبکه شما پخش می‌شود و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است تعدادی از مراکز استان‌ها همزمان برنامه را پخش کنند.

حبیب رضایی، محمد بحرانی، کمند امیرسلیمانی، پوریا شکیبایی، افشین هاشمی، فرخ نعمتی، آذین رئوف، مریم واعظ‌پور، ساناز سماواتی، کاوه آفاق، امید جهان، مسعود فروتن، احمد ساعتچیان، فرشید قلی‌پور و محمد معتمدی از جمله مهمانان ویژه‌برنامه شب یلدای «رادیو شب» هستند.

شبکه قرآن

شبکه قرآن و معارف سیما هم ویژه‌برنامه «بوستان» را تدارک دیده است.

اجرای گروه تواشیح معراج، حضور اساتید و قاریان بین المللی از جمله جواد پناهی، جعفر فردی و حمید رضا احمدی وفا، گفتگو با حافظ کل قرآن کریم خانم حسنوند و شعرخوانی دکتر عارفه دهقانی از بخش‌های «بوستان» در شب یلداست.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین راستگو با حضور در این برنامه از شهرتش با قصه‌گویی در دهه ۶۰ برای کودکان و نوجوانان سخن خواهد گفت.

بخش ویژه «بوستان» با حضور جلیل فرجاد، بازیگر خواهد بود که از تجربیات و خاطرات خود از نقش آفرینی در فیلم های مذهبی و قرآنی با مجری این برنامه به گفتگو خواهد نشست.

ضمن اینکه فرهاد بشارتی، مینا نوروزی فرد و فرید اخباری از بازیگران تلویزیون، تئاتر و سینما در بخش نمایشی این برنامه نقش‌آفرینی خواهند کرد.

ارسیا صنعتی، زهرا سالم و سید محمد موجانی اجرای برنامه «بوستان» را شب یلدا برعهده خواهند داشت.

«بوستان» به تهیه کنندگی فرهاد خان استادی کاری از گروه تلاوت و نغمات شبکه قرآن و معارف سیماست که قرار است در شب یلدا از ساعت ۲۲ الی ۲۴ به روی آنتن این شبکه برود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها