پروژه بینالمللی نمایشی «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر در بیست و هشتمین فستیوال بینالمللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو اجرا میشود.
به گزارش سینماسینما، این پروژه با بازی مینا امامی و فرزانه میدانی از ایران و بازیگرانی از جمهوری آذربایجان و روسیه اجرا خواهد شد و به گونهای طراحی شده که به صورت ثابت دو بازیگر از ایران ، یک بازیگر از جمهوری آذربایجان و ۶ بازیگر از کشور محل برگزاری فستیوال دعوتکننده در آن حضور خواهند داشت.
این اثر نمایشی سال گذشته در فستیوال آرلکین، در شرق روسیه، برای اولین بار به اجرا در آمد که در آن بازیگرانی از شهرهای اومسک و ایرکوتسک روسیه بازی کردند و این بار بازیگرانی از شهر مسکو در گروه بازیگران آن حضور دارند.
اسماعیل شفیعی، نویسنده و کارگردان این پروژه نمایشی، تمرینات تیم بازیگران را به صورت آنلاین برگزار میکند و تجربه جدیدی از همکاری بینالمللی در تئاتر را دنبال میکند.
گفتنی است پیروز ارجمند ارجمند، رضا مهدیزاده، افسانه قلیزاده و گلناز گلشن به ترتیب آهنگسازی، طراحی صحنه، طراحی گریم و لباس این پروژه را به عهده دارند.
لازم به توضیح است که در سالجاری، تاکنون ، حضور گروه تئاتر چایکا در چهار فستیوال بینالمللی خارجی قطعی شده است.
پروژه نمایشی «هیس» (تیخا) در سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه فستیوال بینالمللی آرلکین روسیه شد.
بیست و هشتمین فستیوال بینالمللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» از ۲۱ تا ۲۰ ماه می سال جاری میلادی (یکم تا نهم خرداد) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر