پروژه بینالمللی نمایشی «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر در بیست و هشتمین فستیوال بینالمللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو اجرا میشود.
به گزارش سینماسینما، این پروژه با بازی مینا امامی و فرزانه میدانی از ایران و بازیگرانی از جمهوری آذربایجان و روسیه اجرا خواهد شد و به گونهای طراحی شده که به صورت ثابت دو بازیگر از ایران ، یک بازیگر از جمهوری آذربایجان و ۶ بازیگر از کشور محل برگزاری فستیوال دعوتکننده در آن حضور خواهند داشت.
این اثر نمایشی سال گذشته در فستیوال آرلکین، در شرق روسیه، برای اولین بار به اجرا در آمد که در آن بازیگرانی از شهرهای اومسک و ایرکوتسک روسیه بازی کردند و این بار بازیگرانی از شهر مسکو در گروه بازیگران آن حضور دارند.
اسماعیل شفیعی، نویسنده و کارگردان این پروژه نمایشی، تمرینات تیم بازیگران را به صورت آنلاین برگزار میکند و تجربه جدیدی از همکاری بینالمللی در تئاتر را دنبال میکند.
گفتنی است پیروز ارجمند ارجمند، رضا مهدیزاده، افسانه قلیزاده و گلناز گلشن به ترتیب آهنگسازی، طراحی صحنه، طراحی گریم و لباس این پروژه را به عهده دارند.
لازم به توضیح است که در سالجاری، تاکنون ، حضور گروه تئاتر چایکا در چهار فستیوال بینالمللی خارجی قطعی شده است.
پروژه نمایشی «هیس» (تیخا) در سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه فستیوال بینالمللی آرلکین روسیه شد.
بیست و هشتمین فستیوال بینالمللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» از ۲۱ تا ۲۰ ماه می سال جاری میلادی (یکم تا نهم خرداد) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





